چشم به آغاز شیرین ایران با جوانان نفت، رقابتی سخت با چند ملیتی ها

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران، سیزدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران از عصر فردا سه شنبه آغاز می گردد، مسابقاتی که مرحله پلی آف آن از روز 15 بهمن ماه استارت خورده و بصورت رسمی از روز سه شنبه پنجم اسفندماه با برگزاری دیدارهای مرحله گروهی، آغاز خواهد شد.

چشم به آغاز شیرین ایران با جوانان نفت، رقابتی سخت با چند ملیتی ها

نفت تهران، تیم سوم سیزدهمین دوره لیگ برتر، نخستین نماینده فوتبال ایران در این رقابتها است که در گام نخست، کار سخت و وظیفه بزرگی را بر دوش خود احساس می نماید. آنها در تک بازی مرحله پلی آف درحالی برابر الجیش قطر صف آرایی می نمایند که باید از یکسو با پیروزی مقابل این تیم به مرحله گروهی صعود نموده و از سوی دیگر با افزایش سهمیه ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، از اعتبار و حفظ سهمیه های فوتبال کشورمان در سال های بعدی این جام دفاع نمایند.

شاگردان علیرضا منصوریان که با خوش اقبالی میزبان این بازی حساس شده اند، باید در استادیوم آزادی برابر این تیم قطری تنها با هدف پیروزی به میدان بروند و با پشت سرگذاشتن الجیش، خاطره تلخ حذف زودهنگام صبای قم در فصل گذشته و در این مرحله از مسابقات را به فراموشی بسپارند.

نفت تهران که امروز با یک بازی بیشتر، صدرنشین فوتبال ایران است، در این مسابقه مهم با تیم سوم جدول رده بندی قطر روبرو می گردد، تیمی که از 17 مسابقه خود 31 امتیاز کسب نموده و در آخرین بازی اش مقابل لخویا صدرنشین قطر به پیروزی 2 بر صفر دست یافت.

یک ایران، یک نفت تهران

تیم نفت، یکی از تیم های کم طرفدار پایتخت است و همین موضوع بزرگترین مشکل این تیم تهرانی در رقابت با الجیش قطر است. همچنین برگزاری این بازی در استادیوم آزادی خودش مشکل دیگری است زیرا اگر تعداد تماشاگران حاضر در این استادیوم کمتر از 40 هزار نفر باشند، به خاطر بزرگی آن، تقریبا بازی در آن به سود میهمان است تا میزبان.

در چنین شرایطی حضور هواداران فوتبال خصوصا هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس، کارمندان وزارت نفت و ... در استادیوم آزادی می تواند به یاری نماینده نخست ایران در لیگ قهرمانان آسیا آمده و به عنوان یار دوازدهم به یاری این تیم بیایند.

دعوت پرسپولیس از هواداران خود برای حضور در این بازی یک اتفاق مثبت محسوب می گردد. البته حضور علیرضا منصوریان، کاپیتان و ستاره پیشین استقلال در راس هرم کادرفنی تیم نفت، شاید یک مزیت برای حضور هواداران آبی پوش در استادیوم باشد، هرچند درگیری لفظی و رسانه ای این روزهای منصوریان با قلعه نویی، می تواند زمینه عدم حضور بخشی از هواداران استقلال در استادیوم را فراهم سازد.

از سوی دیگر فوتبالدوستان نباید فراموش نمایند نتایج سال جاری نمایندگان ایران خصوصا تیم نفت که باید به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، تاثیر مستقیمی در کسب سهمیه فوتبال ایران در دوره های بعدی این جام دارد، خصوصا اینکه الجیش نماینده قطر است که یکی از رقیبان فوتبال کشورمان برای دریافت سهمیه های ایران است. اگر این تیم ها نتیجه بگیرند احتمال حفظ سهمیه 3+1 ایران و یا افزایش آن وجود دارد اما ناکامی نفت، پرسپولیس، تراکتورسازی و فولاد در این جام، شاید زمینه کاهش این سهمیه گردد.

پس در این روز همه مسئولان، اهالی فوتبال، رسانه ها و هواداران فوتبال باید فارغ از نگاه های رنگی، به حمایت نخستین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا آمده تا سه شنبه شب، فوتبال کشورمان سیزدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی شروع کند.

مقایسه نفرات دو تیم

تیم نفت، تلفیقی جالب از بازیکنان جوانان و با انگیزه و بازیکنان با تجربه است. علیرضا بیرانوند یک گلر جوان و آینده دار است که یک وزنه درون دروازه تیم نفت محسوب می گردد. امین حاج محمدی، وحید حمدی نژاد، سیامک کوروشی، لئوناردو پادوانی و حتی سعید لطفی در خط دفاع این تیم، ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه را تشکیل می دهد، خط دفاعی که در رده دوم بهترین خط دفاع لیگ برتر قرار گرفته است.

حضور ایمان مبعلی که هافبکی طراح است در خط میانی نفت در کنار مرتضی پورعلی گنجی ستاره جوان این روزهای نفت تهران و فوتبال ایران و وحید امیری که در جام ملت ها عملکرد خوبی داشت، یک کمربند میانی بسیار خوب را برای این تیم تشکیل داده است. همچنین با تشخیص کادرفنی، نفراتی همچون علیرضا عزتی، مهدی شیری، آرش رضاوند، حسین ابراهیمی و کمال کامیابی نیا هم شانس اضافه شدن به این نفرات را دارند.

غلامرضا رضایی که فصل گذشته با پیراهن فولاد به تیم الجیش گل زد، در کنار علی قربانی و یا امیر ارسلان مطهری هم خط حمله خطرناکی را برای تیم نفت تشکیل داده اند که می توانند با استفاده از موقعیت های بدست آمده، شانس موفقیت تیم نفت را افزایش دهد.

اما در تیم الجیش چهار بازیکن برزیلی به نام های لوکاس مندز (مدافع)، اندرسون ویرا مارتینز (مدافع)، رومارینیو ریکاردو (مهاجم)، واگنر رینان ریبریو (هافبک)، لی کیون هو از کره جنوبی محمد مثنی از تونس حضور دارند که از سرمایه گذاری بالای این تیم خبر می دهد.

همچنین وسام رزق هافبک 34 ساله که 111 بازی ملی دارد، محمد مونتاری مهاجم غنایی الاصل با 4 بازی ملی، محمد مجید مهاجم سودانی الاصل با 57 بازی ملی، مصعب محمود الحسن مدافع سودانی الاصل که به تازگی به تیم قطر دعوت شده و عبدالقادر الیاس باکور مهاجم عربستانی الاصل با 12 بازی ملی و 6 گل زده، نفرات دیگر این تیم را تشکیل می دهند که بیانگر چند ملیتی بودن تیم الجیش است.

تمام این مسائل نشان می دهد که تیم جوان نفت کار سختی برابر تیم چندن ملیتی قطری دارد، تیمی که روی زمین بسیار خوب بازی می نماید و هفته پیش با پیروزی 2 بر یک خانگی مقابل النهضه اردن، حریف تیم نفت در این مرحله از مسابقات شد.

الجیش، یا ببر یا بمیر

تیم الجیش قطر در سال 2007 میلادی تاسیس و در شهر الریان فعالیت رسمی خود را شروع کرد. این تیم که نماینده نیروهای مسلح این کشور کوچک عربی است، یک شعار ویژه دارد که همان شعار سربازها است یا ببر یا بمیر (win or die)

آنها در 11 آوریل سال 2011 برای نخستین مرتبه به لیگ ستارگان قطر راه یافت. در فصل اول حضورش در لیگ ستارگان توانست به مقام نائب قهرمانی رسیده، آنهم با 2 اختلاف کمتر نسبت به تیم لخویا که قهرمان آن دوره از رقابتها شد. صعود به مرحله نیمه نهایی جام امیر قطر و صعود به نیمه نهایی جام شیخ جاسم از دیگر افتخارات این تیم در نخستین سال حضورش در سح اول فوتبال قطر بود.

در سال 2013، الجیش به مقام قهرمانی جام ستارگان قطر رسید و در سال 2014 قهرمان جام ولیعهد قطر شد، باشگاهی که با باشگاه شالکه 04 آلمان همکاری متقابلی دارد.

سومین رویارویی با تیم های ایرانی

الجیش نخستین حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در سال 2013 تجربه کرد. در آن سال با تراکتورسازی ایران همگروه بود و در بازی رفت در خانه مقابل این تیم به تساوی 3 بر 3 رسید اما در بازی برگشت و در تبریز به پیروزی 4 بر 2 دست یافت.

در سال 2014 الجیش با فولاد خوزستان همگروه شد که در بازی رفت، به تساوی بدون گل خانگی مقابل این تیم رضایت داد و در بازی برگشت تن به شکست 3 بر یک در اهواز داد تا یک پیروزی، 2 تساوی، یک شکست، 8 زده و 8 خورده را در تقابل با نمایندگان ایران در کارنامه خود ثبت کند.

حالا آنها در پنجمین رویارویی خود درحالی برابر نماینده ای از ایران به میدان می آیند که این بازی باید برنده داشته باشد که امیدواریم این برد به نام تیم نفت رقم خورده و این تیم قطری دومین شکست خود برابر حریفی از کشورمان را تجربه کند.

برنامه کامل دیدارهای مرحله سوم و پایانی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به توضیح زیر است:

* نفت تهران - الجیش قطر، ساعت 19، استادیوم آزادی

* الاهلی عربستان - القادسیه کویت

* بنیادکار ازبکستان - الجزیره امارات

* الوحده امارات - السد قطر

* اف سی سئول کره جنوبی - هانوی ویتنام

* کاشیوا ریسول ژاپن - چونبوری تایلند

* سنترال کواست استرالیا - گوانجو چین

* بجینگ گوآن چین - بانکوک گلاس تایلند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 535

به "چشم به آغاز شیرین ایران با جوانان نفت، رقابتی سخت با چند ملیتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم به آغاز شیرین ایران با جوانان نفت، رقابتی سخت با چند ملیتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید