تهرانگردی و تجربه لذت بخش تفریح در پایتخت

به گزارش مجله 10 از 10، در میان شلوغی خیابان ها و همهمه مردمی که سخت در حال تکاپو برای زندگی روزانه می باشند؛ این روزها زمزمه هایی در حال شنیده شدن است. صدای پای بهار و عید، کم کم از راه دور به گوش می رسد و این نوای لذت بخش نزدیک و نزدیک تر می گردد. برای کسانی که یک سال را مشغول گذران زندگی روزمره بوده اند هیچ صدایی لذت بخش تر از صدای بهار و تعطیلات عید نخواهد بود. تعطیلات عید فرصتی است تا به استراحت و تفریح بپردازیم و خستگی یک سال کاری را به باد دهیم. پس بیایید مثل بچه ها دست هایمان از شوق رسیدن عید در هوا تکان بدهیم و به فکر یک تفریح لذت بخش و دلپذیر باشیم.

تهرانگردی و تجربه لذت بخش تفریح در پایتخت

از سفر با رهتورز لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

گشت و گذاری در پایتخت باشکوه و زیبای کشورمان برای یک تعطیلات و تفریح ماندگار چطور است؟ خیلی از ما تهران را با شلوغی و آلودگی هوایش به خاطر می آوریم؛ اما این یک ظلم بزرگ است که در حق زیبایی ها و شکوه این شهر می نماییم. یک تهرانگردی مناسب می تواند خستگی تمام سال را از تن ما دربیاورد. پس با مجله اینترنتی ایده آل مگ به دل خیابان های تهران بزنید و مطمئن باشید از اینکه در این سفر با ما همراه شده اید پشیمان نخواهید شد.

خیابان لاله زار

ناصرالدین شاه پادشاه خوش گذران قاجار در سفر خود به فرانسه، چنان شیفته خیابان شانزلیزه شد که به محض رسیدن به ایران دستور ساخت خیابانی شبیه به آن را در تهران صادر کرد. حاصل این شیفتگی یک خیابان ماندگار به اسم لاله زار بود که برای همواره در تاریخ و جغرافیای پایتخت ماندگار شد. این خیابان در دوره پهلوی به عنوان نماد مدرنیته در تهران به شمار می رفت و انواع سینماها، تئاترها، تجارتخانه ها و رستوران های رنگارنگ در سراسر آن احداث شدند.

امروزه این خیابان از جنوب به میدان امام خمینی و از شمال به خیابان انقلاب منتهی می گردد و اگرچه رونق قبلی خود را از دست داده است؛ اما هنوز هم یک پیاده روی کوتاه در طول آن می تواند تا مدت ها در یاد و خاطره شما باقی بماند. اگر چه این خیابان خاطره انگیز این روزها به بورس لوازم الکتریکی تبدیل شده؛ اما هنوز هم می توان حال و هوای ایام قدیم را در آن مشاهده کرد. در ایام عید سری به شانزلیزه قدیمی و باشکوه تهران بزنید و مطمئن باشدید که پشیمان نخواهید شد.

خیابان ولیعصر

طولانی ترین خیابان ایران و خاورمیانه با 18 کیلومتر طول، در قلب تهران منتظر شماست. خیابان ولیعصر از میدان راه آهن در جنوب تهران شروع شده و به میدان تجریش در شمال ختم می گردد. این خیابان دربرگیرنده بسیاری از رستوران ها، سینماها و مراکز تجاری است و به نوعی قلب تپنده تهران بزرگ به شمار می رود. بیش از 8 هزار درخت کاج در دو طرف خیابان نمایی فوق العاده به آن داده اند. البته در ایام قدیم 60 هزار درخت در دو طرف خیابان قد برافراشته بودند، ولی به مرور زمان بسیاری از آن ها از بین رفتتند.

تئاتر شهر، سینما قدس، سینما استقلال، سینما آفریقا، پارک ساعی، پارک ملت، کاخ مرمر و پارک دانشجو تنها بخشی از امکان تفریحی و زیبای این خیابان به شمار می فرایند. از تعطیلات عید و کاهش شلوغی تهران بهره ببرید و گردشی در این خیابان بزرگ داشته باشید. آنچه در سرانجام روز برای شما باقی خواهد ماند؛ یک خاطره ماندگار از یک خیابان با شکوه خواهد بود.

مرکز خرید پالادیوم

قبل از هر چیزی باید بدانیم که با یکی از لوکس ترین پاساژهای تهران و کل کشور و حتی خاورمیانه طرف هستیم. این مرکز خرید در منطقه زعفرانیه و خیابان مقدس اردبیلی واقع شده است. نکته حائز اهمیت در خصوص این پاساژ، گران بودن اجناس ارائه شده در آن می باشد. از آنجایی که تمام محصولاتی که در پالادیوم ارائه می شوند از بهترین و معتبرترین برندهای دنیا می باشند؛ کاملا طبیعی است که قیمت بالایی نیز داشته باشند. پس اگر به دنبال محصولات لوکس و با کیفیت می گشت پالادیوم را از قلم نیاندازید. در این مرکز خرید، بیش از 150 واحد تجاری به عرضه انواع محصولاتی مانند کیف، کفش، جواهرآلات، لوازم خانگی و لوازم دکوراسیون می پردازند.

شکموهای عزیز هم می توانند در اسرع وقت خود را پالادیوم برسانند و دلی از عزا دربیاورند. انواع فودکورت ها، رستوران ها و کافه ها در طبقات مختلف این پاساژ به شما چشمک می زنند. حواستان باشد وقتی راهی پالادیم می شوید خیلی هم گرسنه نباشید؛ چون ممکن است بخش عظیمی از پولی که در جیب های مبارکتان گذاشته اید؛ صرف خرید و نوش جان کردن غذا و محصولات خوشمزه این پاساژ گردد. پالادیوم شیرینی های بسیار خوشمزه ای هم دارد که به راحتی نمی توان از کنار آن ها گذشت.

در ایام عید و برای یک روز خاطره انگیز در تهران، پاساژ پالادیوم را از قلم نیاندازید. حتما قرار نیست برای خرید راهی این مجتمع بزرگ شوید. به پالادیوم به عنوان یک مکان مناسب برای گردشگری نگاه کنید و یک خاطره ماندگار را برای خود رقم بزنید.

بام تهران

در بالاترین نقطه از خیابان ولنجک، منطقه ای تفریحی انتظار شما را می کشد که زیباترین منظره تهران را پیش روی شما قرار خواهد داد. بخشی از مجموعه تفریحی توچال به اسم بام تهران لقب گرفته و از محبوب ترین نقاط پایتخت به شمار می رود. آب و هوای این مکان هیچ شباهتی به داخل شهر ندارد و با قدم گذاشتن در درون آن، با یک محیط دلچسب و خاطره انگیز روبرو خواهید شد. سوای تمام دیدنی های این منطقه، بدون شک اصلی ترین دلیل محبوبیت بام تهران منظره بی نهایت زیبایی است که از پایتخت در پیش روی شما قرار خواهد داد.

برای رسیدن به بام تهران باید یک راستا کوهستانی را از خیابان ولنجک تا بالا طی کنیم. پیاده روی در همین راستا نیز یکی دیگر از جذابیت های این منطقه به شمار می رود. آخر هفته ها این مکان سرشار از آدم هایی است که خسته از یک هفته کاری، به آن پناه آورده و از زیبایی های حیرت انگیز آن لذت می برند. اگر عاشق تفریح و هیجان هستید حتما در اولین فرصت سری به باشگاه بگ جامپ توچال بزنید که خوشبختانه این باشگاه در بام تهران ساخته و چند سالی است که افتتاح شده است.

تفریحاتی هیجانی و خاطره انگیز مانند بانجی جامپینگ، بگ جامپ، صخره نوردی و ترامپولین را در هر مکانی نمی توانید تجربه کنید. سری به بام تهران بزنید و علاوه بر لذت بردن از آب و هوا و منظره رویایی اش، خودتان را به هیجان این بازی ها و تفریحات نیز مهمان کنید.

مرکز خرید کوروش

از نظر تفریح و گشت زنی، هیچ مرکزی در تهران به گرد پای کوروش نمی رسد. این مجتمع باشکوه در میانه بزرگراه ستاری واقع شده است. علاوه بر واحد های تجاری عالی، شما در کوروش با امکانات تفریحی فوق العاده ای هم برخورد خواهید کرد. یک گشت و گذار شبانه در پاساژ کوروش می تواند تا مدت ها در یاد و خاطره شما باقی بماند. در این مکان می توانید به سینما بروید، تئاتر زنده ببینید و از شکم خود هم غافل نشوید. بهترین و خوشمزه ترین غذاها را می توانید در رستوران های این مجتمع نوش جان کنید. نگران قیمت ها هم نباشید. می توان ادعا کرد که اجناس در این پاساژ، با قیمت هایی متوسط ارائه می شوند. حداقل اینجا قیمت ها از پالادیوم و ارگ تجریش بسیار مناسب تر هستند.

شاید عمده شهرت مجتمع کوروش، بخاطر سینماهای آن باشد. یکی از بهترین پردیس های سینمایی کشور در این پاساژ واقع شده است. اما در سایر خدمات هم کیفیت بسیار خوبی را ارائه می نماید. رستوران های مجتمع کوروش هم غذاهای بسیار باکیفیت و خوبی را عرضه می نمایند. بورس طلای کوروش هم از محبوبیت زیادی برخوردار است. 70 واحد تجاری در این مجتمع در زمینه خرید و فروش طلا فعالیت می نمایند که می توانند فضایی جذاب را برای عاشقان طلا و جواهرات مهیا نمایند.

پارک آب و آتش

در سال 1388 و در اراضی عباس آباد، یکی از متفاوت ترین پارک های شهر تهران و کل کشور افتتاح شد. بوستان یا پارک آب و آتش که البته به اسم بوستان حضرت ابراهیم (ع) نیز شناخته می گردد؛ این روزها به یکی از مراکز تفریحی مهم پایتخت تبدیل شده است. طراحی متفاوت و زیبای این پارک باعث شد تا خیلی زود جای خود را در دل عاشقان تفریح و فضاهای سبز باز کند. فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی و فضای بازی با آب از جمله وجه تمایز های آب و آتش با سایر پارک های تهران می باشند. همچنین این بوستان دارای امکاناتی نظیر: برج آتش، آبنما، آلاجیق های زیبا، پل ابریشم و البته فضای سبز می باشد.

تهرانگردی شما بدون سر زدن به این بوستان کامل نمی گردد. اگر قصد دارید با خودروی شخصی به دل آب و اتش بزنید؛ باید در اتوبان حقانی از غرب به شرق، بعد از گذشتن از چهار راه دنیا کودک، به داخل خیابان شهیدی بپیچید. بعد از طی یک راستا کوتاه و در سمت شرقی شما، ورودی غربی پارک را مشاهد خواهید کرد. اگر هم هوادار وسایل حمل و نقل عمومی هستید و از آلوده کردن هوا با خوردوهای شخصی نفرت دارید؛ می توایند با استفاده از مترو خود را به ایستگاه حقانی برسانید. از این ایستگاه تا بوستان آب و آتش تنها 10 دقیقه پیاده روی خواهید داشت.

پل طبیعت

خیلی از بوستان آب و آتش دور نشوید؛ چرا یکی دیگر از بهشت های زمینی در همین نزدیکی ها منتظر شماست. پل طبیعت که این روزها به بهترین مکان برای دریافت عکس های سلفی در تهران تبدیل شده است؛ بوستان طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می نماید. این پل 300 متر طول دارد و در سال 1393 بر روی بزرگراه مدرس احداث شده است. برای ورود به این پل نیازی به پرداخت پول نخواهید داشت و بازدید از آن کاملا رایگان است. از ساعت 6 صبح الی 12 شب می توانید راهی این قطب گردشگری پایتخت شده و از زیبایی های آن غرق لذت شوید.

این پل یکی از شلوغ ترین مکان های تهران برای پیاده روی به شمار می رود. این شلوغی به حدی است که علی رغم اینکه بر روی آن سه راستا برای پیاده روی، دوچرخه سواری و کالسکه سواری تعبیه شده؛ ولی تعداد افرادی که به قصد پیاده روی بر روی پل حضور دارند به حدی زیاد است که دو راستا دیگر هنوز افتتاح نشده اند. پل طبیعت بزرگترین پل غیر خودرویی در ایران به شمار می رود و براساس پیش بینی ها قرار است به زودی به عنوان نماد جدید شهر تهران، جای خود را در میان گردشگران و مردم پایتخت باز کند.

آدرس دقیق پل طبعیت به این صورت است: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه دنیا کودک، پارک آب و آتش. هر ایرانی حداقل یکبار در طول زندگی خود این پل را از نزدیک ببیند و بر روی آن به قدم بزند؛ گوشی خود را از جیب بیرون آورده و چند عکس سلفی بگیرد. پل طبیعت از جمله جاذبه های گردشگری تهران به شمار می رود که نظیر آن را در هیچ کجای ایران مشاهده نخواهید کرد.

مرکز خرید سام سنتر

می خواهیم یک جواب خاص و متفاوت به این سوال که برای تفریح در تهران کجا بریم؟ بدهیم. با مرکز خرید سام سنتر موافق هستید؟ اگر پاسختان مثبت است بیایید شما را با لوکس ترین و لاکچری ترین مرکز خرید ایران آشنا کنیم. اجناس مرکز خرید سام سنتر آنقدر لوکس و بعضا گران هستند که برخی از مردم به آن لقب جزیره ای جدا از ایران داده اند. این مرکز در سال 1390 افتتاح شده است و آن موقع به عنوان یک مکان فوق العاده لوکس و گران در پایتخت مطرح بوده است. به سام سنتر لقب جزیره برندها نیز داده اند. چون برندهای بسیار معتبر خارجی در این متمع مشغول جولان دادن هستند. به نظر می رسد حتی اگر عاشق کالاهای لوکس و باکیفیت هم باشید، سام سنتر خیلی مکان مناسبی برای خرید نباشد. اما گشت و گذاری در آن می تواند جالب و به یاد ماندنی باشد.

این مجتمع در 9 طبقه ساخته شده است و تنها 26 واحد تجاری دارد. رستورانی که در طبقه آخر سام سنتر واقع شده است را می توان در زمره زیباترین و لوکس ترین رستوران های ایران و حتی خاورمیانه قرار داد. سام سنتر در خیابان ولنجک، خیابان سیزدهم واقع شده است و همانطور که گفته شد از نظر شرایط قیمت اجناس، در سطح بسیار بالایی واقع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 مرداد 1402 بروزرسانی: 17 مرداد 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 806

به "تهرانگردی و تجربه لذت بخش تفریح در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانگردی و تجربه لذت بخش تفریح در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید