سفر چند دقیقه ای به هند

به گزارش مجله 10 از 10، از هند بیشتر بدانیم

شبه قاره هند کشوری است با جاذبه های دیدنی فوق العاده که می تواند یک مکان بی نظیر برای گردشگران باشد. این کشور با آداب و رسوم، مذاهب و قوم های گوناگون و متنوعی که دارد گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا مجذوب خود می نماید. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از هند بدانیم.

سفر چند دقیقه ای به هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

هند هفتمین کشور بزرگ دنیا از لحاظ مساحت و دومین کشور از نظر جمعیت است. این کشور از نظر سیاسی یکی از دموکرات ترین کشور های دنیاست. کشور هند در سال 1674 به استقلال رسید که در واقع روز استقلال هند از استعمار انگلستان بود. کشوری بسیار صلح طلب است به گونه ای که در تاریخ هزار ساله خود تا کنون به هیچ کشوری حمله ننموده است.

این کشور هزار رنگ مهد هزاران دین و مذهب است و در آن چهار مذهب هندو، بودا، جینی و سینک وجود دارد. با این وجود که غالب مردم در هند پیرو آیین های بودایی و هندو هستند؛ اما در هند 300 هزار مسجد فعال برای مسلمانان وجود دارد این به معنای زندگی مسالمت آمیز تمامی پیروان ادیان در این کشور وسیع است. کشور هندوستان دومین منبع دانشمندان و مهندسان دنیا است، سیستم شماره گذاری و همچنین تعریف عدد صفر در هند اختراع شد. زبان سانسکریت به عنوان بهترین زبان برای برنامه نویسی کامپوتری شناخته شده است.

شطرنج نیز از اختراعات کشور هندوستان به حساب می آید، همه ساله علاقه مندان زیادی را برای دیدن مسابقات شطرنج به کشور هند مسافرت می نمایند.

از عجایب کشور هند می توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. کشاورزی نه تنها شغل غالب مردم هندوستان است بلکه یکی از مهمترین بخش های مالی این کشور هم به شمار می رود.
  2. هندوستان دارای بیشترین تعداد پست خانه در کل دنیا است
  3. در شرکت راه آهن هندوستان چیزی بیش از یک میلیون نفر استخدام هستند
  4. هنرهای رزمی نیز از دیگر ابداعات هندی هاست که از این کشور به سایر نقاط آسیا توسط مبلغان بودایی گسترش پیدا نموده است،
  5. یوگا در هندوستان قدمتی 5000 هزار ساله دارد.

هند بدون شک یکی از متنوع ترین و زیباترین طبیعت ها در دنیا را دارد، این تنوع جوابگوی همه نوع سلیقه ای است. شما هر آب و هوایی را که دوست داشته باشید می توانید در هند بیابید. آب و هوای سرد در کوه های پوشیده از برف هیمالیا یا گرم در بیابان های هند. خشک ترین منطقه روی کره زمین بیابان تیهار (Thar) است که در هند واقع شده استپ، در عین حال بیش از نیمی از کشور هند به سواحلی زیبا منتهی می گردد. در راه سفر به سمت بلندترین رشته کوه های دنیا هیمالیا که در شمال کشور هند واقع شده است حتما از پل بایلی دیدن کنید. پل بایلی(Baily) مرتفع ترین پل دنیا است.

واراناسی که تحت عنوان بِنارس (Benara) شناخته شده است از قدیمی ترین شهرهای دنیا در هند است که هنوز مسکونی است و خالی از سکنه نیست.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 555

به "سفر چند دقیقه ای به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر چند دقیقه ای به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید