ظریف از عشق آباد به دهلی نو می رود

به گزارش مجله 10 از 10، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در دومین مقصد سفرش پس از ترکمنستان راهی هندوستان می گردد.

ظریف از عشق آباد به دهلی نو می رود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دیروز (یکشنبه) در رأس هیأتی سیاسی و مالی به منظور رایزنی با مقامات ترکمنستان راهی عشق آباد شد و رایزنی هایی را با مقامات این کشور داشت، عصر امروز (دوشنبه) در ادامه این سفر از عشق آباد به دهلی نو پایتخت هند می رود تا با مقامات این کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی را آنالیز کند.

وبگاه وزارت خارجه هند نیز امروز اعلام نمود که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران 13 و 14 ماه مه(23 و 24 اردیبهشت) به دهلی نو سفر می نماید.

در این بیانیه یک خطی آمده است که خانم سوشما سوارج وزیر خارجه هند و محمد جواد ظریف روز سه شنبه ساعت 11 صبح با یکدیگر دیدار و گفت وگو خواهند کرد و در این بیانیه اشاره ای به موضوع گفت وگوها نشده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دی ماه 1397 نیز به منظور انجام سفری سه روزه و در رأس هیأتی سیاسی و مالی به هند سفر نموده بود.

رایزنی های ظریف در عشق آباد

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف امروز (دوشنبه) در عشق آباد ضمن دیدار با قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان با رشید مردوف همتای ترکمنستانی خود ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

همزمان با سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ا یران به عشق آباد، نشست مشترک هیأت های رسمی ایران و ترکمنستان به ریاست محمدجواد ظریف و رشید مردوف وزیران امور خارجه دو کشور و با حضور نمایندگان وزارتخانه های نفت، راه و نیرو از ایران و بخش های ذیربط ترکمنستانی امروز (دوشنبه) در محل وزارت خارجه این کشور برگزار گردید.

در این نشست پس از گفت وگو و گفتگوهای فنی و کارشناسی، در مورد مهمترین مسائل مالی و تجاری موجود بین دو کشور تفاهمات و پیشرفت های قابل ملاحظه ای حاصل شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 267

به "ظریف از عشق آباد به دهلی نو می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف از عشق آباد به دهلی نو می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید