قیمت واحد های مسکن ملی هنوز تعیین نیست

به گزارش مجله 10 از 10، اسلامی گفت:سال گذشته قیمت مسکن ملی 2.5 تا 3 میلیون تومان مشخص شده بود که اکنون قیمت این نوع مسکن هنوز قطعی نیست.

قیمت واحد های مسکن ملی هنوز تعیین نیست

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگار، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سعی نموده ایم فاصله بین عرضه و تقاضا را در طرح اقدام ملی مسکن کاهش دهیم گفت: تمامی موانع بر سر راه ساخت مسکن از جمله عدم همکاری یا نبود منابع و تسهیلات را در این بخش از بین برده ایم.

او ادامه داد: تمامی جاذبه ها برای جذب سرمایه گذار را طی سال 98 همزمان با شروع پروژه ها فراهم نموده ایم و امروز در شرایطی هستیم که تمامی سازندگان با آگاهی و با اراده کامل وارد پروژه ها می شوند.

اسلامی ادامه داد: انجمن انبوه سازان هم به صورت پایلوت پروژه هایی را در کشور اجرا نموده است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: امروز سعی نموده ایم از تمامی ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنیم و از سوی دیگر استفاده حداکثری از صنعتی سازی را در حوزه ساخت و ساز ایجاد کنیم چرا که صنعتی سازی زمینه ساز کاهش هزینه ها می گردد.

او اظهار کرد: سعی نموده ایم صنعتگران را به استفاده از تکنولوژی تشویق کنیم و کارخانجات هم در اجرای پروژه ها همکاری لازم را با ما داشته اند.

ساخت واحد های مسکن تهرانسر سه شیفته انجام می گردد

اسلامی به آخرین شرایط کارت مصالح ساختمانی هم اشاره نمود و گفت: به وسیله دو روش این کارت را دنبال نموده ایم که به وسیله تفاهم نامه با بازار تهاتر ایرانیان این کارت ها را به سازندگان عرضه نموده ایم و روش دیگر هم در قالب تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و بانک مسکن تعریف شده که بنیاد مسکن به وسیله این کارت ها ساخت 100 هزار واحد مسکونی را شروع نموده است.

وزیر راه و شهرسازی به آخرین شرایط بازار اجاره هم اشاره نمود و گفت: سعی نموده ایم در این زمان آرامش را در بازار حاکم کنیم که برای مستاجران دو بسته تدوین نموده ایم که این بسته ها در ستاد مالی دولت و شورای عالی مسکن در حال تدوین و جمع بندی است و ما تسهیلاتی را در قالب کرونایی و غیر کرونایی به مستاجران عرضه می کنیم.

او گفت: با اشاره به اینکه 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که بخشی از آن ها ویلایی هستند که جزو خرید مردم محسوب نمی گردد و طبق ارزیابی های اجرا شده استطاعت خرید جامعه هدف ما به شدت کاهش یافته است.

اسلامی اعلام کرد: با کاهش قدرت خرید مردم میزان متراژ های مورد نظر این افراد هم کمتر شده به طوری که هم اکنون احتیاج عمده جامعه برای خرید مسکن با متراژ های زیر 80 متر است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن خانه دار کردن 7 دهک جامعه را در برنامه داریم گفت: تمهیداتی را برای دهک های 8؛ 9 و 10 در نظر گرفته ایم و دهک های یک و 2 هم به وسیله سازمان های حمایتی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز، کمیته امداد و سازمان بهزیستی صاحب مسکن می شوند و دولت هم برای دهک های 3 تا 7 هم سه نوع واگذاری را در نظر گرفته است.

او به این نوع واگذاری ها اشاره نمود و گفت: یک روش مربوط به واگذاری زمین و مسکن های 99 ساله است دومین طرح مربوط به واحد های مشارکتی است که دهک 7 جامعه را پوشش می دهد و روش سوم هم مربوط به شهرک سازی و یا پرداخت تسهیلات است که در حریم شهر ها زمین های مرغوبی وجود دارد که به سازندگان برای ساخت سکونتگاه ارائه می گردد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی هر چه سریعتر بتوانیم این شهرک ها را به بهره برداری برسانیم.

اسلامی اظهارکرد: سرعت بخشیدن به عرضه مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم با توجه به مصوباتی که در شورای پول و اعتبار برای پرداخت 20 درصد از تسهیلات بانک ها اجرا شده بتوانیم بازار مسکن را به سمت رونق راهنمایی کنیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با تغییر قیمت واحد های مسکن ملی با توجه به افزایش قیمت ها در بازار مسکن هم گفت: با توجه به زمین هایی که در شهر های مختلف انتخاب نموده ایم میانگین قیمت برای هر متر مربع از این واحد ها 2.5 تا 3.5 میلیون تومان است که با توجه به افزایش ارزش زمین این قیمت ها هم تغییر خواهد نمود که هنوز هیچ قیمتی برای این واحد ها در نظر نگرفته ایم و آخرین قیمت ها مربوط به سال گذشته بوده است.

وزیر راه و شهرسازی به بازگشایی مرز ها هم اشاره نمود و گفت: با توجه به هماهنگی هایی که اجرا شده برای رعایت پروتکل های بهداشتی و نصب تونل های ضد عفونی در مرز ها مرز ترکمنستان، پاکستان و ترکیه بازگشایی شده و به زودی مرز خودرویی این کشور ها هم باز می گردد.

او درباره متروی پرند هم گفت: هم اکنون در پرند قطار حومه ای وجود دارد و پروژه مشترکی هم بین متروی تهران و شهر جدید پرند در حال انجام است که به زودی با توجه به زیر ساخت هایی که در شهر پرند وجود دارد به مرحله اجرایی می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1106

به "قیمت واحد های مسکن ملی هنوز تعیین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت واحد های مسکن ملی هنوز تعیین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید