قطعا وارد رکود شده ایم!

به گزارش مجله 10 از 10، رییس صندوق بین المللی پول گفت با بحرانی بدتر از رکود عظیم 2009 روبرو هستیم.

قطعا وارد رکود شده ایم!

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستالینا جیورجیوا که در یک کنفرانس خبری مربوط به کرونا حضور یافته بود، با اشاره به ناتوانی کشورهای در حال توسعه برای تامین مالی مقابله با این ویروس مرگبار گفت: اقتصاد دنیای به رکود کشیده شده و واضح است که وارد رکود شده ایم. بحرانی بدتر از بحران رکود عظیم سال 2009 خواهد بود.

وی احتیاج کشورهای در حال توسعه را 2.5 تریلیون دلار ارزیابی کرد و گفت: جبران کردن خساراتی که در هفته های اخیر به اقتصاد کشورها وارد آمده، برای بعضی از دولت ها بسیار سخت است و منابع داخلی آنها، جوابگوی پاسخی که باید به این بحران داده گردد نیست.

او با اعلام این که تا به امروز بیش از 80 کشور از این نهاد برای مقابله با ویروس کرونا درخواست یاری کردهاند گفت: ما می دانیم که منابع آن ها برای اقدام به تنهایی کافی نیست و برای همین می خواهیم کاری بیشتر، بهتر و سریع تر برای آن ها در غلبه بر بحران انجام دهیم.

قرار است آمریکا 78 میلیارد دلار حق عضویت خود را به این نهاد در روزهای آینده پرداخت کند که این مساله باعث افزایش قدرت وام دهی این نهاد خواهد شد.

وی هم چنین با استقبال از اجرایی شدن بسته حمایتی دو تریلیون دلاری آمریکا برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر ویروس کرونا گفت: از شنیدن اینکه عظیم ترین اقتصاد دنیا با تمام توان به مقابله با کرونا رفته است، شادمان شدم. اکنون زمان آن رسیده است که بیشتر از حرف زدن به فکر عمل کردن باشیم چرا که مساله زمان برای به حداقل رساندن پیامدهای مالی این ویروس لازم است.

جیورجیوا، ظرفیت اولیه در نظر گرفته شده برای اعطای وام به کشورها را 50 میلیارد دلار اظهار داشت اما اضافه نمود که صندوق آماده است در صورت لزوم تا یک تریلیون دلار اعتبار برای مواجهه با کرونا اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 998

به "قطعا وارد رکود شده ایم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعا وارد رکود شده ایم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید