یک مهمان تازه از تیگو چین داریم

به گزارش مجله 10 از 10، یک تیگو دیگر قرار است وارد بازار ایران گردد، منتها این بار با تغییر نام و هویت! بعد از حدود دو سال وقفه بالاخره قرار شده فراوری ام وی ام X55 که در واقع نسخه فیس لیفت شده همان چری تیگو5 ایکس است، در کشور شروع گردد. این خودرو که در طول 30 ماه عرضه در بازار چین پیروز شده 105 هزار دستگاه در این بازار فروش داشته باشد، قرار است به عنوان مدل جایگزین، سری ایکس33 را بازنشسته کند. ایران در حالی به عنوان سومین کشور دنیا پس از چین و برزیل پذیرای ایکس55 شده است که این خودرو برای پیروزیت در بازار ایران کار سختی پیش رو دارد. مهم ترین اطلاعاتی که درباره این چینی نوجوان داریم به توضیح زیر است.

یک مهمان تازه از تیگو چین داریم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

ابعاد و گنجایش

این خودرو حد فاصل دو محصول ایکس33 و تیگو5 قرار داشته و دقیقا چهار متر و 33 سانتی متر طول دارد. آخرین محصول شرکت چری در ایران در عرض و ارتفاع نیز با 1.83 و 1.64 متر یکی از محصولات جادار بازار است که نسبت به پژو 2008، رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. این را می توان از فاصله محوری 2.63 متری ایکس55 دید که فضایی بیشتر را نسبت به این محصولات در حد 3 تا 13 سانتی متر در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

موتور و فنی

با اینکه این خبر تایید نشده ولی احتمالا همان پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 147 اسبی تیگو7 و آریزو5 باز هم روی این کراس اوور دیفرانسیل جلو چینی نصب خواهد شد تا شاهد نسبت بهتری از وزن به قدرت موتور در آخرین خودرو عرضه شده از چری در کشور باشیم. در بخش معماری فنی هم ایکس55 ویژگی های یکسانی با تیگو7 دارد. گویا سری X55 دومین محصولی است که چری با پلتفرم T1X خود، برای بازار جهانی ساخته است. این پلتفرم در سال 2016 در دستان چری نهاده شد و آنطور که مدیران این شرکت می گویند، چری در ساخت پلتفرم T1X هم از دانش فنی جگوار-لندروور و هم از تکنولوژی برند نوپای کوروس (Qoros) بهره گرفته است.

امکانات و آپشن ها

نمایشگر لمسی 9 اینچی HD، پنل 4.8 اینچی پشت فرمان برای نمایش اطلاعات خودرو، پشتیبانی از دو سامانه اپل کارپلی و اندروید اوتو، استارت دکمه ای، دی لایت، اتولایت و چراغ بدرقه، مه شکن جلو با لنز چرخشی، سقف پانوراما با پرده برقی (بدون سانروف)، فرمان با روکش چرم و دکمه های چندکاره، کروز کنترل، بلوتوث هندزفری و شیشه های برقی هر چهار پنجره بعضی دیگر از تجهیزات رفاهی ایکس55 هستند. انتظار می رود همه یا بخش اعظمی از این تجهیزات در نسخه موجود در ایران عرضه شوند.

سطح ایمنی

قبل از فیس لیفت مهم ترین امکانات و تجهیزات ایمنی ایکس55 می توان به مواردی مثل سامانه ESP ساخت بوش، دوربین دید عقب، سیستم یاری به آغاز حرکت در سربالایی ها، سنسور پارک، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها، سازه مستحکم در بخش کابین، ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای ساخت شرکت سوئدی اتولیو (Autoliv) اشاره نمود. درباره وضعیت ایمنی این خودرو پس از تست تصادف هم موسسه انکپ چین نمره چهار ستاره با عملکرد خوب را به این خودرو داده که با توجه به سطح سختگیری این نهاد، به معنی نمره ای کاملا متوسط است.

سطح قیمت و رقبای ایکس55 در ایران

احتمالا این خودرو در رده قیمتی 225 تا 250 میلیون تومان بسته به نوع موتور و جعبه دنده که دستی یا اتومات باشد، به بازار عرضه گردد. این خودرو چینی که فرم طراحی به روزتری در مقایسه با تیگو5، ایکس22 و ایکس33 دارد، از آخرین زبان طراحی چری بهره برده است، باید با هایما اس5، هاوال اچ2 و جک اس3 در بازار رقابت کند. افت شدید قدرت خرید اما احتمالا یکی از عواملی است که برای پیروزیت ایکس55 در ایران مانع تراشی خواهد نمود. آیا آخرین مهمان چینی بازار ایران قادر خواهد بود راه پیروز چری را تداوم بخشد؟

منبع: دیوار
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 646

به "یک مهمان تازه از تیگو چین داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مهمان تازه از تیگو چین داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید