70 تن در درگیری های هنگ کنگ زخمی شدند

به گزارش مجله 10 از 10، آخرین اخبار از اعتراضات هنگ کنگ نشان میدهد که در این درگیری ها دست کم 200 تن دستگیر و بیش از 70 تن زخمی شده اند.

70 تن در درگیری های هنگ کنگ زخمی شدند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

طبق گزارش پلیس هنگ کنگ، نیروهای پلیس و معترضان در فروشگاه های این شهر درگیر شدند و پلیس ضدشورش علیه معترضان از اسپری فلفل استفاده کرد و چندین تن از آنان را دستگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، در جریان این اعتراضات، بعضی مغازه ها و ورودی های مترو آسیب دیدند و بعضی فروشگاه ها کار خود را زودتر از زمان معمول تعطیل کردند.

رادیو و تلویزیون هنگ کنگ همچنین اعلام کردند که مردی که به زبان ماندارین صحبت می نموده، در یک مرکز خرید با چاقو به چندین تن حمله نموده و بخشی از گوش اندرو چیو، مشاور محلی حامی دموکراسی هنگ کنگ را بریده است. زبان ماندارین یک گروه از زبان های چینی است که در چین و تایوان به عنوان زبان رسمی از آن استفاده می گردد اما در هنگ کنگ و ماکائو زبان رسمی نیست.

گزارش شده است که شاهدان این حمله یه فرد ضارب حمله نموده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

دولت هنگ کنگ در بیانیه ای اظهار کرد، این حمله را به شدت محکوم و از افراد با دیدگاه های متفاوت درخواست می نماید که اختلافاتشان را کنار بگذارند و منطقی و خویشتن دار باشند و به تفاوت دیدگاه ها احترام بگذارند.

به گفته سخنگوی اداره اطلاعات هنگ کنگ، در پی درگیری های روز یکشنبه دو تن در وضعیت بحرانی قرار دارند. طبق گزارش دولت هنگ کنگ، در مجموع 71 تن طی روزهای شنبه و یکشنبه به بیمارستان فرستاده شده اند.

پلیس در اعتراضات یکشنبه باز هم از گاز اشک آور استفاده کرد و یک خودروی آب پاش را برای متفرق کردن معترضان اعزام کرد.

به گفته پلیس، دستگیرشدگان طی این اعتراضات با اتهاماتی از جمله تجمع غیرقانونی، در اختیار داشتن سلاح ، تخریب مجرمانه و پوشاندن صورت در تجمعات غیرقانونی روبه رو هستند. پلیس همچنین اظهار نموده، چهار مرد و یک زن به اتهام داشتن سلاح دستگیر شده اند و ماموران سلاح هایی از جمله 188 بمب آتش زا، چندین باتوم و اسپری فلفل را ضبط نموده اند.،ایسنا

بیشتر بخوانید، اعتصاب بی سابقه هنگ کنگ را فلج کرد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 537

به "70 تن در درگیری های هنگ کنگ زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 تن در درگیری های هنگ کنگ زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید