عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما

به گزارش مجله 10 از 10، مساله گران بودن بلیط های پرواز و افزایش غیرمنطقی قیمت آنها تا به امروز با واکنش های زیادی از طرف مردم و بعضی از مسئولین همراه بوده است. سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز طی گفت وگویی با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مساله گران بودن بلیط های پروازهای را مرتبط با کسری بودجه دولت می داند؛ چراکه معمولا اقشار پردآمد برای سفرهای خود، مسیرهای هوایی را انتخاب می نمایند. وی در ادامه گفت و گوی خود مبنی بر نرخ های غیرمنطقی بلیط ها که سبب فلج شدن صنعت هوایی کشور می گردد، اضافه کرد:

عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما

افزایش قیمت بلیط هواپیما نتیجه ای جزء کاهش اندازه پروازهای هوایی و کاهش گرایش مردم برای استفاده از هواپیما را در پی ندارد، بنابراین دولت باید راه کار دیگری برای تأمین اعتبارات و بودجه مورد احتیاج ایرلاین ها بیاندیشد.

بیشتر بخوانید: قطار های لوکس کشور

قیمت بلیط ها افزایش نمی یابد

سازمان هواپیمایی کشوری نیز با اطلاعیه تازه خود مبنی بر عدم افزایش نرخ بلیط ها، خبر خوب کاهش قیمت بلیط ها را تکمیل می نماید. البته این سازمان هم چنان به الزام ایرلاین ها برای ارائه خدمات با 60 درصد ظرفیت خود تاکید می نماید و اعلام می دارد تمامی شرکت های هواپیمایی می بایست از تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه شورای عالی هواپیمایی تبعیت کنند.

کاهش ظرفیت ایرلاین ها؛ عامل اصلی گرانی بلیط ها

از طرف دیگر، با شیوع ویروس کرونا و الزام ایرلاین ها به فروش 60 درصدی بلیط های خود برای رعایت فاصله گذاری صحیح در پروازها، فرایند صعودی قیمت ها تشدید شده است. حالا با آغاز واکسیناسیون عمومی و کاهش فرایند شیوع ویروس، خبرهای خوبی از کاهش قیمت بلیط ها به گوش می رسد. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه مدیر تازه راه آهن به سوال خبرنگار مبنی بر برنامه کنترل بلیط های پرواز این گونه پاسخ داد که کاهش ظرفیت 30 درصدی ایرلاین ها باعث گران شدن بلیط ها بوده که با افزایش واکسیناسیون و استفاده از ظرفیت 100 درصدی برای بلیط های پرواز، تا حد زیادی سبب متعادل تر شدن قیمت ها خواهد شد.

کاهش قیمت بلیط ها از گمانه ها تا واقعیت

با توجه به موارد عنوان شده و رکودهای سنگینی که صنعت هوانوردی از بعد از شیوع کرونا و گران شدن بلیط های پرواز به خود گرفته است، می توان امیدوار بود تا شاهد خبرهای خوب از رونق این صنعت بود. البته نمی توان از تاثیر تصمیمات پایه ای مبنی بر کنترل قیمت ها و نظارت بر ایرلاین ها چشم پوشی کرد. چراکه بلیط های سیستمی ارائه شده از سوی آژانس های هواپیمایی و سایت های مرجع ارائه بلیط مثل رسپینا نیز بر مبنای نرخ های مصوب ایرلاین ها می باشد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1968

به "عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما" امتیاز دهید

1 کاربر به "عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید