گزارش سالانه زیست محیطی بویینگ منتشر شد

به گزارش مجله 10 از 10، شرکت بویینگ گزارش سراسری زیست محیطی 2020 خود را منتشر کرد که در آن معین می نماید چگونه به صورت پایدار به طراحی و ساخت محصولات می پردازد تا به حفظ منابع و کاهش زائدات فعالیت های این شرکت در سراسر دنیا یاری کند. با توجه به شروع جنبش دنیای کربن-زدایی در صنایع، گزارش سال جاری بویینگ یک دورنمای مهم را برای این شرکت ترسیم می نماید.

گزارش سالانه زیست محیطی بویینگ منتشر شد

این شرکت اهداف بلندپروازانه زیست محیطی را برای اجرا تا سال 2025 درنظر دارد که شامل کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای، زباله و مصرف آب و انرژی می گردد. اهدافی که به گفته بویینگ در سال 2019 نیز گام بلندی به سوی آن برداشته است.

گرِگ اسمیت، معاون اجرایی عملیات سازمانی بویینگ می گوید: تعهد همیشگی ما به سمت پایداری زیست محیطی، برای استراتژی کلی شرکت مهم است. او که مدیر ارشد اقتصادی و سرپرست ارتباطات نیز هست ادامه می دهد: نوآوری بخشی از ذات بویینگ است و ما از این خلاقیت برای یاری به حل چالش اساسی تغییرات دنیای آب وهوا استفاده می کنیم.

بویینگ در گزارش امسال خود، پیشرفت های شاخص در زمینه محیط زیست را شامل این موارد اعلام نموده است:

  • توسعه محصولات تازه ای که 15 تا 25 درصد از قبل کارآمدتر هستند. این امر با توجه به هدف صنایع هوافضا در رسیدن به رشد دنیای کربن-خنثی شدن در سال 2020 صورت گرفته است. رشدی که مقدمه کاهش 50 درصدی آلودگی های کربنی تا سال 2050 خواهد بود.
  • فراهم کردن این امکان برای خطوط هوایی تا هواپیماهای تازه خود را با سوخت پایدار به مرکز اصلی خود برسانند.
  • پیوستن به اتحاد خریداران انرژی تجدیدپذیر که به تأمین انرژی تجدیدپذیر بیشتر برای عملیات شرکت های عظیم یاری می نماید. این جامعه، از خریداران عظیم انرژی تشکیل شده تا دستیابی به انرژی های کربن-صفر آینده را سرعت ببخشد.
  • کاهش 15 درصدی ارسال زباله به محل های دفن و کاهش 7 درصدی مصرف آب از سال 2017 که برای بویینگ پیشرفت عظیمی محسوب می گردد تا بتواند به هدف کاهش 20 درصدی در هر دو زمینه تا سال 2025 دست یابد.
  • راه اندازی بستر پرواز آزمایشی هواپیمای ecoDemonstrator 777 برای ارزیابی فن آوری های پایداری که در جهت اهداف زیست محیطی باشد. برای نمونه می توان به فن آوری تازه برای بالک ها اشاره نمود که عملکرد هواپیما را هنگام نشست و برخاست بهبود می دهد و می تواند باعث صرفه جویی سالانه میلیون ها گالن در زمینه سوخت خطوط هوایی گردد.
  • همکاری با شرکای خارجی و نهادهای غیرانتفاعی محلی برای پشتیبانی از پایداری زیست محیطی که از راه آموزش، مشارکت اجتماعی، حفاظت از اراضی و احیای زیستگاه ها انجام می گردد.
  • دریافت ستاره انرژی برای دهمین سال متوالی که جایزه ای سالانه در زمینه توسعه پایدار است.

بویینگ در کوشش است تا به اهداف زیست محیطی خود که برای سال 2025 برنامه ریزی نموده است، دست یابد. این اهداف شامل کاهش 25 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای، 20 درصد کاهش در مصرف آب و فراوری زباله جامد، 10 درصد کاهش مصرف انرژی و 5 درصد کاهش فراوری زباله های خطرناک محیط های کاری است.

  • برای پیشگیری از پدیده گرم شدن زمین چه کنیم؟

هم چنین طرح های پیشگامانه بویینگ در زمینه فراوری محصولاتی با مصرف بهینه سوخت، صنعت را قادر می سازد به رشد دنیای کربن-خنثی شدن دست یابد. موضوعی که از امسال شروع شده است و باید به 50 درصد کاهش فراوری آلودگی های کربنی تا سال 2050 برسد.

طبق اعلام بویینگ این شرکت به عنوان عظیم ترین شرکت هوافضایی دنیا که با بیش از 160 هزار نفر در بیش از 150 کشور دنیا به ارائه خدمات می پردازد، با تکیه بر میراث گذشته، همچنان به پیشگام بودن در زمینه فن آوری و نوآوری، ارائه خدمات به مشتریان و سرمایه گذاری روی نیروهای خود به منظور دستیابی به رشدی پایدار در آینده ادامه می دهد.

منبع: بویینگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1246

به "گزارش سالانه زیست محیطی بویینگ منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سالانه زیست محیطی بویینگ منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید