فعالیت 261 واحد در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی

به گزارش مجله 10 از 10، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: 261 واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین شیمیایی فعالیت می کنند.

فعالیت 261 واحد در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، گفت: 261 واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین شیمیایی فعالیت می کنند که 40 واحد آن راکد و تعطیل هستند.

این مسوول گفت: نهضت احیای واحد های تولیدی راکد و تعطیل در کشور به راه افتاده و با توجه به ظرفیت های قزوین در بخش صنایع، این استان به عنوان پایلوت عارضه یابی و احیای صنایع پایین دستی پتروشیمی برگزیده شده است.

وی گفت: در راستای تفاهم نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، برای احیای واحد های راکد صنایع پایین دستی پتروشیمی از همه ظرفیت ها استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: پیرو این تفاهم نامه 162 واحد پایین دستی صنایع پتروشیمی و شیمیایی مستقر در شهرک های صنعتی قزوین عارضه یابی شدند.

این مسوول با بیان اینکه نزدیک به یک سوم واحد های تولیدی بهره بردار در شهرک های صنعتی قزوین صنایع پایین دست پتروشیمی و شیمیایی هستند، اظهار داشت: احیای واحد های راکد صنایع پایین دست پتروشیمی کمک بزرگی به رونق تولید و اشتغال در استان قزوین خواهد کرد.

وی همچنین یادآور شد: 141 واحد راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در شرایط راکد قرار دارند که برای احیا و بازگشت آن ها به چرخه تولید برنامه ریزی می کنیم.

هزینه های بالای تولید و مواد اولیه، دشواری در تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، تعدد قوانین و مقررات و تغییر مکرر از جمله چالش ها و مشکلاتی بود که صنعتگران صنایع پایین دستی پتروشیمی در قزوین آن ها را در این نشست مطرح کردند.

استان قزوین دارای یک شهرک صنعتی، 13 شهرک و 6 ناحیه صنعتی است.

947 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2273

به "فعالیت 261 واحد در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 261 واحد در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید