طراحی داخلی اداری کلاب مِد در شانگهای چین

به گزارش مجله 10 از 10، در دنیای امروز که بازسازی و تعمیرات ساختمان فرایند رو به رشد در صنعت ساختمان سازی و بازسازی منزل دارد ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران کوشش میکنیم تا در این مجموعه مقالات برای شما پروژه هایی را معرفی کنیم که از لحاظ معماری و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوان از آنها ایده گرفت . پروژه ای که امروز میخواهیم به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی اداری در شهر شانگهای چین است.

طراحی داخلی اداری کلاب مِد در شانگهای چین

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ a4 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این پروژه از جنبه های مختلف قابل آنالیز است و ایده های به کار رفته در آن ، ما را بر آن کرد که این پروژه را به شما معرفی کنیم .

این دفتر وسیع به مساحت 1500 متر مربع و در سال 2017 ساخته شده است .

سبک و کانسپت طراحی داخلی

این شرکت خواهان فضایی غیرمتعارف و جدید است که شباهتی به محیط های اداری دیگر نداشته باشد و نشان دهنده روحیه جوان و نو این تیم باشد و بازتاب آن در این دفتر شکل بگیرد . پس تیم معماری هنگام ایده دریافت برای طراحی این پروژه ، به فکر طراحی دفتری است که الهام بخش برای رفتن به سفر و تعطیلات باشد و بیانگر خوشحالی ای است که یک فرد هنگام رسیدن به یک ساحل آفتابی در کنار دریا احساس میکند .

دو ویژگی اصلی و ایده تازه این شرکت در دکوراسیون اداری که بیانگر شخصیت فضایی خاص این دفتر است در دو قسمت به وجود آمد ، اولی در لابی این دفتر که فضایی برای ارائه اولین تصورات خوب به مشتریان و بازدید کنندگان باشد و دومی آشپزخانه و کافه این دفتر است که به عنوان فضایی اجتماعی برای کارمندان طراحی شد تا اجتماعات غیر رسمی و فعالیت های گروهی تیم ها در این قسمت همراه با صرف شیرینی ، قهوه یا چای انجام گردد .

براساس احساساتی که از رفتن به تعطیلات و سفرهای ساحلی و کنار دریا به وجود می آید لابی با تقلید از این احساسات و حسی شبیه به زیر آب رفتن در استخر یا دریا را تداعی میکند .

برای ایجاد این توهم در آب رفتن یک لوله با ارتفاع 2 متر و به رنگ آبی سیر طراحی شده است که با حضور عناصری مانند یک نردبان استخری که بر روی این لوله نصب شده است و حلقه های مختلف کوچک که بر روی آن آویزان است بر این مفهوم تاکید شده است .علاوه بر این همان شکل لوله نیز در کف زمین کشیده شده است تا حریم این فضا معین گردد و دو متریال مختلف این فضا را شکل میدهند یکی موکتی آبی رنگ که آب را تداعی میکند در کنار کفپوش چوبی به عنوان عرشه استخر است .

این لابی یک فضای چند منظوره را شکل میدهد که با حضور جایگاه هایی که در سواحل استفاده میگردد از آن به عنوان فضای انتظار برای مراجعه کنندگان استفاده میگردد و هم میتوان فضای جلسات غیر رسمی ، میز پذیرش و غرفه های استفاده از تلفن همراه را در این قسمت تشکیل داد که با حضور پرده هایی میتوان در صورت لزوم حریم فضایی این بخش های کوچک را حفظ کرد .

دکوراسیون بخش های مختلف

اما دومین فضای جذاب و ویژه این دکوراسیون لوکس کافه و آشپزخانه آن است که در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه از رنگ زرد استفاده شده است تا این نقطه از دفتر را برجسته کند . یک میز غذاخوری با جایگاه نیز برای غذاخوردن در این قسمت قرار داده شده است . در کنار این آشپزخانه یک فضای آمفی تئاتر کوچک چوبی ایجاد شده است تا هم محلی برای استراحت کارکنان باشد و هم محلی برای گفتگو و گفت و گو میان افراد باشد . یک کتابخانه کوچک نیز کنار این قسمت ایجاد شده است تا این فضا از هر نظر فضایی جذاب و دیدنی برای کارکنان باشد .

در زمینه قسمت های کاری نیز از فضاهای کاری با میزهای طولانی و جایگاه های اداری دوری شده است بلکه در دفاتر از پارتیشن های شیشه ای برای افزایش شفافیت فضایی و ارتباط بصری فضاها و استفاده از نور طبیعی خورشید برای این مناطق است .

ایده دیگر این دفتر استفاده از گیاهان و گلدان های آویزی است که در قسمت های اداری از سقف آویزان است یا بر روی پارتیشن های چوبی نصب شده است .

اما ایده های بکر تیم معماری در اینها خلاصه نمیگردد و یکی دیگر از آن ایده ها ، طراحی فضاهایی آبی رنگ در کنار پنجره های سرتاسری این دفتر است که به عنوان فضایی برای جمع های تا شش نفره برای مطرح کردن ایده های گروه و بحث و گفتگو درباره آنها با منظره زیبای شهری است.

منبع: هیرادانا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1311

به "طراحی داخلی اداری کلاب مِد در شانگهای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی اداری کلاب مِد در شانگهای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید