نوسان بیت کوین در سطح 26 هزار و 750 دلار، تداوم بلاتکلیفی بازار

به گزارش مجله 10 از 10، همزمان با تداوم روند ضعیف بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال همچنان در سطح 26 هزار و 800 دلار در نوسان است.

نوسان بیت کوین در سطح 26 هزار و 750 دلار، تداوم بلاتکلیفی بازار

به گزارش تجارت نیوز، بیت کوین (BTC)، در حال حاضر تحت فشار نزولی قرار گرفته است، زیرا قیمت این ارز دیجیتال برای عبور از سطح 27 هزار دلار، شتاب کافی را ندارد.

در ساعات اولیه صبح شنبه، بیت کوین و اتریوم شاهد کاهش ارزش بودند و به ترتیب به زیر سطوح 27 هزار و یک هزار و 800 دلار سقوط کردند.

ریپل (XRP) و سولانا (SOL) به همراه سایر آلت کوین های بازار نیز نوسانات منفی را تجربه کردند که منجر به زیان جزئی دارندگان آن ها شد.

با این حال، قیمت بیت کوین تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله بحث های جاری در خصوص اندازه سقف بدهی، عدم قطعیت های نظارتی و قدرت گرفتن دلار آمریکا قرار گرفته است.

این تحولات منفی به طور قابل توجهی بر احساسات کلی بازار تأثیر گذاشته است. به طور مشابه، اتریوم (ETH) نیز تحت تأثیر این شرایط بازار قرار گرفته است که منجر به کاهش قیمت آن در کنار بیت کوین شده است.

سقف بدهی و عدم قطعیت درباره نرخ بهره آمریکا

در روز آدینه، سهام ایالات متحده کاهش داشت و روند دلار نیز با توقف بحث سقف بدهی تضعیف شد و باعث تشدید نگرانی بین سرمایه گذاران شد.

با این حال، بن بست مذاکرات درباره سقف بدهی و عدم اطمینان در خصوص تصمیمات مربوط به نرخ بهره می تواند پیامد هایی را برای قیمت بیت کوین به همراه داشته باشد و به طور بالقوه منجر به افزایش نوسانات و فشار نزولی بازار گردد.

کاهش فعالیت معاملاتی بیت کوین

بر اساس داده های Glassnode، معاملات فعال این ارز دیجیتال در سال 2023 نسبت به بازار صعودی قبلی کاهش داشته است، به طوری که بسیاری از دارندگان ترجیح می دهند که بیت کوین های خود را حفظ نمایند. بعلاوه از سمتی دیگر، بلاتکلیفی معامله گران در خصوص آینده بیت کوین منجر به کاهش فعالیت معاملاتی شده است.

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این ارز دیجیتال 26 هزار و 870 دلار و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته 10.1 میلیارد دلار بوده است. بیت کوین در این مدت 0.04 درصد افزایش را تجربه نموده است. این ارز دیجیتال با ارزش بازار زنده 521.6 میلیارد دلار، جایگاه اول را در CoinMarketCap دارد.

عرضه بیت کوین در گردش 19,378,531 کوین BTC است و بعلاوه حداکثر عرضه آن 21 میلیون کوین است. بیت کوین در حال حاضر با مقاومتی در سطح 27 هزار و 200 دلار روبرو است و صعود کامل قیمت به بالای این سطح می تواند قیمت بیت کوین را به 27 هزار و 700 دلار برساند.

وجود یک الگوی double top حمایت مضاعفی را در این سطح مهم فراهم می نماید. لازم به ذکر است، پیشروی قیمت تا سطح 27700 دلار به طور بالقوه می تواند قسمت را حتی به سطح 28 هزار و 200 دلار افزایش دهد.

از جنبه نزولی روند، این ارز دیجیتال حمایت مهمی در سطح 26 هزار و 600 دلار پیدا نموده و شکست آن به زیر این سطح می تواند به طور بالقوه منجر به کاهش قیمت تا سطح 26 هزار و 200 دلار گردد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور (MACD)، دو شاخص فنی مهم بازار، در حال حاضر شرایط خنثی و متمایل به اشباع فروش در بازار را نشان می دهند.

قیمت این ارز دیجیتال با نوسان در بالا و پایین تر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه، سعی در تثبیت روند و شکل دهی به آن را دارد.

از امروز تا روز دوشنبه، سطح 26 هزار و 750 دلار به عنوان حمایت مهم و روانی این رمز ارز، برای معامله گران حائز اهمیت خواهد بود. اگر قیمت این ارز دیجیتال بالاتر از این سطح باقی بماند، قیمت می تواند به سمت اهداف بالاتر حرکت خود را شروع کند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2360

به "نوسان بیت کوین در سطح 26 هزار و 750 دلار، تداوم بلاتکلیفی بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسان بیت کوین در سطح 26 هزار و 750 دلار، تداوم بلاتکلیفی بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید