برترین مراکز خرید پوکت

به گزارش مجله 10 از 10، پوکت از شهرهای محبوب گردشگری تایلند است که علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی، مراکز خرید بسیار زیاد و متنوعی دارد که در این مقاله با آن ها آشنا می شویم.

برترین مراکز خرید پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

استان پوکت یکی از استان های جنوبی تایلند است که شامل جزیره پوکت و 32 جزیره کوچک دیگر است. پوکت علاوه بر طبیعت زیبا، مراکز خرید بسیاری نیز دارد که بخشی از جاذبه های گردشگری آن محسوب می شوند. در خبرنگاران می توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی پوکت را ببینید و اطلاعات لازم درباره آن ها را بدست آورید.

خبرنگاران در انتخاب تور پوکت نیز به شما یاری می نماید. ما با همکاری آژانس های معتبر گردشگری، فهرستی از ده ها تور پوکت و تور تایلند را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید با مقایسه آن ها تور مورد نظر خود را یافته و آن را با کم ترین قیمت خریداری کنید.

تورهای ارزان پوکت

در ادامه با مراکز خرید استان پوکت بیش تر آشنا خواهید شد.

1. مرکز خرید جانگ سیلون (Jungceylon)

مجتمع تجاری جانگ سیلون، در مرکز شهر، روبه روی خیابان بانگلا قرار گرفته است و به خرید کردن در پاتونگ (Patong) چهره جدیدی بخشیده است. دو مغازه اصلی این مجتمع شامل مغازه پر زرق و برق رابینسون (Robinson) و سوپرمارکت بیگ سی (Big C) است. 200 مغازه دیگر در این مرکز خرید رویایی، لباس ها، عینک، عینک آفتابی، لازم آرایشی و ادکلن، کفش، دی وی دی، بازی های کامپیوتری، میلیون ها تلفن همراه و لوازم جانبی، و اجناس الکتریکی می فروشند که همگی دارای مارک های معتبر هستند.

نگران خستگی هم نباشید. این مکان رویایی به فکر سرگرمی شما نیز هست. این مجتمع دارای مکان های تفریحی بسیاری است که از جمله ی آن ها 5 اتاق با سینمای سای فای یا علمی-تخیلی و استرایک بول (Strike Bowl) با 16 جهت بولینگ است که در روزهای بارانی برای فرار از گرما مکان بسیار مناسبی است. این سینما هر روز در ساعت های مختلف 5 فیلم از فیلم های جدید دنیا را پخش می نماید. مطمئنا از این سینما با جایگاه های راحت و فیلم های 3D با بلیط ارزان لذت خواهید برد. استراک بول دارای 16 جهت بولینگ، بازی های ویدیوئی، و اسنوکر است که کفش های بولینگ به قیمت مناسب کرایه می دهد. اگر گرسنه شدید ساندویچ و نوشیدنی آماده است. این مکان از ساعت 11 پذیرای بازدیدنمایندگان است.

نزدیک در ورودی، 2 مغازه ورزشی بزرگ وجود دارد که تقریبا روبه روی هم هستند. نام این مغازه ها سوپراسپورت (SuperSport) و اسپورت وورلد (Sport World) است. هر دوی این مغازه ها در سمت چپ راهروی ورودی قرار دارند. شما می توانید قیمت های اجناس این مغازه ها را با هم مقایسه کنید و یک خرید عالی داشته باشید.

2. پوکت ویکند مارکت (Phuket Weekend Market)

این بازار که محلی ها آن را بازار ناکا می نامند، در خیابان چائو فا وست (Chao Fa West) قرار گرفته است. این بازار ترکیبی فریبنده از کالاهای دست دوم، اجناس عتیقه و کم یاب، وسایل دزدان دریایی، حیوانات زنده و مقدار زیادی غذاهای محلی است. حتی اگر قصد خرید کردن نداشته باشید، این بازار واقعا ارزش دیدن را دارد،. اگر در آنجا از کسی بپرسید: اینجا چه چیزی می توان خرید؟ پاسخ می دهند که: چه مقدار وقت دارید؟ زیرا بی نهایت جنس در اینجا وجود دارد.

این بازار را به 2 قسمت می توان تقسیم کرد: قسمت سرپوشیده و قسمت روباز.

در قسمت سرپوشیده اجناس دست دوم، تعداد بسیار زیادی شلوار جین، تیشرت، عتیقه جات، اجناسی که به نظر می آیند هیچ کاربردی ندارند، اما ظاهر زیبایی دارند، و سوغات هایی برای گردشگران مانند حکاکی ها و تصاویر مذهبی پیدا می شوند. بیرون از این قسمت که بخش جدید است، غرفه هایی از اسباب بازی های نرم، تلفن همراه، وسایل الکترونیکی، دی وی دی و سی دی، کفش، کیف، جواهرات، ساعت، و هر چیز دیگری به جز سینک ظرف شویی وجود دارد.

در سمت راست ورودی اصلی، قسمت غذا را می بینید. در این قسمت ذرت های سرخ شده در کره، سوسیس های معطر، مرغ سوخاری، ماهی، میوه های عجیب، و حتی حشرات سرخ شده بخورید.

با این که این بازار به عظمت بازارهای بانکوک نیست، اما همچنان بزرگ است. به طور کلی، کف این بازار، برخلاف بازارهای دیگر سیمان شده و شما دیگر در گل فرو نمی روید. بازار ویکند در روزهای شنبه و یکشنبه باز است و ساعت 4 بعدازظهر که خورشید ملایم تر می تابد، رفت و آمدها آغاز شده و ساعت 9 شب مغازه ها بسته می شوند. بهتر است برای برنخوردن به شلوغی و پیدا کردن جای پارک، زودتر در این محل حاضر شوید، زیرا بعد از ساعت 4:30 به سختی جایی برای پارک ماشین پیدا می کنید.

3. سنترال فستیوال پوکت (Central Festival Phuket)

این مرکز خرید دارای تهویه هوا و بسیار مجهز بوده، درست خارج از شهر پوکت قرار گرفته است. اگر از شهر پاتونگ بیایید، این بازار درست در سمت چپ شما، پیش از تقاطعی که وارد پوکت می گردد، قرار گرفته است. این مرکز قلب بازار این جزیره است، که میزبان بیش از 120 نمایندگی فروش، از پارچه ابریشمی گرفته تا سوشی، از لویز (Levis) گرفته تا لپ تاپ، از کتاب گرفته تا باربیکیو است. احتمال این که یک روز کامل را در این مکان بگذرانید، بسیار زیاد است؛ خرید، تماشای فیلم، و غذا خوردن در رستوران های بین المللی که غذاهای مختلفی از فرانسوی تا ژاپنی و غذاهای محلی تایلندی را سرو می نماید، کاملا شما را به خود مشغول می نمایند.

اگر با ماشین خود بیایید می توانید از پارکینگ زیرزمینی به صورت رایگان بهره ببرید، اما اگر با تاکسی یا اتوبوس بیایید به راحتی از ورودی اصلی وارد می شوید.

سنترال (Central)

مغازه سنترال (Central Store) شامل اجناس بسیاری از جمله پوشاک، جواهرات مد روز، اجناس ابریشمی، وسایل خواب، لوازم خانگی، اسباب بازی و لوازم بچه ها، ساک های مسافرتی، غذا و نوشیدنی است.

مغازه بی 25 (B25)

این مغازه فروشنده کتاب هایی به زبان تایلندی و انگلیسی، همچنین سی دی و دی وی دی با قیمت های مناسب است.

سوپراسپورتس (Supersports)

این مغازه در طبقه سوم قرار گرفته است و شعبه ای از مغازه لوازم ورزشی درجه یک تایلند است. در این مکان می توانید وسایل ورزشی و لوازم فرعی آن را با قیمتی ارزان تر از قیمت این اجناس در غرب تهیه کنید. همچنین می توانید برندهای معروفی در این مکان ببینید.

پاور بای (Power Buy)

پاور بای مغازه ای بزرگ با کالاهای الکترونیکی است و بهترین مغازه لوازم خانگی تایلند به شمار می رود. همه چیز از ام پی4 (MP4) گرفته تا ماکرویو، در این مکان، در آرایشی زیبا یافت می گردد. کارکنان دارای اطلاعات و آگاهی بسیاری درباره کالاها خود هستند و می توانند شما را به درستی هدایت نمایند.

بوتیک ها

در طبقه چهارم بوتیک های بسیار زیادی وجود دارد. از نمایندگی های معروف گرفته تا مغازه های خصوصی. می توانید ساعت ها در این بوتیک ها بگردید. انواع سایزها و همچنین کیفیت عالی اجناس از ویژگی های این بوتیک ها است.

سنترال فستیوال همه روزه از ساعت 10:30 تا 22:00 باز است.

4. پوکت واکینگ استریت (Phuket Walking Street)

این مکان به زبان محلی لاردایی یا تالاد یایی به معنای بازار بزرگ نامیده می گردد. این بازار هفتگی از اکتبر 2013، در خیابان تالانگ (Thalang) افتتاح شد. این بازار به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد تا غذاهای محلی تایلندی، صنایع دستی و بعضی هدایا را ببینند. این اتفاق هفتگی هر یکشنبه از ساعت 4:00 تا 22:00 پذیرای افراد است.

ورودی اصلی این بازار در شرق خیابان تالانگ قرار گرفته است، جایی که یک دروازه چوبی زیبا به سبک چینی در آنجا قرار داده شده است. سر در این ورودی کلمه لاردیا (LARDYA) به سه زبان تایلندی، چینی و انگلیسی نوشته شده است. خیابان تالانگ یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر قدیمی پوکت است که کابل های برق در سال 2012 در امتداد آن نصب شد تا شکوه آن بیش تر معلوم باشد.

همچنین شهر قدیمی پوکت مرکز اصلی تجارت بوده و امروزه خیابان تالانگ هنوز میزبان مغازه های زیادی است که محصولاتی چون پارچه، ابزار، لوازم ورزشی، لباس، و داروهای سنتی (قدیمی ترین داروخانه پوکت در این جا قرار گرفته است) می فروشند. کافی شاپ و رستوران ها نیز پذیرای مهمان ها هستند.

دو کالای اصلی که در پوکت واکینگ استریت وجود دارد، غذا و سوغاتی است. ماهی، مرغ و خوک بریان شده غذاهای محبوبی هستند که بسیاری از غرفه ها می فروشند. آب میوه، بستنی و کانم (khanom) نوعی شیرینی تایلندی، نیز بسیار محبوب هستند.

بعضی اهالی جوان تیشرت، صنایع دستی و جواهراتی با قیمت مناسب می فروشند.

5. بازار بانزان (Banzaan Market)

بیش تر گردشگران از گشتن در بازار بانزان در پاتونگ لذت می برند. این بازار واقع در خیابان سای کور (Sai Kor) درست پشت فروشگاه جانگ سیلون است. هر چیزی که از یک بازار محلی انتظار داشته باشید، با قیمت مناسب، در این مکان پیدا می کنید.

بانزان در زبان هاکین، یکی از لهجه های چینی، به معنای بازار تازه و سرزنده است.

مشخصات این بازار

ساختمان های بزرگ این مکان توسط معماران چینی و غربی طراحی شده اند. اجناس با نظم و آرایشی جذاب به نمایش گذاشته می شوند. در این بازار فروشنده ها توجه زیادی به فروش غذاهای تازه، گوشت، غذاهای دریایی، سبزیجات، گل، شیرینی های تایلندی و میوه های عجیب دارند. همگی خیلی تمیز عرضه می شوند.

شانس خود را برای امتحان نوشیدنی های عجیب این منطقه از دست ندهید. این نوشیدنی ها شامل آب نیشکر، نارگیل و گواوا (منبع سرشار ویتتامین C. یک گواوای متوسط حاوی 159 میلی گرم ویتامین C است) است. اگر حوصله غذا درست کردن ندارید، حتما سری به رستوران های این بازار بزنید.

بهتر است بدانید که بالکن بزرگ غذاخوری طبقه های بالا بسیار راحت و تمیز هستند و کارکنان بسیار سریع سرویس می دهند. منوی آن ها اکثرا شامل غذاهای محلی تایلندی است، بنابراین انتظار مرغ سوخاری یا فست فود از هر نوع را نداشته باشید. اما باید گفت که غذا خوردن در این رستوران ها کم تر از 100 بات (واحد پول تایلند) برای شما هزینه برمی دارد. همچنین غرفه های کوچکی نیز وجود دارند که لباس، کفش، اسباب بازی، و گل های مصنوعی می فروشند.

ساختمان مهم دیگری که در این بازار قرار گرفته است، زیارتگاه کوچک اما جذابی است به نام هوک سیان توا (Hok Siean Tua) که روبه روی بازار قرار گرفته است. با این که این مکان در ژانویه 2011 ساخته شد اما خیلی سریع به عنوان یک مرکز روحانی، برای ساکنان پاتونگ، به خصوص در فصل برداشت محصول، محبوب شد.

این بازار همه روزه از ساعت 7:00 تا 17:00 پذیرای افراد است.

6. جیم تامپسون (Jim Thompson)

جیم تامپسون یکی از معروف ترین پارچه فروشی های تایلند است که در سراسر کشور چند شعبه دارد. تامپسون، یک تاجر آمریکایی است که در سال 1976 به طور مرموزی در ارتفاعات کوه های مالزی ناپدید شد. او پس از جنگ دنیای دوم به تنهایی صنعت نساجی تایلند را به دست گرفت.

مغازه منسوجات جیم تامپسون در سنترال فستیوال، در طبقه همکف، درست روبه روی استارباکس، قرار گرفته است. این مغازه، بسیار بزرگ، دارای یک تهویه هوای بسیار عالی، با ویترین های جذاب است.

باید گفت که این مغازه فقط و فقط ابریشم نمی فروشد. در این مکان شما می توانید پارچه های کتان، نخی، خرت و پرت برای بچه ها، و حتی مبلمان بیابید. در سمت راست ورودی اصلی اجناسی چون کیف های پارچه ای، کیف پول های چرم، روسری های ابریشمی، فیل های عروسکی ابریشمی و دستمال گردن را می بینید.

روبه روی این ردیف، کراوات های ابریشمی وجود دارد که به دلایلی برچسب قیمت ندارند.

همچنین جیم تامپسون لباس ها و اسباب بازی های بچگانه با قیمت 800 بات نیز می فروشد.

تمام انتخاب ها از تمام اجناس این مغازه بسیار عالی و گیرا هستند، به جز تیشرت های یقه دار مردانه، که انگار مربوط به زمان پیش از خود جیم تامپسون هستند.

سال ها است که اجناس فوق العاده زیبا و با کیفیت جیم تامپسون زبان زد همه است.

ساعت کار این مغازه از 9:30 تا 22:00 است.

7. بازار کارن (Karon Bazaar)

بازار کارن یک مرکز خرید بزرگ با مغازه های فروشگاه مانند است که در ناحیه مرکزی خیابان کارن در ساحل جنوبی جزیره پوکت قرار گرفته است.

کف بتنی و چراغ های نئون از ویژگی های این بازار ساحلی است، که البته به بزرگی بازار ویکند با قیمت های بالای آن نیست. فقط چند مغازه دارای تهویه هوا هستند. هدف این بازار بیش تر گردشگران است و هر روزه از ساعت 10:00 تا دیروقت باز است. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، اینجا جای بسیار مناسبی برای قدم زدن است. آقایان می توانند با نوشیدن نوشیدنی های خنک در یکی از کافی شاپ ها منتظر همسران خود بمانند.

اجناس مهم این بازار لباس های مد روز است. هر نوع تی شرتی با هر نوع مارکی برای هر سلیقه ای اینجا یافت می گردد. شما می توانید سر تا پای خود را در این بازار نونوار کنید.

جواهرات و بدلیجات، ساعت، عینک آفتابی و کیف های دستی هم در این بازار یافت می شوند. غرفه های کمی هستند که سوغاتی های دست ساز، از مجسمه بودا گرفته تا اشکال فیل مانند روی کلاه های آسیایی و خیلی چیزهای دیگر را بفروشند.

ساعت کار بازار از اواخر صبح تا اواخر شب است.

8. بانانا واک (Banana Walk)

بانانا واک جدیدترین مرکز تجاری پاتونگ است که در 100 متری جنوب سوی بانگلا (Soi Bangla) قرار گرفته است. دیوارها، ساختار فلزی سقف بلند روی یک فضای باز و بزرگ، نورپردازی های آبی و قرمز در شب، همگی این احساس را القا می نماید که با ورود به بانانا واک، وارد یک سفینه فضایی در یک فیلم علمی تخیلی شده اید.

خرید، صرف غذا و لوازم آرایشی، سه محصول اصلی این مجتمع سه طبقه است که در آن تقریبا هر نوع خوردنی، نوشیدنی یا هر کالایی را می توانید بیابید و بخرید. حتی می توانید در این مجتمع به اسپا (استحمام با آب معدنی و ماساژ) بروید، یا برای زیباتر کردن خود به مرکز زیبایی مراجعه کنید.

بانانا واک دارای 7 فروشگاه غذا و نوشیدنی است که همگی متعلق به فروشگاه های زنجیره ای معتبر تایلند هستند. رستوران سیزلر (Sizzler) (استیک و سالاد سرو می نماید)، کافی کلاب (The Coffee Club)، بستنی های سوئنسن (Swensen)، مرغ های سوخاری کنتاکی، و سگافردو زاناتی اسدرسو (Segafredo Zannatti Espresso) در طبقه همکف قرار دارند. در یک طرف این طبقه باز و بزرگ، ردیفی از دستگاه های خودپرداز و در میان، یک باغ سرپوشیده با موسیقی زنده وجود دارد.

در طبقه دوم، سوپرمارکت زنجیره ای ویلا مارکت را می بینید. همچنین در این طبقه انواع غذاهای محلی و وارداتی، اسباب توالت مانند مسواک و خمیردندان، صابون و غیره یافت می گردد.

در طبقه سوم مغازه های کالاهای مد روز و لوازم ورزشی مانند کوکو (Coco) که کلاه، گوشواره و کادوجات می فروشد، یا کوییک سیلور (Quiksilver) که پوشاک مخصوص شنا می فروشد را ببینید. اگر احتیاج به اصلاح مو دارید، به مغازه پل میشل (Paul Mitchell) بروید. مرکز زیبایی مومنتو عمل های زیبایی مانند بوتاکس و لیزر را انجام می دهد.

به طور خلاصه بانانا واک یکی از بهترین مجتمع های پاتونگ برای خرید و صرف غذا است و جایگاه های رو به ساحلش این مکان را به مکانی دلپذیر برای خرید، غذا خوردن، و تمدد اعصاب تبدیل نموده است.

ساعات کار، روزهای یکشنبه و دوشنبه، از ساعت 11:00 تا 23:00 است.

9. فروشگاه پریمیوم (Premium Outlet)

مغازه های فروشگاه پریمیوم فروشنده پوشاک و لوازم جانبی ورزشی، با برندهای معروف و دارای ضمانت هستند. علاوه بر برندهای تایلندی، دیگر نام ها شامل این برندها هستند: لاکاست (Lacoste)، گای لاروش (Guy Laroche)، وارنر برو (Warner Bro)، پیر کاردین (Pierre Cardin)، وان هوسن (Van Heusen)، لویز (Levis)، لی (Lee)، نوتیکا (Nautica)، آدیداس و نایک. مغازه های کمی در این مکان هستند که لباس بچگانه یا اسباب بازی بفروشند. گلف بازها فراموش ننمایند که لوازم و وسایل مربوط به این ورزش را از گلف چلنج (Golf Challenge) که بزرگ ترین فروشنده لوازم گلف در تایلند است، تهیه نمایند. برای کسانی که به دنبال صنایع دستی و سوغاتی می گردند مستقیما به سراغ تا چانگ شاپ (Tha Chang Shop) بروید. وسایل این مغازه شامل قاشق و چنگال های نقره، وسایل چوبی، محصولات ساخته شده از صدف، کیف دستی، دامن های مخصوص نخی و ابریشمی و همچنین روسری است.

این فروشگاه همه روزه از ساعت 10:00 تا 21:00 پذیرای علاقه مندان است.

10. منسوجات بان بوران (Ban Boran)

در مرکز شهر پوکت دو مغازه بان بوران وجود دارد (بوران به معنای عتیقه است)، که هیچ کدام به یکدیگر مربوط نمی شوند به جز این مسئله که هر دو محصولات مرغوب می فروشند. این مغازه واقع در خیابان یائووارات (Yaowarat)، پوشاک ابریشمی و نخی می فروشد که همگی منبع محلی دارند، چه از خود تایلند و چه از کشورهای دیگر. همچنین می توانید صندل، کیف، ظروف لاکی، لامپ، گردنبندهای محلی، و خیلی چیزهای دیگر در این مغازه ببینید. در این مکان انگلیسی صحبت می گردد و دیدن آن تجربه خوبی است و ارزش دیدن را دارد.

ساعت آغاز کار 10:00 تا 21:30 است.

11. کیت دی یا تینک پازیتیو (به معنای مثبت فکر کن)

در خیابان یائووارات مغازه تینک پازیتیو را می بینید که فروشنده خرت و پرت ها و لباس های ژاپنی، چینی، برمه ای، تایلندی و هندی است. در این جا مجموعه بزرگی از سر مجسمه بودا، لباس های بلند ابریشمی ژاپنی، وسایل تزیینی چوبی و جعبه های بافتنی به ارزش 900 تا 1400 بات را می یابید. پارچه های پشمی کشمیری و پارچه های ابریشمی تایلندی توجه شما را هنگام ورود به مغازه جلب می نماید. تینک پازیتیو بیش از آنچه فکر کنید جنس های مختلف برای فروش دارد پس ارزش رفتن را دارد.

ساعت کار از 9:00 تا 22:00 است.

12. عتیقه فروشی بان بوران

این مغازه از قابل توجه ترین مغازه های جزیره است. طبقه پایین این مغازه دو طبقه وسایلی چون لوازم خانه، ژاکت های مخصوص، تعویذهای نقره، مجسمه های باارزش چوبی و برنزی و صنایع دستی نقره به فروش می رسد. همچنین می توانید سبدهای حصیری عتیقه و عروسک های چوبی برمه ای نیز ببینید.

ساعت کار مغازه از 10:00 تا 23:00 است.

13. چاینا این (China inn)

زمانی که وارد این مغازه جذاب می شوید با قفسه لباس های زنانه، تصاویر بودا روبرو می شوید. اما غافل گیری درست پشت سر شما قرار گرفته است. یک باغ-رستوران که خوراکی های بین المللی و تایلندی سرو می نماید. پس راحت باشید و قبل از رفتن به طبقه بالا و دیدن پوشاک چینی، یک یا دو نوشیدنی بعد یک ساندویچ بنوشید. رستوران چاینا این همواره برای پذیرایی باز است اما آخر هفته ها کمی زودتر تعطیل می گردد.

ساعت کار دوشنبه تا شنبه، از غروب (یکشنبه ها بسته است).

14. سیام ایندیگو (Siam Indigo)

سیام ایندیگو در واقع بیش تر به عنوان یکی از رستوران های اصلی تایلندی معروف است، اما مجموعه ای از هنر موزاییک و فروشگاه های لباس ها و لوازم زنانه نیز در خود جای داده است. قیمت غذاهای این رستوران اصلا اغراق آمیز نیست و فضای آن راحت و محبت آمیز است. این جا بهترین جا برای خوردن یک غذای خوب، استراحت، و خرید لوازمی با قیمت مناسب است.

ساعت کار از 14:00 تا 23:00

منبع: کجارو / phuket.com / phuket.com
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 498

به "برترین مراکز خرید پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مراکز خرید پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید