ورود سامانه اس 400 روسیه به ترکیه متوقف شد

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از جورزالیم پست، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام نموده است که برنامه ریزی برای استقرار سامانه موشکی اس 400 روسیه در ترکیه به صورت موقت به تأخیر افتاده و در حال حاضر این طرح متوقف شده است.

ورود سامانه اس 400 روسیه به ترکیه متوقف شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان علت این تأخیر موقت را شیوع ویروس کرونا عنوان و تاکید نموده این طرح در نهایت به پیش خواهد رفت.

سخنگوی اردوغان که در نشست اینترنتی به میزبانی شورای آتلانتیک حضور داشت، همچنین اضافه کرد که رئیس جمهور ترکیه تا کنون در چند نوبت در ارتباط با تمایل آنکارا به خرید سامانه موشکی پاتریوت آمریکا با ترامپ مصاحبه نموده است.

توافق در مورد خرید سامانه اس -400 با آنکارا در سپتامبر 2017 میان روسیه و ترکیه بسته شد. ارزش قرارداد 2.5 میلیارد دلار است، نیمی از این مبلغ با وام روسی تأمین می گردد. همچنین از دیگر خریداران اس 400 روسیه، دو کشور چین و هند هستند.

در تاریخ 12 ژوئیه، اولین بخش از این محموله اس 400، به پایگاه هوایی موری در آنکارا وارد شده است، اما استقرار این سامانه موشکی با مخالفت شدید آمریکا و کشورهای اروپایی روبرو شده و حتی دولت ترامپ ترکیه را به اعمال تحریم در صورت عملیاتی شدن سامانه موشکی اس 400 تهدید نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1087

به "ورود سامانه اس 400 روسیه به ترکیه متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه اس 400 روسیه به ترکیه متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید