41 هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت داریم

به گزارش مجله 10 از 10، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نزدیک به 41 هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت داریم که با توجه به قیمت مواد اولیه ساختمانی، هر تخت بین 9 تا 11 میلیارد ریال هزینه دارد.

41 هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت داریم

به گزارش خبرنگاران، ایرج حریرچی امروز (سه شنبه) در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: فضای جانبی به ازای هر تخت بیمارستانی 75 تا 100 متر مربع است که تخت های ساخته شده در سال اجرای طرح تحول سلامت از یک هزار و 700 تخت به شش هزار تخت رسید. نزدیک به 41 هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت داریم که با توجه به قیمت مواد اولیه ساختمانی، هر یک تخت بین 9 تا 11 میلیارد ریال هزینه دارد.

وی اضافه کرد: افزایش سلامت مردم در راستای ارتقای طول عمر سالم، محافظت اقتصادی از مردم در مقابل مخاطرات هزینه ای آن ها در برابر بیماری ها، پاسخگویی به نیازهای غیربهداشتی و غیر درمانی مردم و افزایش کارایی با منابع موجود چهار هدف مهم حوزه سلامت است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توضیح داد: برای رسیدن به این چهار هدف و پوشش همگانی سلامت، باید پنج سطح خدمت شامل ارتقای سلامت، آموزش و فرهنگ سازی، پیشگیری های اولیه و ثانویه، درمان، توان بخشی و زندگی قبل از مرگ ارائه کرد.

حریرچی اضافه کرد: برای ارتقا سلامت ابتدا باید مواردی مانند چاقی، عدم تحرک و ورزش، سلامت روان و فشارخون را مورد توجه قرار داد در حالی که 10 میلیون و 500 هزار نفر به فشار خونی مبتلا هستند که خود از آن اطلاعی ندارند و باید شناسایی شوند.

وی گفت: پیری می تواند توأم با بیماری، طبیعی بدون بیماری و سالم باشد و طبق دانش علمی روز یک انسان می تواند تا 82 سالگی بدون عارضه و سالم زندگی کند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: کاشان شرایط برجسته ای را در حوزه ارتقای سلامت دارد و با توجه به پتانسیل های موجود وضعیت سلامت این منطقه باید برجسته باشد و با توجه به میانگین استاندارد تخت در کشور، کاشان نیازمند بیمارستان است.

وی تأکید کرد: ذخیره انسولین تزریقی برای چند ماه وجود دارد و در این زمینه نیز کمبودی نداریم، با وجود اینکه هر قلم انسولین با قیمتی بین 30 تا 50 هزار ریال به داروخانه ها تحویل می گردد و در کشورهای همسایه یک میلیون و 700 تا 2 میلیون و 500 هزار ریال به فروش می رسد.

مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار گردید که طی آن از ابراهیم کوچکی - رئیس سابق دانشگاه تقدیر و سید علیرضا مروجی به عنوان رئیس جدید دانشگاه کاشان معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 596

به "41 هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "41 هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید