پاساژ های تهران شنبه باز نمی شوند

به گزارش مجله 10 از 10، رئیس اتاق اصناف تهران از برگزاری نشستی با استانداری تهران و بیان مسائل اطلاع داد و خاطرنشان کرد که تعطیلی پاساژ ها فعلا ادامه دارد، اما مقرر شده برای پاساژ ها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ گردد تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.

پاساژ های تهران شنبه باز نمی شوند

به گزارش ایسنا، قاسم نوده فراهانی اظهار کرد: مطابق برنامه ستاد ملی کرونا از شنبه 30 فروردین ماه اصناف کم خطر در استان تهران شروع به فعالیت می کنند که فعالیت این واحد ها ملاحظات، الزامات و مخاطرات خاص خود را دارد؛ از این رو نشستی در استانداری تهران با حضور تمامی دستگاه های ذیربط و کنندگان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار و تمامی مسائل و دغدغه های اصناف تهران را مطرح شد.

وی اضافه کرد: واحد های صنفی مسائلی جهت ثبت نام در سایت وزارت بهداشت برای کسب ثبت نام دارند که مقرر شد هم سرعت این کار افزایش پیدا کند و هم اینکه در صورتی که بعضی صنوف نتوانستند در سایت ثبت نام کنند تا قبل از روز شنبه ساز و کار جدیدی را جایگزین کنیم.

فراهانی با اشاره به اعلام تعطیلی پاساژها، توضیح داد: در این نشست اعلام کردیم تا برای پاساژ ها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ گردد تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران با توجه به نبود شرایط و ملزومات اجرای پروتکل های بهداشتی برای واحد های صنفی درخواست کردیم تا این امکانات از قبیل: دستکش، ماسک و ماده ضد عفونی کننده توسط کمیته پشتیبانی با حضور وزارت صمت و بهداشت تهیه و به واحد های صنفی اعلام گردد تا اصناف بتوانند با مراجعه اقلام مورد نظر را خریداری کنند.

فراهانی در سرانجام با اشاره به مسائل مالیاتی اصناف، اظهار کرد: درخواست های مالیاتی اصناف از جمله بخشش مالیاتی یک ساله و تعویق زمان تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش اضافه کرده تا سرانجام خرداد را مکررا اعلام کردیم و با توجه به شرایط موجود اصناف درخواست زیادی از دولت ندارند و این حمایت ها امری بدیهی است.

فعالیت واحد های صنفی کم خطر از 23 فروردین در سایر استان ها شروع شده و از روز سی ام هم در تهران شروع می گردد. طبق اطلاعیه اتاق اصناف ایران فروشگاه های عظیم و زنجیره ای به غیر از فروشگاه های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع های تجاری و بازار های مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن های زیبایی، آکادمی های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازار ها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه خانه، چایخانه و تریا تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحد های خود را ندارند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1046

به "پاساژ های تهران شنبه باز نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاساژ های تهران شنبه باز نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید