خبرنگاران سوادآموزی خراسان شمالی حدود 2 درصد از کشور عقب است

به گزارش مجله 10 از 10، بجنورد- خبرنگاران- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این استان در سوادآموزی 1.88 درصد از میانگین کشوری عقب تر است که لازم است این عقب افتادگی جبران گردد.

خبرنگاران سوادآموزی خراسان شمالی حدود 2 درصد از کشور عقب است

مهدی مودی یکشنبه شب در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شیروان گفت: درصد باسوادی خراسان شمالی در گروه 49-10 سال، 92.85 است که بیش از 7 درصد بی سواد هستند.

وی با بیان اینکه درصد باسوادی در شهرستان شیروان 93.4 است، گفت: سال جاری سهمیه سوادآموزی شیروان، هزار و 500 نفر است و طبق سرشماری سال 95 این شهرستان 6 هزار و 45 بی سواد داشته است و از آن سال حرکت مطلوبی در زمینه کاهش بی سوادی داشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در امر سوادآموزی مدرک دادن صرف ملاک نیست بلکه باسوادی ملاک است که از این حیث رتبه 23 کشور را دارا هستیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی نیز گفت: سال گذشته، 50 درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان به چرخه تحصیل بازگردانده شدند.

ملیحه یغمایی با اشاره به شتاب بخشی و جذب حداقل سوادآموز طی 2 سال آینده گفت: قرار است بین 3 تا 12 درصد رشد سواد در مناطق اتفاق بیفتد و حجم کار پنج برابر افزایش یافته و بیشترین جذب سوادآموز در گروه سنی 49-10 سال باشد.

وی با بیان اینکه اطلاعات 11 هزار بی سواد در بانک اطلاعاتی استان جمع آوری شده است، گفت: تمام دستگاه های اجرایی موکلفند مواردی را که به آنان ابلاغ شده انجام دهند و کوشش داریم با ظرفیت همه به زودی ثابت کنیم جهش سواد در خراسان شمالی رخ داده است.

فرماندار شیروان نیز گفت: بحث سوادآموزی در این استان و شهرستان طی سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است که ضروری است برای سوادآموزی کوشش ویژه ای صورت گیرد.

امین رضا مرآتی گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت روستایی و عشایری شهرستان و عدم دسترسی حوزه عشایری، باید به نحوی برامه ریزی گردد که پوشش چتر سوادآموزی بیشتر شده و بی سوادی این قشر پرکوشش کاهش یابد.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است که 6 هزار و 45 بی سواد دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1222

به "خبرنگاران سوادآموزی خراسان شمالی حدود 2 درصد از کشور عقب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سوادآموزی خراسان شمالی حدود 2 درصد از کشور عقب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید