شینهوا: خلیج فارس جزو محورهای کاری کنفرانس امنیتی مونیخ است

به گزارش مجله 10 از 10، شینهوا خاطر نشان کرد که وانگ یی وزیر خارجه چین به این کنفرانس اعزام شده است و درباره مسایل ذی ربط امنیتی و منطقه ای و بین المللی با همتایان خود و شماری از مسوولان کشورها در حاشیه اجلاس رایزنی خواهد نمود.

شینهوا: خلیج فارس جزو محورهای کاری کنفرانس امنیتی مونیخ است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

این گزارش می افزاید که اگرچه یکی از اصلی ترین دستور کارهای اجلاس درباره غرب و کشورهای غربی است و اینکه چه راهبردهای امنیتی و یکپارچه ای باید در پیش گرفته گردد ، اما بر سر این موضوع هنوز اختلافاتی حتی در میان خود کشورهای غربی وجود دارد.

خبرگزاری چین ادامه می دهد که قرار است شرکت نمایندگان از جمله مقام ها و مسوولان ارشد و کارشناسان حاضر در کنفرانس که از روز آدینه تا روز یکشنبه ادامه می یابد درباره خلیج فارس ، منطقه خاورمیانه و همچنین لیبی رایزنی نمایند.

این گزارش حاکی است : تصمیم گیرندگان و کارشناسانی که از سراسر دنیا در این اجلاس مهم امنیتی که داووس امنیتی و سیاسی نامیده می گردد ، حضور یافته اند درباره موضوعات فوق بحث و گفتگو خواهند کرد.

شینهوا افزود که اختلافات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا و بویژه شکاف بین آلمان و آمریکا درخصوص همکاری برلین با مسکو درباره خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان از دیگر محورهای مورد گفت و گو خواهد بود.

در گزارش خبرگزاری رسمی چین تصریح شده است که همکاری های دفاعی ، آزادسازی تجاری ، موضوعات امنیتی منطقه ای و بین المللی ، چالش های پیش روی دنیا از جمله تحولات اقلیمی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست است.

انتظار می رود که شرکت نمایندگان دراین کنفرانس درباره مساله انتشار ویروس کرونا در چین و شماری دیگر از کشورهای دنیا که آسیب های شدیدی به اقتصاد دنیای وارد نموده است ، رایزنی هایی داشته باشند و بر پیشگیری قویتر از این ویروس در مرزهای خود تاکید نمایند.

بیش از 500 نفر از مقام های ارشد کشورها از جمله 35 نفر از سران دولت ها و 100 وزیر خارجه و وزیر دفاع از جمله رییس جمهوری فرانسه، نخست وزیر کانادا و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس امنیتی مونیخ 2020 شرکت دارند.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 970

به "شینهوا: خلیج فارس جزو محورهای کاری کنفرانس امنیتی مونیخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شینهوا: خلیج فارس جزو محورهای کاری کنفرانس امنیتی مونیخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید