راهنمای سفر به استونی

به گزارش مجله 10 از 10، راهنمای مسافرتی کشور استونی

استونی از کم جمعیت ترن کشورهای منطقه بالتیک در شمال اروپا است. به علت این که در این کشور تعداد زن ها بیشتر از مردان است به آن لقب کشور زنانه داده شده است. برای کسانی که اهل ماجراجویی هستند استونی گزینه بسیار مناسبی است، زیرا دریاچه های فراوان و جنگل های متراکم زیادی در آن به چشم می خورد. استونی علاوه بر این که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی است از لحاظ مالی هم کشوری ارزان برای سفر می باشد. اما قبل از سفر به این کشور مسافران احتیاج به اطلاعاتی نظیر کجا اقامت نمایند! چه رستورانی بروند و یا اینکه جاذبه های تاریخی و مراکز خرید در این کشور کجا واقع شده اند. از همین رو خبرنگاران در این راهنمای سفر به استونی میخواهد تا این قبیل اطلاعات جزئی را به شما بدهد؛ با ما در این سفرنامه همراه باشید.

راهنمای سفر به استونی

موقعیت جغرافیایی

استونی، کشوری در منطقه بالتیک در شمال قاره اروپا می باشد. مساحت کشور استونی 45,227 کیلومتر مربع و جمعیت این کشور 1,317,797 نفر است. کشور استونی، از نظر منابع طبیعی فقیر می باشد. در این کشور، دریاچه های فراوان و جنگل های متراکم زیادی، به چشم می خورد. سه رودخانه اصلی در این کشور به نام های امایوگی، پارنو و ناروا وجود دارد.

مختصری از تاریخ

کشورهای گوناگونی از جمله دانمارک، سوئد، لهستان و روسیه برای مدتی کشور استونی را تحت تسلط داشتند اما پس از شکست روسیه تزاری در جنگ جهانی اول و انقلاب بلشویکی در روسیه، استونی توانست استقلال خود را از روسیه به دست آورد. این کشور توانست استقلال خود را تا سال 1940 نگه دارد اما بر اساس توافق پنهانی استالین با هیتلر برای تقسیم بخش هایی از اروپا، این کشور به اشغال نیروهای شوروی عایدی و پس از جنگ بین شوروی و آلمان در سال 1941، به وسیله نیروی آلمان اشغال شد. شکست آلمان در جنگ دوم به تسلط مجدد شوروی منجر شد که تا فروپاشی اتحاد شوروی در سال 1991 و اعلام استقلال جمهوری استونی ادامه پیدا کرد. کشور استونی در سال 2004 به اتحادیه اروپا ملحق شد و به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو پذیرفته شد.

اطلاعات کلی کشور استونی

مرکز: تالین

زبان رسمی: استونیایی

واحد پول: یورو (EUR)

اختلاف زمانی با تهران: +2

ولتاژ برق شهری: 220 ولت

پیش شماره: +372

شماره های ضروری:

پلیس: 110

آب و هوای کشور استونی

کشور استونی از آب و هوای معتدل و مرطوب با تابستان های ملایم و زمستان های سرد برخوردار است. کشور استونیا تقریبا دارای چهار فصل می باشد و بیشترین دمای این کشور بین 16 تا 18 درجه سانتی گراد در ماه جولای بوده و سردترین ماه در این کشور فوریه است که دمای آن بین منفی 3.5 تا منفی 7.5 درجه سانتی گراد گزارش شده است. برترین زمان سفر به کشور استونی و به خصوص مرکز این کشور یعنی تالین بهار و تابستان است. اگر علاقمند به ورزش های روی برف هستید، زمستان ها به این کشور می توانید سفر کنید.

هزینه های سفر به صورت کلی

براساس گزارش سایت numbeo، هزینه زندگی در کشور استونی به نسبت ایران 68 درصد بالاتر است. واحد پول این کشور یورو بوده و تمامی قیمت هایی که در این مطلب ذکر می شود به یورو است، قیمت یورو در تاریخ 7 بهمن 1396، 5700 تومان بوده است.

اقامت در کشور استونی

وقتی می خواهید سفر بروید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که وقتی رسیدید کجا اقامت داشته باشید! نکاتی که برای اقامت مهم است مقدار امکانات و هزینه ای که باید بابت آن بپردازد. به همین منظور اگر شما در کشور استونی در مرکز آن یعنی تالین بخواهید بمانید هتل های متعددی وجود دارد که در ادامه بعضی از آنها را معرفی می کنیم و بعلاوه به حدود قیمت رزرو هتل ها هم اشاره می نماییم.

هتل های دو ستاره 100.000 تا 250.000 تومان

هتل های سه ستاره 240.000 تا 370.000 تومان

هتل های چهار ستاره 380.000 تا 500.000 تومان

هتل های پنج ستاره 550.000 تا 750.000 تومان

هتل های پیشنهادی در کشور استونی

  • هتل تلگراف (Hotel Telegraaf)

هتلی 5 ستاره در شهر تالین استونی هتل تلگراف می باشد و دارای امکاناتی نظیر رستوران، استخر، اتاق خشک شویی، دسترسی راحت به اینترنت در سراسر هتل، امکانات لازم برای معلولین و بعلاوه اتاق نگهداری کودک می باشد.

شماره تلفن: 003726000600

آدرس: استونی - تالین Vene 9، 10123 Tallinn، Estonia

  • هتل پالاس (Hotel Palace)

هتلی 4 ستاره در مرکز شهر تالین به نام پالاس وجود داردو و از امکانات کامل و کافی برای اقامت مسافران بهره می برد.

شماره تلفن: 003726806655

وب سایت:www.tallinnhotels.ee

آدرس: استونی - تالین Vabaduse väljak 3، 10141 Tallinn، Estonia

  • هتل Solo Sokos

دیگر هتل این شهر Solo Sokos است و دارای 4 ستاره می باشد. البته از لحاظ امکانات و سرویس دهی دست کمی از هتل های پنج ستاره این شهر ندارد. دارای امکاناتی نظیر رستوران، استخر، اتاق خشک شویی، اتاق کنفرانس، سرعت اینترنت فوق العاده و امکانات لازم برای معلولین و بعلاوه اتاق نگهداری کودک می باشد.

شماره تلفن: 003726809300

وب سایت: www.estoria.ee

آدرس: استونی - تالین Viru väljak 4، 10111 Tallinn، Estonia

شکم گردی در استونی

بعد از انتخاب محل اقامت در سفر، نوبت به خورد و خوراک می رسد. تست کردن غذاهای نو همواره مجذوب نماینده بوده برای همین زمانی که فردی به سفر می رود ضروری است بداند که در آن کشور چه غذاهایی بیشتر سرو می شود و محبوبتر است. منوی غذاهای کشور استونی ترکیبی از غذاهای آلمانی و اسکاندیناوی است، برای تمام ذائقه های مختلف غذایی منویی در رستوران های این کشور وجود، تنها نکته ای که باقی می ماند این است که چه رستورانی را در شهری مثل تالین انتخاب کنید، که در ادامه ما به شما تعدادی از آنها را معرفی خواهیم کرد.

رستوران های پیشنهادی استونی

  • رستوران Tchaikovsky

در این رستوران می توانید انواع غذاهای فرانسوی، بین المللی، اروپایی، روسی و اروپای شرقی را با برترین طعم میل کنید.

شماره تلفن: 003726000610

وب سایت : www.telegraafhotel.com

آدرس: استونی - تالین Vene 9، 10123 Tallinn، Estonia

  • رستوران Vapiano

علاقمندان به فست فود و غذاهای تند می توانند این رستوران را در شهر تالین انتخاب نمایند، بعلاوه برای بچه ها در محوطه رستوران وسایل بازی وجود دارد.

شماره تلفن: 003726829010

وب سایت: www.vapiano.ee

  • کافه Maiasmokk Cafe

یک بعد از ظهر عالی با صرف اسپرسوی داغ در فضای کلاسیک این کافه در تالین را تجربه کنید. انواع نوشیدنی های گرم و کیک های تازه تو این کافه وجود دارند که قیمت مناسبی هم دارند.ساعات کار این کافه هم از 9 صبح تا 9 شب هست.

شماره تلفن: 003726464066

وب سایتkohvikmaiasmokk.ee :

آدرس: استونی - تالین Hobujaama 10، 10151 Tallinn، Estonia

  • کافه Saiakangi Kohvik Cafe Wecken Gang

اگه هوادار انواع شیرینی های مختلف و کیک های فنجونی هستید، این کافه در شهر تالین را انتخاب کنید.

ساعت کار کافه: از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر

آدرس: استونی - تالین Mündi 4، 10123 Tallinn، Estonia

هزینه خورد و خوراک

در کشور استونی به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا قیمت باید 7 یورو را بپردازید. بعلاوه اگر بخواهید در یک رستوران میانه رو به بالا یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ 40 یورو هزینه نمایید. مک دنالد در این کشور همچون بیشتر کشورهای جهان از قیمت کمتری برخوردار است و شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست 5.60 یورو بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 0.86 یورو می باشد. بعلاوه اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 2.28 یورو پرداخت بنمایید.

هزینه حمل و نقل در کشور استونی

سیستم حمل و نقل در کشور استونی بسیار کارآمد است وشامل مترو، قطارو تاکسی می شود، اما بسیاری از مردم این کشور دوچرخه سواری و پیاده روی را به استفاده از وسایل نقلیه بنزینی ترجیح می دهند.

مترو و اتوبوس: سیستم اتوبوس رانی این کشور بر خلاف مترو به طور کامل تمام سطح شهرهای استونی را پوشش داده است، به خصوص شهر تالین که مرکز استونی است. شما با استفاده اتوبوس هایی که در شهرهای این کشور در حال حرکت هستند می توانید به هر نقطه شهر که می خواهید بروید؛ هزینه بلیت تک سفره مترو 1.50 یورو است، با تهیه یک بلیط ماهانه به مبلغ 17 یورو می توانید یک ماه در کشور استونی به هر مسیری که می خواهید بروید.

تاکسی: قیمت تاکسی، اگر بخواهید با تاکسی به سفرهای درون شهری خود بروید برای آغاز تاکسی باید مبلغ 2.50 یورو پرداخت کنید به ازای هر یک کیلومتر 0.59 یورو به مبلغ اولیه اضافه می شود. اگر شما تاکسی را برای مدتی منتظر نگه دارید به ازای هر یک ساعت مبلغی معادل 12 یورو به مبلغ نهایی اضافه می شود.

بنزین: اگر هم خواستید ماشین در این کشور اجاره کنید، ضروری است بدانید که قیمت بنزین در شهر گوانجو به ازای هر لیتر 1.21 یورو است.

شهرهای مهم گردشگری

تالین مرکز این کشور بوده و معماری شهر یادآور قرون وسطا است، مهمترین شهر استونی بعد از تالین تارتو است که به عنوان قطب علمی کشور از آن یاد می شود. شهر های بعدی کشور استونی به ترتیب ناروا، کوتلایاروه، پارنو و رکاور نیز هستند.

جاذبه های مهم گردشگری در استونی

  • افسانه های تالین (Tallinn Legends)

اگر به هیجان و داستان های ترسناک قدیمی علاقمند هستید موزه افسانه های تالین را از دست ندهید،در این موزه داستان ها و افسانه های قدیمی شهر تالین را به همراه موسیقی برایتان بازگو می نمایند.

شماره تلفن: 003726801169

آدرس: استونی - تالین Kullassepa 7، 10146 Tallinn، Estonia

  • موزه مشاغل (Estonian Museum of Occupations)

بازدید از این موزه می تواند نمایی کلی از شهر تالین را برایتان روشن کند.اطلاعاتی نظیر جنگ، در زمانی که به وسیله روسیه و آلمان اشغال شده بود. حتما بازدید از این موزه را هنگام سفر در خاطر داشته باشید.

شماره تلفن: 003726680250

وب سایت:okupatsioon.ee

آدرس: استونی - تالین Toompea 8، 10142 Tallinn، Estonia

  • کلیسا Oleviste Church

کلیسایی قدیمی در شهر تالین وجود که به متعلق به قرن 12 می شود، علاوه بر تاریخی بودن این بنا با توجه به پله های زیادی که دارد از آن می توانید به عنوان یک مقصد کوه نوردی طور هم یاد کنید.

شماره تلفن: 003726412241

وب سایت:www.oleviste.ee

آدرس: استونی - تالین Oleviste kirik، 10133 Tallinn، Estonia

  • صومعه (Convent of St. Bridget (Pirita Klooster

یکی از تاریخی ترین جاذبه های شهر تالین در استونی، صومعه Pirita Klooster است. درون این صومعه تعدادی قبرستان و بناهای یاد بود وجود دارد. برای بازدید از این صومعه 9 تا 7 بعد از ظهر فرصت دارید.

شماره تلفن: 003726055000

وب سایت:piritaklooster.ee

آدرس: استونی - تالین Kloostri tee 9، 11911 Tallinn، Estonia

مراکز خرید استونی

  • مرکز خرید Viru Keskus

بزرگترین پاساز شهر تالین Viru Keskus است از 9 صبح می توانید به خرید در این پاساژ بپردازید.

شماره تلفن: 003726101400

وب سایت: virukeskus.com

آدرس: استونی - تالین Viru väljak 4، 10148 Tallinn، Estonia

  • مرکز خرید Solaris

مرکز خرید بزرگ دیگری که در شهر تالین استونی وجود دارد سولاریز است. ساعت کاری این فروشگاه از 9 صبح آغاز می شود.

شماره تلفن: 003726248032

وب سایت:www.solaris.ee

آدرس: استونی - تالین Rävala puiestee 12، 10143 Tallinn، Estonia

  • بازار Balti Jaam Market

خرید در بازار شهر تالین می تواند حال و هوای دیگری داشته باشد شما در این پاساژ انواع میوه ها و سبزیجات محلی، انواع گل های ساختمانی و مواد غذایی داخل غرفه های بازار به فروش می رسد را خریداری کنید.

شماره تلفن: 003726413436

آدرس: استونی - تالین Kopli 1، 10412 Tallinn، Estonia

فستیوال های کشور استونی

فستیوال موزیک (بهار و زمستان در شهر تالین برگزار می شود)

فستیوال فیلم و تورهای گردشگری هم در شهر تالین وجود دارند که بازدید از آنها رایگان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2123

به "راهنمای سفر به استونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به استونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید