مسائل دنا پلاس اتوماتیک صفر کیلومتر ، مصرف سوخت صدی 20 لیتر!
به گزارش مجله 10 از 10، مسائل دنا پلاس اتوماتیک صفر کیلومتر موضوع ویدئوی ارسالی یکی از مخاطبان رسانه خبرنگاران است. این خودرو صفر کیلومتر و مدل 1402 است که در همین ابتدا باعث نارضایتی مالک این خودرو شده. نکته مهم این است که الزامات استانداردهای 85 گانه مانند سیستم کنترل پایداری، سنسور پایش فشار و دمای تایر و… روی این خودرو نصب نشده . در حالی که مطابق قانون باید نصب می شد. در ادامه به آنالیز مسائل دنا پلاس اتوماتیک در گفت وگو با مالک خودرو می پردازیم.
خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: روشن شدن چراغ های هشدار خودرو مانند چراغ چک، چراغ ABS، چراغ ایربگ و… به یک ایراد فراگیر در خودورهای صفر کیلومتر تبدیل شده است. بعضی از این چراغ ها بدون دلیل روشن می شوند. اما بعضی دیگر نشان از وجود ایراد در خودرو دارند. آن هم یک خودروی صفر کیلومتر!
یکی از مخاطبان خبرنگاران با ارسال ویدئویی درباره مسائل دنا پلاس اتوماتیک مدعی شد: من خودرو دنا پلاس اتوماتیک را در اسفند ماه 1402 و با تاخیر تحویل گرفتم. قرار بود این خودرو در آبان ماه تحویل من گردد، اما به دلیل نصب الزامات استاندارد 85 گانه در تحویل تاخیر داشتند. ولی هنگام تحویل خودرو متوجه شدم که هیچ یک از استانداردهای 85 گانه مانند سیستم کنترل پایداری، TPMS و… روی خودرو نصب نشده است. به هر حال خودرو را تحویل گرفتم و اصلا از آن راضی نیستم.
مسائل دنا پلاس اتوماتیک صفر چیست؟
مالک خودرو درباره مسائل دنا پلاس اتوماتیک به خبرنگاران گفت: مصرف سوخت خودرو به شدت بالا است. من در طی مسافت 60 کیلومتر حدود دو خط بنزین (حدود 20 لیتر) مصرف کردم. در حالی که در اتوبان ها و بدون ترافیک رانندگی می کردم و سرعت خودرو هم حدود 70 تا 80 کیلومتر بود. چراغ ایربگ راننده خودرو نیز بدون دلیل روشن شد، اما بعدا خاموش شد. در موتور خودرو از روز اول باز نمی شد و باید خودرو سرد باشد تا اهرم قفل را آزاد کند. اگر در مسیر اتفاقی بیفتد، در موتور باز نمی گردد.
وی از دیگر مسائل دنا پلاس اتوماتیک گفت: قفل اتوماتیک درها عمل نمی کند و درهای خودرو که باید در سرعت بالای 10 کیلومتر قفل شوند، قفل نمی شوند. هر چه سعی کردم نتوانستم آن را فعال کنم. گلگیر سمت شاگرد نیز تو رفتگی دارد که پس از آنالیز در صافکاری به من گفتند این ایراد قابل برطرف نیست و به همین شکل در کارخانه بسته شده است.
مالک خودرو درباره عملکرد فنی خودروی خود نیز گلایه دارد: کافی است پنج کیلومتر با خودرو در هوای گرم رانندگی کنید تا آمپر آب به خط وسط برسد. وقتی کولر را روشن می کنم، خودرو دیگر خوب راه نمی رود و جان می کَند. همواره هنگام استفاده از کولر باید پایم را روی پدال گاز شل و سفت کنم تا خودرو معکوس بکشد و کمی شتاب بگیرد. اما پس از خاموش کردن کولر، شتاب خودرو خوب می گردد.
مقایسه سمند 91 با دنا
مالک این خودرو دنا که یک دستگاه سمند هم دارد، در مقایسه تجربه خود از رانندگی با این دو محصول به خبرنگاران گفت: من یک سمند قدیمی مدل 91 هم دارم که 250 هزار کیلومتر کار نموده، اما آخ هم نگفته است. اگر بخواهم دنا پلاس را با این سمند مقایسه کنم به سمند صد امتیاز می دهم و به دنا پلاس منفی صد امتیاز! سقف دنا پلاس آنقدر ضعیف است که با چاقو میوه خوری هم بریده می گردد. صندلی های سمند هنوز آخ نگفته اند. کیفیت دو خودرو از لحاظ بدنه هم قابل مقایسه نیست. من در یک سال با سمند دور ایران را چرخیدم و حتی به ترکیه هم رفتم و حدود 70 هزار کیلومتر در یک سال از آن استفاده کردم. اما هیچ اتفاقی برای آن نیفتاد و اصلا من را اذیت نکرد.
مالک خودرو ادامه داد: قصد نگه داشتن خودرو را ندارم و اگر بازار خوب گردد آن را می فروشم.
منبع: بیت ران