ویدئو، درخشش اسکنرهای بدن دانش بنیان در میان رقبای خارجی ، کیفیت بالاتردرکنار قیمتی مناسب

به گزارش مجله 10 از 10، یک شرکت دانش بنیان توانسته است یک نوع اسکنر بدنی با کاربردهای امنیتی را که تنها در انحصار 3 کشور قدرتمند جهان را در داخل کشور بومی سازی کند.

ویدئو، درخشش اسکنرهای بدن دانش بنیان در میان رقبای خارجی ، کیفیت بالاتردرکنار قیمتی مناسب

گروه علم و پیشرفت خبرنگاران؛ حتما تا به امروز دستگاه های اسکنری را که در مبادی ورودی و خروجی فرودگاه ها و اماکن حساس امنیتی و دولتی وجود دارندد را دیده اید. پیش از این نیاز کشور به این دستگاه از طریق واردات و با هزینه های بسیار بالا تامین می شد و فقط سه کشور آلمان، چین و آمریکا فناوری تولید آن را داشتند. اما حالا جمعی از محققان دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با تاسیس یک شرکت دانش بنیان پیروز به ساخت دستگاه بومی اسکنر بدن (Body Scanner) مبتنی بر فناوری امواج میلی متری شده اند.

دستگاه اسکنر بدن با استفاده از امواج میلی متری با توان بسیار پایین بدون هیچ گونه ضرری برای انسان امکان کشف اشیا ممنوعه مخفی در زیر لباس را فراهم می سازد.این دستگاه دانش بنیان اشیاء مخفی فلزی و غیرفلزی را با زاویه 300 درجه تشخیص می دهد و پس از ورود فرد به دستگاه، عملیات اسکن در 3 ثانیه اجرا شده و حدود 3 ثانیه بعد از طریق یک سامانه هوش مصنوعی بسیار پیشرفته محل شیء مخفی (در صورت وجود) به طور دقیق مشخص می شود.

این دستگاه دانش بنیان نسبت به نمونه خارجی پوشش زاویه ای بیشتری دارد و برخلاف اسکنرهای وارداتی که فقط اشیاء فلزی را تشخیص می دهند دستگاه ایرانی اشیاء مخفی فلزی و غیرفلزی را شناسایی می کند. همچنین کیفیت آن نیز نسبت به نمونه های خارجی آن بالاتر و قیمت آن نیز مقرون به صرفه تر است.

در ادامه ویدئویی را درخصوص ویژگی های اسکنرهای بدن تولید شده از طریق محققان دانشگاه صنعتی شریف مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2081

به "ویدئو، درخشش اسکنرهای بدن دانش بنیان در میان رقبای خارجی ، کیفیت بالاتردرکنار قیمتی مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، درخشش اسکنرهای بدن دانش بنیان در میان رقبای خارجی ، کیفیت بالاتردرکنار قیمتی مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید