پیش بینی اولیانوف از زمان توافق در وین

به گزارش مجله 10 از 10، ایسنا نوشت: نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت: محتمل است اواسط هفته آینده (میلادی) به توافق دست پیدا کنیم.

پیش بینی اولیانوف از زمان توافق در وین

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین روز آدینه به خبرنگاران گفت: ممکن است در اواسط هفته آینده به توافق برسیم. درخصوص آخرین کوشش ها پیش از عبور از خط انتها صحبت می کنیم.

بنابر گزارش رویترز، اولیانوف روز پنج شنبه نیز گفته بود که فکر نمی کند مذاکرات شکست بخورد و احتمال برگزاری یک نشست در سطح وزرا به منظور توافق وجود دارد اما او نمی تواند بگوید که آیا این نشست روز شنبه، یکشنبه یا دوشنبه خواهد بود.

اکنون مذاکره نمایندگان یازده ماه است که برای احیای توافق هسته ای 2015 کوشش می نمایند، توافقی که بر اساس آن ایران در ازای برطرف تحریم های مالی برنامه هسته ای خود را محدود نموده بود.

روز آدینه نمایندگان فرانسه و انگلیس هم از حصول توافق در وین در آینده نزدیک خبر داده بودند.

استفانی القاق مذاکره نماینده ارشد انگلیس در صفحه توییتر خود نوشت: ما (به توافق) نزدیک هستیم. مذاکره نمایندگان تروئیکای اروپا وین را برای مدت کوتاهی ترک می نمایند تا وزرا را درباره آخرین شرایط (مذاکرات) آگاه نمایند. آن ها به زودی آماده بازگشت خواهند بود.

بعلاوه فیلیپ اِرورا نماینده فرانسه در مذاکرات در پیامی توییتری نوشت: امیدوارم به سرعت برای رسیدن به نتیجه بازگردیم، چراکه ما به توافق بسیار نزدیک هستیم.

به گزارش رویترز، خروج این دیپلمات ها از وین این احتمال را به وجود آورده است که آمریکا و ایران که به علت امتناع تهران از دیدار رو در رو به طور غیرمستقیم با یکدیگر گفت وگو می نمایند، ممکن است برای مذاکره (مستقیم) با یکدیگر آماده شوند. هرچند که دیپلمات ها گفته اند چنین برنامه ای وجود ندارد.

اولیانوف روز آدینه در این باره به خبرنگاران گفت: تا آنجایی که من می دانم، ایرانی ها آماده مذاکره مستقیم نیستند.

حسین امیرعبدللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز در گفت وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم. اما لازمه اعلام توافق نهایی، رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و ازجمله موضوع تضمین موثر مالی است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2150

به "پیش بینی اولیانوف از زمان توافق در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی اولیانوف از زمان توافق در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید