قصه شهرآورد به روایت رشید و لک

به گزارش مجله 10 از 10، شاید بسیاری از طرفداران فوتبال به سختی یادشان بیاید که در شهرآورد مشهوری که ایمون زاید هت تریک کرد درون دروازه پرسپولیس حسین هوشیار ایستاده بود. دروازه بانی که مثل برق از شهرداری یاسوج آمد و مثل باد رفت و توی غبارها گم شد.

قصه شهرآورد به روایت رشید و لک

خبرنگاران؛ احسان محمدی- با گذشت 9 هفته از لیگ برتر فوتبال ایران، کمتر هواداری تردید دارد که رشید مظاهری و حامد لک بهترین خریدهای این فصل پرسپولیس و استقلال هستند. مظاهری در چند بازی چنان درخشید و زمینه ساز پیروزی شاگردان محمود فکری شد که طرفداران استقلال رسماً سیدحسین حسینی را از یاد بردند. دروازه بانی که زمانی رکوردار بسته نگه داشتن دروازه در لیگ بود و اسباب کُری خوانی استقلالی ها. این هم از بی رحمی های فوتبال است که ستاره های نو خودشان را به آسمان طرفداران تحمیل می نمایند و باعث فراموشی خورشید های سابق می شوند!

محمدرشید مظاهری 31 ساله اهل گچساران است، شهری در کهگیلویه و بویراحمد که تیمی در سطح اول لیگ ندارند اما حالا یک ستارۀ تمام عیار را به شهرآورد معرفی نموده است. او از فجرسپاسی شروع کرد و در استقلال اهواز، فولاد، ذوب آهن و تراکتور درخشید. رشید با سه قهرمانی در جام حذفی (دو بار با ذوب آهن و یک بار با تراکتور) از پرافتخارترین بازیکنان این جام است. او دو جام همراه ذوب آهن را با مربی گری یحیی گل محمدی به دست آورد و جام دیگر را با شکست دادن استقلال و حالا باید باعث پیروزی استقلال و شکست یحیی گردد!

مظاهری در جام جهانی 2018 زیر سایه بیرانوند ماند و روی نیمکت نشست اما حالا با خروج های به موقع، خونسردی ذاتی، مهارت در دفع شوت از فاصله های نزدیک و دور و و همچنین بازی با پای خوب، خودش را برای یکی از مهمترین بازی های زندگی اش آماده می بینند و دل استقلالی ها حسابی به او گرم است.

در سوی دیگر میدان، حامد لک واقع شده است. دروازه بان 30ساله ای که در صبای قم، تراکتور، سایپا، فولاد، نساجی و ماشین سازی سابقۀ بازی دارد. او را با حاشیه سازی، وقت کشی و جنجال می شناختیم اما از روز پیوستن به پرسپولیس، پوست انداخت اما چنان درخشید که کسی جای خالی علیرضا بیرانوند را احساس نکرد. پرسپولیس بدون حامد لک احتمالاً در همان ابتدای مرحله دوم لیگ قهرمانان حذف می شد و الان در لیگ برتر هم جایی حوالی قعر بود.

لک که بعضی لقب هشت پای ایران را به او داده اند در ملاقات با سپاهان، پرسپولیس را از شکست نجات داد و حالا آماده است تا در شهرآورد کیفیت خود را به رخ دراگان اسکوچیچ بکشد و به تیم ملی دعوت گردد.

البته داستان شهرآورد با همه چیز متفاوت است. حتی دروازه بانی مثل احمدرضا عابدزاده هم در آن مرتکب بدترین اشتباهات شد(دو گل مقابل محمد نوازی و مهدی هاشمی نسب) یا مهدی رحمتی (مقابل مهرزاد معدنچی) و هیچ بعید نیست که حامد لک یا رشید مظاهری به ستاره یا حتی عامل شکست تیم شان تبدیل شوند.

شاید بسیاری از طرفداران فوتبال به سختی یادشان بیاید که در شهرآورد مشهوری که ایمون زاید هت تریک کرد درون دروازه پرسپولیس حسین هوشیار ایستاده بود. دروازه بانی که مثل برق از شهرداری یاسوج آمد و مثل باد رفت و توی غبارها گم شد. در آن بازی هوشیار عملکرد چشم نوازی نداشت. فقط انگار خدا می خواست به دروازه بان مشهدی پرسپولیس یک یادگاری بدهد. حضور در قاب یکی از فراموش نشدنی ترین بازی های قرمز و آبی. او در مجموع شش بار برای پرسپولیس بازی کرد. نتایج پنج بازی دیگر که او درون دروازه این تیم ایستاد را بببنید:

پرسپولیس 0 -0 ذوب آهن

پرسپولیس1-1 سپاهان

پرسپولیس 2- 3 سایپا

پرسپولیس 2-3 فجرسپاسی

پرسپولیس3-4 راه آهن (او پس از دقیقه 20 بازی که پرسپولیس 1-0 جلو بود به دلیل شکستگی انگشت از زمین بیرون رفت)

سه شکست و دو تساوی! او تنها یک مثال است. مثالی از اینکه شهرآورد داستان خودش را دارد و حالا نوبت قصه رشید و حامد لک است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1542

به "قصه شهرآورد به روایت رشید و لک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه شهرآورد به روایت رشید و لک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید