بازسازی اضطراری قلعه تاریخی فلک الافلاک به سرانجام رسید

به گزارش مجله 10 از 10، سیدامین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در حاشیه بازدید از قلعه فلک الافلاک، گفت: متاسفانه بر اثر زلزله 5.1 ریشتری اردیبشهت ماه سالجاری قلعه فلک الافلاک خرم آباد دچار آسیب شد که خوشبختانه با حمایت های استاندار کار بازسازی اضطراری این بنای ارزشمند و تاریخی را در دستور کار قرار دادیم.

بازسازی اضطراری قلعه تاریخی فلک الافلاک به سرانجام رسید

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی با بیان این که 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به صورت نقدی و امانی برای بازسازی اضطراری قلعه اختصاص یافت، اضافه کرد: در این راستا یک شرکت تخصصی بازسازی بناهای تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران است را شناسایی و بلافاصله کار دوخت و دوز ترک های قلعه را شروع کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: کار بازسازی اضطراری و دوخت و دوز ترک های ناشی از زلزله اردیبهشت ماه اتمام یافته و فقط بخش نماسازی باقی مانده که روی سازه بازسازی شده، اعمال خواهد شد.

قاسمی با بیان این که شرکت مذکور با استفاده از مصالح خاصی که در برابر کشش و خمش مقاومت زیادی نشان می دهد کار بازسازی قلعه را انجام داد، اعلام کرد: در این عملیات برج های شماره 7و8 و ترک های داخل برج ها و طاق های داخل موزه بازسازی و نیز 33 دندانه مربوط به کنگره های برج های قلعه که دچار آسیب شده بود، بطور کامل بازسازی و بازسازی شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1074

به "بازسازی اضطراری قلعه تاریخی فلک الافلاک به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی اضطراری قلعه تاریخی فلک الافلاک به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید