مهمان نوازی مهمترین عنصر ناملموس در گردشگری است

به گزارش مجله 10 از 10، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، مهمان نوازی مهمترین عنصر ناملموس در گردشگری است.

مهمان نوازی مهمترین عنصر ناملموس در گردشگری است

مهمان نوازی به رابطه بین یک مهمان و یک میزبان اشاره دارد. به اسم مثال وقتی برای صرف شام به خانه دوست خود می روید، در حالی که شما به اسم مهمان عمل می کنید دوست شما علاوه بر رفاقت دارای مفهوم به اسم میزبان هم عمل می نماید. مهمان نوازی مفهوم حاکم بر این رابطه است. مهمان نوازی به اسم یک صنعت، از مشاغلی تشکیل شده است که وابستگی زیادی به چنین روابطی دارد. برای موفقیت، مشاغل مهمان نوازی باید روابط قوی و معناداری با مهمانان خود برقرار نمایند. عدم انجام این کار احتمالاً منجر به ترک مهمانان برای دریافت محصولات یا خدمات خواهد شد. شاید به کشورهایی که اقتصاد خودشان را با صنعت گردشگری تنظیم کرده اند، سفر کرده باشید، برای مثال میتوان ترکیه و امارات را مقایسه کرد.

هر دو کشور زیربناهای بسیاری ایجاد نموده اند اما با توجه به اینکه کشور امارات از برندهای قوی تری استفاده کرده بسیاری این فکریت را دارند که در این کشور لذت بیشتری از سفر خود خواهند داشت اما به علت اینکه این کشور در صنعت مهمان نوازی به نسبت ترکیه بسیار ضعیفتر است و این کشور نتوانسته حس خوب را در فکر جهانگرد ایجاد کند، خاطرات کشور ترکیه در فکر گردشگران صندلی ویژه ای دارند، از صنعت مهمان نوازی به اسم یک صنعت پنهان هم یاد می نمایند، بعضی از پارامترهای صنعت توریسم و صنعت مهمان نوازی مثل خطوط کشتیرانی، مسافری، هتل ها، راهنمای تور، پارک های تفریحی و آژانس های مسافرتی، رستوران ها، کافه ها، رفتار کارمندان هتل ها، صبحانه و نهار و شام، باشگاه ها و برنامه ریزی رویدادها به بخش مهمان نوازی مرتبط هستند.

صنعت مهمان نوازی یک صنعت چند میلیارد دلاری است که به در دسترس بودن اوقات فراغت، عایدی یکبار مصرف و رضایت کامل مشتری بستگی دارد. صنعت مهمان نوازی چهار بخش دارد: غذا و نوشیدنی، مسافرت و جهانگردی، اقامتگاه و تفریح.

غذا و نوشیدنی

بخش مواد غذایی و نوشیدنی ها که از نظر اصطلاحات حرفه ای به اسم F&B شناخته می گردد، عظیمترین بخش صنعت مهمان نوازی است. براساس مقاله مهمان نوازی مهمترین عنصر ناملموس در گردشگری است، تخمین زده می گردد صنعت F&B، 50٪ کل وعده های غذایی امروز در ایالات متحده را تأمین کند. این مرکز از موسساتی تشکیل می گردد که عمدتا در تهیه وعده های غذایی، میان وعده ها و نوشیدنی ها برای مصرف فوری در داخل و خارج محیط های کاز و خانه فعالیت می نمایند. هنگامی که یک رستوران بخشی از هتل است، خدماتی که ارائه می دهد می تواند با ارائه غذای عالی و خدمات درجه یک مشتری، تجربه به یادماندنی مهمان را افزایش دهد. این می تواند به صورت همزیستی به اسم بخشی از مشاغل دیگر مانند سالن های بولینگ یا سالن های سینما فعالیت کند.

سفر و گردشگری

مسافرت و گردشگری با خدمات مربوط به جابجایی مردم از مکانی به مکان دیگر سرو کار دارند. اتوبوس، کابین، هواپیما، کشتی، قطار و غیره همه بخشی از صنعت گردشگری هستند. سفر در اوقات فراغت زمانی است که شخص در هنگام مسافرت برای تعطیلات هزینه های خود را برای اسکان، غذا و تفریح صرف می نماید و سفرهای تجاری زمانی است که شخص برای کار خود سفر می نماید و برای اقامت و غذا هزینه می نماید. بعضی از افراد بعلاوه درکنار سفرهای کاری خود به تفریح می پردازند. عملکرد اصلی گردشگری تشویق مردم به سفر است. وقتی مردم سفر می نمایند، یا برای کار یا اوقات فراغت، پولشان را برای مهمان نوازی خرج می نمایند. که در واقع حاکی از این موضوع است که هدف از مسافرت در نهایت برای به دست آوردن مهمان نوازی است.

اسکان

محل اقامت به معنای، اقامت برای یک دوره یا یک مکان برای خواب یک یا چند شب است. هتل های مجلل، خوابگاه های جوانان، هاستل های عظیم، اردوگاه ها، متل ها و مشاغل مرتبط دیگر که محلی برای خواب شبانه مردم فراهم می نماید، همه با صنعت مهمان نوازی درگیر هستند. اقامت در بازارهای تجاری به بخشهای دیگری از بازار مانند مسافران تجاری، مسافران تفریحی، مسافران طولانی مدت، مسافران بودجه ای و مسافران خاص مانند افرادی که کارمندان دولت هستند و در خطوط هوایی و نظامی کار می نمایند، همه احتیاج به خدمات این صنعت دارند، صنعت مهمان نوازی به نسبت صنعت توریسم اشتغال بیشتری را ایجاد می نماید.

تفریح

تفریح، فعالیتی است که افراد برای استراحت، آرامش و لذت بردن انجام می دهند. هدف از تفریح شادابی بدن و فکر فرد است. هر شغلی که فعالیت هایی را برای استراحت و لذت بردن، برای تازه سازی جسم و روان فرد فراهم کند، در زمینه صنعت مهمان نوازی قرار می گیرند. مشاغل تفریح که نمایش هایی از قبیل فیلم یا تئاتر، جاذبه هایی که مورد توجه ویژه بازدیدها مانند باغ وحش ها و موزه ها هستند، ورزش تماشاگران و ورزش های مشارکتی همه از بخش های تفریحی هستند. صنعت مهمان نوازی کاملا با نیروی انسانی تامین می گردد و آموزش افراد به وسیله موسسات مربوطه و حرفه ای باید صورت گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1816

به "مهمان نوازی مهمترین عنصر ناملموس در گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمان نوازی مهمترین عنصر ناملموس در گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید