ساختارهای اداری باید پوست اندازی کند

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران/کردستانمعاون امور اقتصادی و توسعه استانداری کردستان، با اشاره به اینکه هدف کلان ارتقای شاخص های اقتصادی استان است، گفت: در حال حاضر به دنبال تغییر و پوست اندازی در مورد ساختارهای اداری هستیم.

ساختارهای اداری باید پوست اندازی کند

به گزارش خبرنگاران، حسین فیروزی شامگاه امروز(8 آبان) در جلسه کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار گشت، اظهار کرد: بخشی از موضوع این جلسه ناظر بر کارآمدی و ارتقاء بهره وری کارگروه و جلسات اداری است.

وی افزود: کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری یکی از کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی استان بوده که اعضا و وظایف آن مشخص است، هدف از این کارگروه جلسات متعدد با عناوین مختلف است که جایگاه خود را بهتر در توسعه مالی، اجتماعی و سرمایه گذاری استان روشن کند.

معاون امور مالی و توسعه استانداری کردستان، با اشاره به افزایش کارایی و بهره وری در کارگروه و جلسات اداری، بیان نمود: کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری به این معنی است که هدف گذاری دقیق، منظم و شفاف، حذف موازی کاری و جلسات در تعداد کمتر و باکیفیت بهتر انجام بگیرد و هر کدام از اعضا نقشی برای خود انتخاب کنند که در توسعه اشتغال کردستان مفید واقع شوند.

فیروزی با اشاره به اینکه 2 درصد از جمعیت مردم کشور در کردستان زندگی می کنند، بیان کرد: کردستان حدود 2 درصد از وسعت سرزمین کشور را دارا است و منابع خدادادی ازجمله آب وخاک، اقلیم، موقعیت مرزی و وضعیت جاذبه های گردشگری و فرهنگی فاکتورها و مولفه های مالی در استان است.

وی ذکر کرد: هر کدام از اعضای کارگروه و مدیران باید نقش و وظیفه خود را در ارتقاء شاخص های کلان مالی استان بدانند و این سوال را از خود بپرسند که در طول یک سال چه نقش و جایگاهی در کاهش نرخ بیکاری در استان و همچنین منظومه فعالیت های مالی استان برای افزایش درآمد سرانه مردم و کاهش فقر به عهده داشته است.

معاون امور مالی و توسعه استانداری کردستان، افزود، معتقدم اگر قبل از برنامه ریزی و هر اقدامی سازمان ها این سوال را مطرح کنند به هدفمان که ساختار مناسب برای توسعه استان است خواهیم رسید.

فیروزی ذکر کرد: اما اگر سازمان ها، مدیران و کارشناسان و اعضا بدون هدف محوری جلسات و کارگروه را بر اساس روزمرگی تشکیل بدهند هدف های مهم در استان محقق نخواهد شد. لذا اولین مطالبه و درخواستم از اعضای کارگروه این است که برای ارتقاء بهره وری و توسعه باید نقش و جایگاه خود را در توسعه شاخص های کلان استان مشخص کنند.

وی در ادامه بیان نمود: از این به بعد در جلسات شورای اداری استان، یکی از مدیران مالی برنامه های سازمان خود را در جهت ارتقاء و توسعه استان عنوان می کند.

معاون امور مالی و توسعه استانداری کردستان، شرح داد: برای تحقق این هدف به ساختارهای مناسب سازمانی نیاز داریم درواقع باید تعداد و ساعات جلسات کارگروه کمتر و مؤثرتر برگزار شود.

فیروزی با اشاره به اینکه هدف کلان ارتقای شاخص های مالی استان است، گفت: در حال حاضر به دنبال تغییر و پوست اندازی در مورد ساختارهای اداری هستیم که ما را به اهداف کلان کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری برساند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به هدف باید شکل و ساختار اداری را تغییر بدهیم از امروز تا انتها سال با یک نظم جدید کارگروه ها را برگزار می کنیم.

معاون امور مالی و توسعه استانداری کردستان، با اشاره به اینکه مدیران باید در جلسات کارگروه حضور پیدا کنند، افزود: به جز مدیران هیچ کسی حق ورود به جلسات کارگروه را ندارد و جلسات غیر از ساعت اداری برگزار می شود.

فیروزی بیان نمود: مصوبات کارگروه امور مالی به عنوان مصوبه شورای برنامه ریزی استان پذیرفته شده و جایگاه قانونی دارد.

وی گفت: برای اینکه جلسات را کاهش بدهیم باید در شش گروه کاری ازجمله صنعت، معدن، تجارت، تنظیم بازار، تسهیل و رفع موانع تولید، اشتغال، بازار کار، توسعه و صادرات ساماندهی مرز، اقتصاد کلان و سرمایه گذاری، کشاورزی، آب و منابع طبیعی تشکیل شود.

معاون امور مالی و توسعه استانداری کردستان، افزود: با توجه به نقش و جایگاه و اهمیت وظایف بانک های استان، یک گروه کاری برای تأمین مالی تعریف می شود.

فیروزی با اشاره به اینکه شورای برنامه ریزی قوی بر شانه کارشناسان توانمند قرار می گیرد، ذکر کرد: کارشناسان بسیار خبره و توانا در دستگاه های اداری استان فعالیت می کنند در این راستا باید از توانایی آن ها استفاده کرد و اجازه داد خوراک فکری برای کارگروه فراهم شود.

وی بیان کرد: مدیران تا آخر هفته آینده، ترکیب و شرح وظایف و اساس گروه های کاری را باید به دبیرخانه کارگروه مالی و سرمایه گذاری ارسال کنند.

معاون امور مالی و توسعه استانداری کردستان، گفت: همچنین 2 سازمان مردم نهاد مرتبط با اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری به عنوان عضو کارگروه اشتغال و 2 عضو حقیقی تا انتها هفته آینده معرفی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 626

به "ساختارهای اداری باید پوست اندازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختارهای اداری باید پوست اندازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید