شمارش معکوس برای برگزاری دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی، جایزه های نفیس در انتظار برندگان!

به گزارش مجله 10 از 10، نشست خبری دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی، ظهر امروز، با حضور اصحاب رسانه و جمعی از فعالان این حوزه برگزاری شد؛ در این نشست عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب و سروش صادق نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک برگزار گردید.

شمارش معکوس برای برگزاری دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی، جایزه های نفیس در انتظار برندگان!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، سروش صادق نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و با عرض تشکر از جامعه نخبگان کشور؛ گفت: بسکمک از مجموعه های دانش بنیان حاصل فعالیت هایی است که از ده سال گذشته در این حوزه شروع شده است. توسعه مهارت های فردی و گروهی اتفاقی است که در رویدادهایی از این قبیل می افتد و منجر به توسعه علمی کشور می گردد. در واقع نمایشگاه هایی مانند شهرآفتاب می تواند شبکه ای را ایجاد کند که به توسعه اقتصاد دانش بنیان کمک کند و باید به نسل جوان و امید آن به آینده و سختی های راهی که در این مسیر برایش ایجاد می گردد، توجه کرد.

بنابر گفته صادق نژاد، فیرا از سال 1995 به کمک 38 کشور از سراسر جهان که یکی از آن ها جمهور اسلامی ایران است، فعالیت خود را شروع نموده است؛ یکی از اهداف فیرا ترویج صنعتی سازی علم است و در زمینه رشد پایدار مالی فعالیت خود را توسعه داده است. در راستای این هدف برگزاری رویدادها و مسابقات حوزه هوش مصنوعی و تشکیل گردهمایی چند روزه به وسیله افراد مختلف فعال در این زمینه را در دستور کار خود قرار داده است تا دانش و دستاوردهای این افراد را به نمایش گذارد و در پی پیوند بین زیست بوم رباتیک و هوش مصنوعی است.

رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک، در ادامه با اشاره به اینکه کشورهایی که در فیرا عضو هستند ملزم به برنامه ریزی برای اجرای دستورالعمل ها در داخل کشور خود هستند؛ گفت: سال جاری با کمک شهرداری و شهرافتاب از روز سه شنبه دهمین دوره مسابقات هوش مصنوعی برگزار خواهد شد و در این رقابت دانش آموزان و دانشجویان در کنار یکدیگر در چهار روز برنامه ریزی شده به رقابت خواهند پرداخت.

صادق نژاد در ادامه در مورد یکی از اهداف اصلی فیرا گفت: توسعه آموزش و مهارت های کاربردی در کشور در راستای رشد پایدار یکی از اهداف فیرا است و آموزشگاه آموزشی فیرا به عنوان یکی از محورهای اصلی این فدراسیون در کشورهای مختلف فعالیت می نماید و آموزش را در رده های سنی مختلف ارائه می نماید.

رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک در مورد رویداد پیش رو گفت: 294 تیم از کشورهای مختلف اقدام به پیش ثبت نام نموده اند که بعد از تایید صلاحیت ها 252 تیم برای مرحله نهایی انتخاب شدند و از این تعداد نیز 152 تیم به مرحله نهایی حضوری راه پیدا کردند و در طول 4 روز (سه شنبه 30 آبان تا آدینه 3 آذرماه) به رقابت خواهند پرداخت.

وی در مورد دستاوردهای نمایندگان ایران در سال های قبل گفت: از سال 2017 گروه های ایرانی دستاوردهای چشمگیری در این حوزه داشتند؛ تا به امروز 40 مقام اول، 19 مقام دوم و 18 مقام سوم را توانستیم در کارنامه خود داشته باشیم و این دستاوردها با رقابت هزار و هفتصد تا هزار و هشتصد شرکت کننده به دست آمده است.

صادق نژاد در آخر با بیان اینکه جایزه های نفیسی در انتظار برندگان است؛ گفت: ما موظف هستیم که پس از بحث های رویدادی بحث های تجاری سازی این رویداد ها را پشتیبانی کنیم؛ مسابقات جهانی هوش مصنوعی و رباتیک در سال آینده اوایل مردادماه در کشور برزیل برگزار خواهد شد.

عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: دانش رباتیک طی سال های اخیر تحولات جدی تری را در جهان تجربه نموده است و کشور ما نیز از این تحولات بی بهره نبوده است و دستاوردهای چشمگیری در این حوزه در کشور به دست آمده است. در حال حاضر ما در پی برگزاری دهمین دوره این مسابقات در کشور هستیم. بنابر آخرین آمار، اروپا 70 درصد صنایع اش را به کمک ربات ها اداره می نماید و در کشور ما نقش ربات ها حدود ده درصد است.

تقدسی نژاد در ادامه با اشاره به انیکه حوزه رباتیک در کشور ما نباید به رویدادهای مقطعی محدود گردد، بلکه باید به فرایندهای تجاری سازی و جذب و پرورش نیروهای انسانی توجه گردد؛ گفت: ما احتیاج جدی به جذب سرمایه گذران داریم. یکی از اصلی ترین دلایل برگزاری این مسابقات جذب نخبگان و بسترسازی برای جذب آن ها در صنایع مختلف است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در ادامه با اشاره به اینکه باید یک پایگاه ثابت برای برگزاری رویدادها در کشور وجود داشته باشد؛ گفت: شهر آفتاب می تواند بستر خوبی برای رویدادها باشد و ما اعلام آمادگی می کنیم که دوستانی که می توانند در این بستر فعالیت ثابت داشته باشند را پذیرا هستیم. امیدوارم با برگزاری این رویدادها به استعدادیابی مناسب، کمک رساندن به این استعدادها، ارتقا کمی و کیفی صنایع مختلف کشور کمک کنیم و با همراهی بخش های مختلف دانش بنیان و دانشگاهی بتوانیم این کار را انجام دهیم.

  • توانایی خارق العاده ربات یک گرمی/ از پس هر کاری بر می آید/ عکس

  • خداحافظی با مریخ/ سیاره سرخ از آسمان ناپدید شد/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2414

به "شمارش معکوس برای برگزاری دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی، جایزه های نفیس در انتظار برندگان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس برای برگزاری دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی، جایزه های نفیس در انتظار برندگان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید