محسن شریفیان موسیقی سوگواری بوشهر را در مالزی معرفی می نماید

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران: محسن شریفیان در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی به معرفی موسیقی سوگواری در بوشهر می پردازد.

محسن شریفیان موسیقی سوگواری بوشهر را در مالزی معرفی می نماید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، دومین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی با حضور هنرمندان کشورهای اسلامی از جمله 20 هنرمند ایرانی در پایتخت سیاسی مالزی برگزار می شود. محسن شریفیان، سرپرست گروه لیان، یکی از هنرمندان شرکت کننده در این مراسم است.

این جشنواره از هشتم تا 12 آبان ماه سال جاری با مشارکت هنرمندان مسلمان 10 کشوراسلامی در پوتراجایا، پایتخت سیاسی این کشور برگزار می شود. شریفیان به دعوت دانشگاه علمی- کاربردی فرهنگ و هنر (مرکز بوشهر) در این جشنواره حاضر می شود و به معرفی موسیقی سوگواری در زادگاه خود می پردازد.

نویسنده کتاب اهل ماتم به سابقه موسیقی سوگواری در بوشهر اشاره و بیان می نماید: قدر مسلم موسیقی سوگواری در بوشهر از سابقه ای کهن برخوردار است. اما سوگواری فعلی و موسیقی ویژه آن در استان بوشهر به روزگار آل بویه برمی شود؛ چرا که استان بوشهر در آن موقع یکی از مراکز مهم حکومت دیلمیان به شمار می رفته و می توان گفت آغاز عزاداری مذهبی شیعیان در این منطقة کهنسال به قدمت حضور دیلمیان در بوشهر یعنی حدود هزار سال پیش بر می شود.

محسن شریفیان در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی که از 8 تا 12 آبان برگزار می شود به معرفی موسیقی سوگواری در بوشهر می پردازد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 522

به "محسن شریفیان موسیقی سوگواری بوشهر را در مالزی معرفی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسن شریفیان موسیقی سوگواری بوشهر را در مالزی معرفی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید