معروفیت جهانی باورنکردنی پراید و ال 90 ، عکس

به گزارش مجله 10 از 10، در لیست ساده ترین ماشین های دنیا نام پراید و تندر 90 (ال 90) دو خودروی مشهور و پرتیراژ بازار ایران به چشم می خورد.

معروفیت جهانی باورنکردنی پراید و ال 90 ، عکس

به گزارش خبرنگاران ، در حالی که بعضی از فراورینمایندگان از مهارت های تکنولوژیکی و نوآورانه به عنوان نقطه قوت فروش استفاده می نمایند، بعضی دیگر برای اثبات اینکه ساده بودن، بهتر است، کوشش های زیادی نموده اند.

فورد فستیوا (1986)

شاید معروف ترین گزینه بین فهرست ساده ترین خودروهای تاریخ در بین ما ایرانیان، این خودرو باشد.

یکی از ساده ترین خودروهایی که در دهه 1980 در ایالات متحده فروخته شد، فورد فستیوا بود. خریداران این هاچ بک می دانستند که فورد فستیوا از سال 1986 به وسیله مزدا توسعه داده و فراوری شد، اگرچه کیا بعداً این مدل را نیز ساخت. این خودرو به طور باورنکردنی ضعیف بود که علت آن هم یک موتور 4 سیلندر 1.1 لیتری با قدرت 48 اسب بخار بود.

داچیا لوگان (2004)

رنو برای نسل اول داچیا لوگان سه هدف در فکر داشت: مدرنیته، قابلیت اطمینان و ارزان بودن. هر چیز دیگری (مانند طراحی) در درجه دوم اهمیت قرار داشت. داچیا در کشورهایی مانند فرانسه، باید به رانندگانی که معمولاً یک خودروی دست دوم می خریدند، این امکان را می داد که یک خودروی نو خریداری نمایند.

قطعات الکترونیکی به حداقل ممکن محدود شده بود، قطعات متعددی از رنو قرض گرفته شد و طراحی نسبتاً ابتدایی لوگان، هزینه ساخت آن را ارزان کرد. داچیا، یکی از پیروز ترین برندها در اتحاد رنو-نیسان است که بیش از 4 میلیون لوگان فروخته است!

داچیا لوگان در کشورمان با نام رنو تندر 90 یا رنو ال 90 شناخته می گردد. فراوری این خودرو از سال های میانی دهه هشتاد در ایران خودرو و سایپا شروع شد و در ابتدا، قرار بود تا این خودرو جایگزین پیکان گردد؛ اما قیمت گذاری انجام شده، خودروی مالی اروپای شرقی را به سمت رقابت با پژو 206 صندوق دار و پژو پارس سوق داد. فراوری تندر 90 در نمونه های دنده ای، اتوماتیک و پلاس تا سال 98 ادامه داشت و بعدا، نسخه هاچ بک آن یعنی رنو ساندرو نیز به بازار کشورمان عرضه شد.

در گزارش ساده ترین خودروهایی که تا به امروز ساخته شده اند با دیگر خودروهای ساده دنیا آشنا شوید.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2413

به "معروفیت جهانی باورنکردنی پراید و ال 90 ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروفیت جهانی باورنکردنی پراید و ال 90 ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید