سفیر ترکیه: با برطرف موانع تجار ما دوان دوان به ایران می آیند

به گزارش مجله 10 از 10، ایرنا نوشت: سفیر ترکیه در ایران گفت: در صورتی که بعضی موانعی که از سوی ایران اعمال می گردد رفع گردد بازرگانان و سرمایه گذاران ترکیه با دست باز و دوان دوان به سمت ایران خواهند آمد.

سفیر ترکیه: با برطرف موانع تجار ما دوان دوان به ایران می آیند

دریا اورس روز شنبه در حاشیه دیدار با استاندار تهران در جمع خبرنگاران افزود: موانع پیش روی سرمایه گذاران ترک که اغلب مربوط به مقررات ایران است باید برطرف شود.

وی اظهارداشت: اکنون بازرگانان ترکیه به خوبی در ایران حضور دارند و در واحدهایی مانند پتروشیمی رازی و پارس حیات سرمایه گذاری نموده اند.

اورس یادآورشد: موانع موجود برای سرمایه گذاری ترک ها در ایران بیشتر مربوط به مقرراتی که است مانع تسهیل سرمایه گذاری در بعضی از مسائل می شود.

سفیر ترکیه در ایران گفت: این مسائل توسط دو دولت به طور مرتب و منظم روی میز مذاکره و آنالیز قرار گرفته است و تمامی درهای مذاکره و ملاقات باز است.

وی گفت: تابستان یا پاییز سال جاری کمیسیون مشترک مالی میان ایران و ترکیه برگزار می شود و اعضا در مورد تمامی مسائل موجود و راهکارهای برطرف موانع صحبت می نمایند.

اورس ادامه داد: اگر دو کشور بزرگ و نیرومند منطقه دست به دست هم دهند و کار را برای هم آسان نمایند با استفاده از همه ظرفیت های دو کشور روابط تجاری و مالی میان آنها از آنچه که اکنون هست بهتر خواهد شد.

سفیر ترکیه در ایران در مورد افزایش شمار گردشگران ترک در ایران نیز گفت: ایجاد جذابیت از ایران برای گردشگران ترکیه ای به میزان معرفی ایران بر می شود و وظیفه کشور میزبان است که بتواند به خوبی خود را معرفی کند و ترکیه برای شهروندان خود هیچ کشوری را منع یا توصیه نمی کند.

وی افزود: سال جاری ترکیه تدابیر لازم را برای استقبال از 50 میلیون مسافر و کسب درآمد 40 میلیون دلاری ارزی از آن آماده نموده است اما هیچ مانعی برای سفر و حضور شهروندان ترکیه ای در ایران نیز وجود ندارد.

آماده گسترش روابط مالی هستیم

سفیر ترکیه در ایران در جریان دیدار با استاندار تهران نیز گفت: به عنوان سفارت ترکیه سعی داریم روابط میان دو کشور را در حد توان گسترش دهیم.

اروس با بیان اینکه روابط میان ایران و ترکیه بسیار قدیمی و دیرینه است افزود: این روابط با وجود تمامی فراز و نشیب ها امروز چنان گرم و مداوم است که دو کشور از نظر روابط مالی، اجتماعی و علمی الگو محسوب می شوند.

وی یادآورشد: ما جدای از روابط مالی، اهمیت خاصی برای روابط فرهنگی و اجتماعی مشترک قائلیم و سعی می کنیم کارهای ویژه ای را در این زمینه انجام دهیم.

اروس با بیان اینکه مردم ایران اهل هنر و فرهنگ هستند اظهارداشت: سعی می کنیم هر دو کشور همدیگر را به خوبی بشناسند.

سفیر ترکیه در ایران گفت: تهران یکی از زیباترین شهرهای دنیا و 24 ساعت زنده است و سعی می کنیم از این زیبایی پایتخت استفاده کنیم.

در این دیدار راههای توسعه روابط استان تهران با ترکیه در حضور استاندار تهران و معاون امور هماهنگی مالی وی آنالیز شد.

41310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 270

به "سفیر ترکیه: با برطرف موانع تجار ما دوان دوان به ایران می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ترکیه: با برطرف موانع تجار ما دوان دوان به ایران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید