نامه های ظریف تحویل نمایندگی های خارجی مقیم ایران شد

به گزارش مجله 10 از 10، دیپلمات های کشورمان در دیدار هایی جداگانه، نامه های محمد جواد ظریف به همتایان وی را تحویل سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم ایران کردند.

نامه های ظریف تحویل نمایندگی های خارجی مقیم ایران شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال ارسال نامه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، دستیاران وزیر امورخارجه در حوزه های منطقه ای در ملاقات های جداگانه با سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم در ایران ملاقات و آخرین شرایط مقابله با ویروس کرونا و مسائل و موانع ناشی از تحریم های یکجانبه ایالات متحده آمریکا در راستا تامین اقلام بهداشتی و درمانی مورد احتیاج را تشریح کردند.

دیپلمات های کشورمان در این ملاقاتها نامه های وزیر امور خارجه خطاب به همتایان وی در کشورهای مختلف با محتوای مشابه نامه وی به دبیر کل سازمان ملل متحد جهت تسلیم به وزرای امور خارجه به روسای نمایندگی های خارجی مقیم تحویل دادند.

در این ملاقاتها ضمن تاکید بر اینکه تحریم های یکجانبه غیرقانونی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران مانع اصلی در راستا مبارزه موثر و جامع با شیوع کرونا است، بر ضرورت عدم شناسایی و اجرای این تحریم های غیرقانونی از سوی جامعه بین المللی تاکید شد.

ظریف در نامه های خود خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و همتایان خویش تاکید نموده است که علی رغم توانمندی علمی و تعهد نظام سلامت ایران برای مبارزه با شیوع کرونا ویروس، تحریم های ایالات متحده بر تجارت قانونی فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه تاثیر داشته و کوشش ها برای مبارزه با شیوع کووید-19 در ایران را با موانع جدی روبرو نموده است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه در این نامه ها، تاثیر تحریم های آمریکا بر فروش نفت و هم چنین دیگر صادرات کشور توسط بخش های دولتی و غیردولتی و در نتیجه کاهش درآمدهای کشور و توان دولت برای تامین یارانه کالاهای اساسی شهروندان ایرانی و کاهش توان بخش خصوصی برای فراوری و اشتغال، چندلایه بودن تحریم های بخش های مالی، حمل و نقل، بیمه و بانکی برای ممانعت از فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران، عدم تامین قطعات، لوازم و حتی نرم افزارهای ناوبری مورد استفاده شرکت های هواپیمایی ایرانی و اقدامات اخیر شرکت های آمریکایی برای مانع تراشی در استفاده از فناوری اطلاعات در جلوگیری از شیوع کووید-19 را نمونه هایی از اقدامات آمریکا بر شمرده و از بی عملی جامعه جهانی در مقابل اقدامات غیرقانونی دولت ایالات متحده انتقاد نموده است.

رییس دستگاه دیپلماسی در این نامه ها توقف فوری تروریسم مالی دولت ایالات متحده علیه مردم ایران را الزامی دانسته و بر وظیفه سازمان ملل متحد و دولت های عضو در همراهی با درخواست مردم و دولت ایران در توقف سیاست دولت ایالات متحده تاکید نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 966

به "نامه های ظریف تحویل نمایندگی های خارجی مقیم ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه های ظریف تحویل نمایندگی های خارجی مقیم ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید