راهنمای زندگی در استانبول به همراه چند نکته مهم برای مهاجرت

به گزارش مجله 10 از 10، در این مقاله به موضوع راهنمای زندگی در استانبول می پردازیم و چندین نکته مهم برای اقامت و مهاجرت به استانبول را با شما به اشتراک می گذاریم. زندگی در استانبول خیلی ساده نیست اما بگذارید صادقانه بگویم آنقدرها هم سخت نیست. اگر درآمد خوبی به دست آورید که در ادامه مقدار آن را توضیح می دهیم و بدانید چرا اینجا هستید، این یک شهر خارق العاده برای زندگی است. مهاجرت به استانبول و اقامت در این کشور یکی از ساده ترین کارهاست. در واقع این مهم ترین دلیلی بود که ما تصمیم گرفتیم در اینجا زندگی کنیم و اقامت دائم داشته باشیم.

راهنمای زندگی در استانبول به همراه چند نکته مهم برای مهاجرت

راهنمای زندگی در استانبول و دریافت اقامت

بنابراین آسان ترین راه برای آمدن و زندگی در استانبول ابتدا ورود به ترکیه به عنوان جهانگرد است. پس از حضور در این کشور درخواست اقامت به عنوان جهانگرد تا یک سال برای شما صادر می شود. توصیه دیگر به عنوان راهنمای زندگی در استانبول و اخذ اقامت می تواند بر اساس کار، تحصیل، خریدملک، افتتاح مشاغل، یا ازدواج با یک شهفرایند ترک باشد. برای شروع فرایند درخواست اقامت خود باید چند سند را جمع آوری کرده و به وزارت امور مهاجرت ارسال کنید. از لحظه ثبت درخواست نتیجه اعلام شده حدود 90 روز طول می کشد. در حالی که منتظر اجازه اقامت هستید حدبیشتر تا 15 روز نمی توانید کشور را ترک کنید مگر اینکه یک مجوز خاص داشته باشید. در سرانجام سال هنگامی که مجوز منقضی می شود در صورت تمایل می توانید دوباره آن را تمدید کنید.

چند سوال کلیدی در مورد زندگی در استانبول

شرایط زندگی چگونه است؟ زندگی در استانبول در مقایسه با شهرهای دیگر چگونه است؟ مردم چطور؟ آیا آنها با خارجی ها خوب رفتار میکنند؟ آن ها با آمریکایی های مقیم استانبول چگونه رفتار می کنند؟

اینها سوالات خوبی هستند که مدت ها پیش آنها را پرسیده بودیم. من نمی دانم که شما در مورد استانبول چه نوع تصاویری در ذهن خود دارید اما این واقعیت را بگویم که زندگی در اینجا بسیار شبیه زندگی در هر شهر عظیم دیگری در جهان است. البته تفاوت فرهنگی و سبک معماری خاص خود را دارد اما استانبول در نگاه اول یک شهر لیبرال است که جایی شبیه اروپا را به شما یادآوری می کند.در استانبول صدها محله بسیار متفاوت وجود دارد که گاهی احساس می کنید در حومه شهر هستید.

مردم در اینجا مانند هر جای دیگر زود از خواب بیدار می شوند و به محل کار خود می فرایند، بچه ها به مدرسه می فرایند و دیگران به ورزشگاه، صبحانه و پیاده روی می فرایند. بسته به همسایگی، زندگی در اینجا می تواند بسیار شلوغ و آشفته یا بسیار آرام و کند باشد. اگر آمریکایی هستید و فکر می کنید که بیایید و در استانبول زندگی کنید، هیچ چیز نگران کننده ای برای شما وجود ندارد. یک توصیه دیگر به عنوان راهنمای زندگی در استانبول این است که محله مناسبی برای زندگی انتخاب کنید. برخی از محله ها شیک و مدرن هستند در حالیکه برخی دیگر قدیمی و به نوعی فراموش شده هستند. چیز دیگری که باید به خاطر بسپارید این واقعیت است که بیشتر مردم اینجا انگلیسی صحبت نمی کنند. اگر قصد اقامت به مدت طولانی دارید، باید صبور باشید و حداقل مقداری ترکی یاد بگیرید. این یک زبان بسیار ساده است و هنگامی که یک خارجی سعی در صحبت کردن به زبان ترکی با آنها می کند حتی با وجود صدها اشتباه، برای مردم محلی فوق العاده الهام بخش است.

فرهنگ مردم ترکیه

یک نکته دیگر به عنوان راهنمای زندگی در استانبول که باید آن را بدانید این است که غالباً افرادی که برای اولین بار با آنها دیدار می کنید سوالات شخصی می پرسند که از نظر من آنها نباید آنها را بپرسند. اما در فرهنگ ترکی، پرسیدن اشکالی ندارد. مجتمع های آپارتمانیبینی به بینییکدیگر ساخته شده اند. ما به معنی واقعی کلمه می توانیم زندگی تمام همسایه های خود را ببینیم اما اغلب مجبور میشویم پرده ها را بکشیم تا آنها ما را نبینند. شما احتمالاً خواهید گفت که در هر جای اروپا اینگونه است و در پاسخ باید بگویم نه، در استانبول بیشتر از هر جای اروپا اینگونه است و مردم نگران این نیستند که دیگران ببینند پشت در و پنجره آنها چه می گذرد.

برخی از سوالاتی که ما اغلب هنگام دیدار با مردم محلی به آنها پاسخ می دهیم:

  • اسم شما چیست؟
  • شما اهل کجا هستید؟
  • در استانبول چه میکنید؟
  • چطوری پول در می آورید؟
  • شغل شما چیست؟
  • آیا شما به اندازه کافی برای زندگی در استانبول درآمد دارید؟

سوالات معمولا به همین ترتیب دقیق ارائه می شوند. در ابتدا آنها بسیار آزاردهنده بودند و من از این سوالات ناراحت میشدم. چرا باید مهم باشد که ما از کجا آمده ایم و آیا به اندازه کافی درآمد داریم تا در استانبول زندگی کنیم؟ اینکه ما ازدواج کرده ایم یا نه شغل چه کسی است؟ اما برای مردم ترکیه این یک هنجار است. این فقط بخشی از فرهنگ آنهاست و شما فقط باید این را بدانید و آن را رها کنید. یا اصلاً حاضر نشوید اینجا زندگی کنید یا کاملاً خود را از دیگران جدا کنید.

نحوه اجاره آپارتمان در استانبول

در راهنمای زندگی در استانبول شما را با این موضوع آشنا می کنیم که بیشتر آپارتمانهای اجاره شده برای بلند مدت بدون مبله هستند. آنها فرض می کنند که شما مبلمان خود را دارید اما نیازی به خرید مبلمان جدید نیست. یافتن اجناس دست دوم در وب سایت on the sahibindan آسان است.اگر در محله ای زیبا و در فاصله نه چندان دور از بسفر یا دریای مرمره زندگی می کنید و درآمد خوبی کسب می کنید بدون شک زندگی در اینجا باید برای شما آسان(لذت بخش) باشد. اگر دستمزد کمی داشته باشید، بیایید صادق باشیم کار سخت تر خواهد بود.

هزینه زندگی در استانبول

قبل از این که برای اولین بار به استانبول بیاییم برخی از افرادی که با آنها دیدار کردیم به ما می گفتند که هزینه های استانبول ارزان است. بنابراین کاملا مطمئن بودیم که هزینه های زندگی در استانبول زیاد نیست. اما بعد از اینکه به اینجا نقل مکان کردیم و شروع به جستجوی یک آپارتمان کردیم و قسمت های مختلف شهر را بررسی کردیم، فهمیدیم که در واقع هزینه های زندگی در استانبول ارزان نیست. البته درک ارزان بودن به میزان درآمد شما و سطح زندگی شما بستگی دارد. اما به طور کلی برای داشتن یک زندگی راحت در استانبول، شما باید به همان اندازه که در بسکمک از شهرهای اروپا پرداخت می کنید، باید در اینجا هم هزینه کنید.

به طور متوسط شما برای هر شخص حداقل 1300 تا 1500 دلار نیاز دارید. این مقدار پولی است که برای داشتن یک زندگی راحت باید داشته باشید. در حالی که نیاز به محدود کردن خود در هیچ کاری نیست. این مبلغ برای تامین مسکن خوب، غذا، غذا خوردن گاه به گاه در بیرون و سرگرمی، خرید لباس، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، پرداخت هزینه برخی خدمات اولیه پزشکی و حتی در برخی موارد اجاره اتومبیل کافی خواهد بود.

در راهنمای زندگی در استانبول شما متوجه می شوید کسانی که زندگی نسبتا متوسطی را ترجیح می دهند قطعاً می توانند راهی برای هزینه کمتری پیدا کند. برخی از افراد حتی با درآمد ماهانه 500 دلار در این جا زندگی می کنند. اما بیایید صادق باشیم هرچه پول کمتری داشته باشید توانایی پرداخت هزینه شما کمتر است.

درواقع استانبول گرانترین شهر ترکیه است همچنین یکی از مهمترین شهرهای جهان است که به نوبه خود آن را در مقایسه با سایر شهرها گران می کند. بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که ارزان باشد. با این حال استانبول سرزمین تنوع و تضاد است به این معنی که هنوز هم می توان با بودجه محدود راه هایی برای زندگی در اینجا یافت.

هزینه اجاره آپارتمان در استانبول

هزینه اجاره آپارتمان در استانبول برای طولانی مدت به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله منطقه، قدمت خانه، شرایط آپارتمان، در دسترس بودن گاز، مجاورت با ایستگاههای حمل و نقل عمومی، تنگه بسفر و دریای مرمره.

به طور متوسط شما باید انتظار داشته باشید که در هر ماه بین 500 تا 600 دلار برای یک آپارتمان مبله یک خوابه در یک محله خوب اما دورتر از مرکز شهر بپردازید. این قیمت ها حداقل بر اساس اجاره نامه 6 ماهه معین می شود.

هزینه های غذا در استانبول

کل صورت حساب ماهانه غذایی شما به رژیم غذایی و نیاز شما بستگی دارد.بنابراین می توانم بگویم که چقدر برای غذا هزینه میکنید.ما به عنوان راهنمای زندگی در استانبول, در اینجا لیستی از محصولات اصلی و قیمت متوسط آنها در فروشگاه های زنجیره ای استانبول آورده شده است:

استانبول بازارهای زیادی دارد که میتوانید تمام محصولات فوق را با پرداخت هزینه کمتر خریداری کنید. به عنوان مثال، در طول فصل برداشت، گیلاس 1.5 لیر (0.2دلار) خیار 2 لیر(0.30دلار) هزینه دارد. حداقل مبلغ کل هزینه فقط برای مواد غذایی و آشپزی برای دو نفر حدود 300 دلار است. این مقدار شامل غلات، میوه ها و سبزیجات(از جمله انواع گران تر مانند آووکادو،جوانه های بروکسل)،گوشت یک بار یا دوبار در هفته و غذاهای دریایی است. با این حال اگر قصد دارید بیرون از خانه به اندازه خانه غذا بخورید قطعاً 120 تا 150 دلار دیگر نیز اضافه کنید.

مزایای زندگی در استانبول

یک مورد مهم برای راهنمای زندگی در استانبول و همچنین عظیمترین مزایای آن قطعاً آب و هوا است. در زمستان کمی برف می بارد و در اواخر پاییز کمی باران می بارد اما هرگز به طور غیرقابل تحمل سرد یا ناخوشایند نمی شود. در بیشتر قسمت های سال هوا آفتابی و گرم است. تنها دو ماه از سال که آن را دوست نداریم جولای و آگوست است. در این زمان گرما و رطوبت، تنفس را سخت می کند همچنین تعداد زیادی پشه در اطراف وجود دارد.

یک مزیت دیگر به عنوان راهنمای زندگی در استانبول مهربانی مردم است. آنها مهمان نواز و آماده کمک هستند. اگر با مسئله ای روبرو شوید، همیشه شخصی پیدا می شود که به شما کمک کند. شخص دیگری همیشه چای و میان وعده رایگان می دهد. مردم شما را به خانه ها، کافه ها و حتی زندگی خود دعوت می کنند.

استانبول شهر تقابل، آزادی و تنوع است. آسان است که در اینجا در میان جمعیت گم شوید و غیر قابل مشاهده شوید در صورتی که در یک شهر کوچک هرگز نمی توانید این کار را انجام دهید. غذاهای ترکی دلایل دیگری است که مردم اینجا را دوست دارند. در غذاهای ترکی هرکس می تواند غذاهای خوشمزه ای را برای سلیقه خود پیدا کند. گیاه خواران، گوشتخواران، دوستداران انواع شیرینی ها و کیک ها گزینه های زیادی در استانبول دارند.

ارتباط خوب با سایر کشورها و قیمت های مناسب برای پرواز ها

استانبول دارای دو فرودگاه فعال است که از آنجا می توانید به هر شهری در جهان یا هر جای ترکیه سفر کنید. علاوه بر اینها، در راهنمای زندگی در استانبول می توانم به فرهنگ بسیار غنی، سرگرمی های فراوان، مناظر تاریخی و موارد زیادی اشاره کنم که می تواند به معنای واقعی کلمه شما را سال ها مشغول کند. بسکمک از مناطق و محله های زیبا با کافه ها و رستوران های شیک، غذاخوری های خیابانی و معماری متفاوت از هر آنچه که قبلاً دیده اید وجود دارد اما در عین حال شباهت هایی با بهترین شهرهای جهان دارد.

برای مشاهده و رزرو آنلاین ارزان ترین بلیط پرواز استانبول روی تصویر زیر کلیک کنید:

سخن آخر

استانبول به عنوان یک کلانشهر عظیم، البته با طعم و مزه شرقی، مرکز تجاری این کشور است. سطح استرس، نوعی هرج و مرج سازمان یافته و در عین حال هیجان موجود در اینجا احتمالاً می تواند با نیویورک مقایسه شود.

اگر قصد مهاجرت به استانبول را دارید، من اکیداً توصیه می کنم بیایید حداقل چند هفته را در اینجا سپری کنید. سعی کنید در فرهنگ غوطه ور شوید و مردم محلی را مشاهده کنید.

بسیار مهم است که درک کنید کدام محله را دوست دارید و کجا می خواهید زندگی کنید. امیدوارم مواردی که در مورد راهنمای زندگی در استانبول با شما به اشتراک گذاشتیم برای شما مفید و کاربردی واقع شود.

استانبولترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1456

به "راهنمای زندگی در استانبول به همراه چند نکته مهم برای مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای زندگی در استانبول به همراه چند نکته مهم برای مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید