مروری بر هتل رادیسون، جواهر خیابان هفتم

به گزارش مجله 10 از 10، در سال 1909 جیمز کلارک شهردار مینی پلیس بود. تجارت در این شهر به سرعت در حال افزایش بود. جورج دراپر دایتون یک مغازه خشک بار فروشی در گوشه کوچه هفتم خیابان نیکولت داشت که عمر آن به 6 سال می رسید. مغازه خرده فروشی او که خیلی زود معروف شد، در ناحیه کلیسای وست مینسر قرار داشت که سالها قبل در سال 1895 در یک آتش سوزی از بین رفته بود.

مروری بر هتل رادیسون، جواهر خیابان هفتم

جمعیت شهر بین سال های 1900 تا 1910 به 100هزار نفر رسید. خیابان هفتم بین خیابان های نیکولت و هنپین در حال شلوغ تر شدن بود. با رفت و آمد بیشتر، مردم برای چشم و هم چشمی و رقابت از وسیله های نقلیه موتوری وکالسکه بیشتر استفاده می کردند. در این شهر دو منطقه به خاطر برگزاری جشن و نمایش در بعد از ظهرها گل کردند. یکی اورفیوم در خیابان هفتم و دیگری تئاتر مایلز بود. در آن موقع می شد یک تی شرت را با یک و نیم دلار خرید.

1909 سالی بود که رادیسون، یکی از مجلل ترین و باشکوه ترین هتل ها، در خیابان هفتم و روبروی مرکز فروش دایتون، درهای خود را به سوی مردم باز کرد. طراحان قول دادند که این بنا بهترین هتل بین شیکاگو و وست کوست باشد. اما شروع این اتفاق به این صورت بود:

چندین سال قبل در شیکاگو خانمی سرمایه گذار به نام ادنا دیکرسون در حال تاسیس مدرسه ای برای تحصیل منشی های دادگاه بود یک روز متوجه شد که یکی از آشنایان دور او به نام آلبرت جانسون فوت شده و املاک و سرمایه زیادی را از خود به جا گذاشته است. وقتی که برای دریافت سهم ارث خود به مینی پلیس آمد، با جورج دایتون و سایر افراد بازاری شهر آشنا شد. این افراد با خانم دیکرسون درباره بخشش قسمتی از سهم ارث وی و تاسیس یک هتل درجه یک، روبروی مغازه دایتون صحبت کردند و این شخص به این ایده علاقه نشان داد و قرارهای اولیه برای ساخت هتل جدید مینی پلیس گذاشته شد.

نام رادیسون توسط شخصی به نام N.H. Owen پیشنهاد داده شد که یکی از اعضای باشگاه تجاری (گروه تجاری مینی پلیس) بود. در واقع این نام برگرفته از نام ماجراجوی معروف فرانسوی پیر اسپیریت رادیسون بود؛ اولین سفید پوستی که در مینسوتا ماجراجویی کرد. رابطه فروشگاه جورج دایتون با این هتل شروع شد و تا

7 دهه بعد نیز ادامه داشت. مردم از سراسر مینسوتا برای صرف شام به این نقطه می آمدند و از یکی از بهترین فروشگاه های شهر خرید می کردند.

مردم این هتل را به نام جواهر خیابان هفتم می شناختند زیرا در آن مدرن ترین تسهیلات و امکانات به کار رفته بود. شخصی به نام ویلیام فردریک، یک طراح معروف نیویورکی، با سازنده های این هتل همکاری کرد تا دکوراسیون داخلی آن را ارتقا دهد. انتخاب او دکوراسیون رنوسانس فرانسوی بود و این به خاطر احترام به صاحب نام هتل، پیر رادیسون، بود. ساخت رادیسون بیشتر از یک سال به طول انجامید. کارگران به طور دائم و شبانه روزی در آن کار کردند و پایان هتل در 15 دسامبر سال 1909 بازگشایی شد.

از همان ابتدا هتل کار خود را با دو رستوران شروع کرد و چند سال بعد سومین رستوران نیز به آن اضافه شد. قرار بود که طبق برنامه، برای این هتل 16 طبقه با 325 اتاق در نظرگرفته گردد. اما در حین ساخت 100 اتاق دیگر به آن اضافه شد و به 425 اتاق رسید. بیشتر اتاق های رادیسون حمام داشتند و تمام آنها به وسیله لوله کشی، آب آشامیدنی خنک ارائه می کردند. در آن سالها نرخ اتاق از یک و نیم دلار شروع می شد. 250 کارمند برای هتل استخدام شدند و 50 نفر از کارمندان خانم در هتل زندگی می کردند.

در سال 1938 کارآفرین دو رگه ای (سوئدی-آمریکایی) به نام Carlson در زادگاهش، مینی پلیس، یک کمپانی را به نام Gold Bond Stamp تاسیس کرد. اما کمتر کسی فکر می کرد که طی 75 سال بعدی این کمپانی به یک شرکت بزرگ مسافرتی و هتل داری بین المللی تبدیل گردد؛ به طوری که در حال حاضر بیش از هزار هتل و صدها رستوران را راهنمایی و مدیریت می نماید. کارلسون در سال 1962 هتل رادیسون در مینی پلیس را خریداری کرد و تصمیم به تشکیل یک مجموعه از هتل های زنجیره ای در سراسر دنیا گرفت.

برند Rezidor در ابتدا نام بخش هتل داری شرکت هواپیمایی SAS بود و اولین هتل خود را در دانمارک و در سال 1960 (Royal Copenhagen) افتتاح نمود. در سال 1994 کارلسون، برای مدیریت و توسعه برند رادیسون در اروپا، خاور میانه و آفریقا توافق نامه ای را با رزیدور امضا کرد. در سال 2006 شرکت هواپیمایی SAS سهام خود را به طور کامل واگذار کرد و رزیدور تبدیل به یک شرکت سهامی عام شد و شرکت Carlson تبدیل به بزرگترین سهام دار این شرکت شد. هرچند که آقای کارلسون در سال 1999 چشم از دنیا فرو بست، اما خانواده او همچنان وظیفه مدیریت و رهبری این مجموعه بزرگ را به عهده دارند.

در حال حاضر رادیسون یک کمپانی بین المللی است که در بیشتر از 100 کشور دنیا، بیش از 1000 مکان برای اقامت مسافران ساخته است. اغلب برندهای این هتل زنجیره ای در آمریکا واقع شده اند. مکان حضور مدیران ارشد این شرکت بزرگ در ایالت مینسوتا و در همان شهر مینی پلیس است. رادیسون بلو یک برند دیگر برای هتل های رادیسون در خارج از آمریکا است که شامل اروپا و آفریقا و آسیا می گردد و این هتلها زیر نظر گروه هتلداری Carlson Rezidor Hotel به فعالیت خود ادامه می دهند که کارلسون اصلی ترین سهام دار این گروه است.

بعد از کناره گیری SAS از شراکت، نام این گروه به رادیسون بلو تغییر یافت. اولین رادیسون بلو در مرکز شیکاگو، در آکوا و در نوامبر سال 2011 ساخته شد و دومین آنها در مارچ 2013 و در مینسوتا افتتاح شد. همچنین برند معتبر هتلهای رادیسون بلو ادواردین مجموعه ای از 14 هتل لوکس و مجلل در مرکز لندن، منچستر، هیترو و گیلدفورد هستند که اغلب آنها خدمات خود را در بناهای تاریخی ارائه می دهند.

دنیای رادیسون، گستره ای از ویژگی های متنوعی است که با احتیاج های مسافران مطابق شده و ابزارهای ارتباطی به صورت 24 ساعته به مشتریان سرویس می دهند و رادیسون را به یکی از پیشتازان عرصه هتل داری تبدیل نموده اند. شعار رادیسون این است که باید با هر مشتری به گونه ای رفتار کرد که آنها انتظار و توقع آن را دارند. برند رادیسون مترادف با سطوح برجسته ای از خدماتی است که به مسافران ارائه می گردد و در حال حاضر این برند برای حفظ صندلی خود خدمات بیشتری نسبت به توقع مسافران ارائه می نماید تا جزو پیشتازان این صنعت باقی بماند.

مدیران هتل بر این باورند که هتل هایشان خدمت-محور، مسئول و جوابگو هستند و در هر کاری که انجام می دهند سعی دارند تا رفتاری صمیمی و در عین حال مدرن داشته باشند. هدف آنها این است که فرهنگ شاخص بله، من می توانم را در هتل های خود توسعه دهند. شعار آنها Caring, Sharing, Daring (توجه به مشتریان، سهیم کردن آنها و انجام جسورانه کارها) می باشد.

شیوه رادیسون این است که اعضایش همواره حرفه ای عمل نمایند و همواره لبخند به لب داشته باشند و هر عضوی از خانواده رادیسون فرهنگ بله، من می توانم را می داند. هر کجا که خودتان را پیدا کنید، ما را نیز پیدا خواهید کرد. شعاری است که این گروه از هتل های زنجیره ای سر می دهند؛ زیرا رادیسون را به راحتی

می توان نزدیک فرودگاه ها، مراکز شهر و مناطق تفریحی پیدا کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 832

به "مروری بر هتل رادیسون، جواهر خیابان هفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر هتل رادیسون، جواهر خیابان هفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید