معرفی فرودگاه بین المللی دوبرونیک

به گزارش مجله 10 از 10، آشنایی با فرودگاه بین المللی دوبرونیک | Dubrovnik Airport

فرودگاهی که امروز برای شما معرفی و مورد آنالیز قرار خواهیم داد، فرودگاه بین المللی دوبرونیک (Dubrovnik Airport) در شهری به همین نام و در کشور کرواسی است. این فرودگاه بین المللی در سال 2017 به عنوان یکی از فرودگاه های پر رفت و آمد در کشور کرواسی شناخته شد و این خود آمار قابل توجهی است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی این فرودگاه بپردازیم.

معرفی فرودگاه بین المللی دوبرونیک

تاریخچه فرودگاه بین المللی دوبرونیک

در ابتدا باید بگوییم که این فرودگاه در شهری نهاده شده است که صحنه های سریال بسیار معروف گیم آو ترونز یا بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در آن فیلمبرداری می گردد و تمامی و صحنه ها و لوکیشن های این سریال در این شهر نهاده شده است و از این رو جدا از تمامی جاذبه های این شهر زیبا باید این را افزود که بسیاری از کسانی که قصد مسافرت دارند، بلیط هواپیمایی به مقصد این شهر می گیرند و سری به آن می زنند.

فرودگاه بین المللی دوبرونیک یکی از فرودگاه های مهم و البته بین المللی کشور کرواسی است که در فاصله 15 کیلومتری مرکز شهر دوبرونیک نهاده شده است. فرودگاه دوبرونیک بعد از فرودگاه های بین المللی زاگرب و بعلاوه فرودگاه بین المللی اسپلیت، سومین فرودگاه پر رفت و آمد در کشور کرواسی و صنعت هواپیمایی و فرودگاهی این کشور است.

طبق آمار منتشره رسمی از این فرودگاه در سال 2017 بیش از 2 میلیون نفر مسافر برای رفتن و یا حتی آمدن از سمت مقاصد مختلف از این فرودگاه استفاده نموده اند. فرودگاه بین المللی دوبرونیک در فاصله 15 کیلومتری شهر نهاده شده است و به عنوان یکی از شاهراه های اصلی ورود گردشگران به این منطقه تاریخی ارزشمند اروپایی و دیدنی است. فرودگاه بین المللی دوبرونیک همانطور که در ادامه شرح خواهیم داد، دارای 3 ترمینال مجزای مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است.

بسیاری از شرکت های هواپیمایی معروف همانند: شرکت هواپیمایی آلیتالیا، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و شرکت هواپیمایی ایرفرانس پروازهای منظم و برنامه ریزی شده ای را در این فرودگاه انجام می دهند.

فرودگاه بین المللی دوبرونیک در سال 1962 در این شهر افتتاح شد. این فرودگاه در ابتدا تنها پذیرای مسافرانی از پروازهای شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا بود و در پروازهای برنامه ریزی شده ای که از هر کجا به این فرودگاه می شد تنها نام ایرباس های گارودا به چشم می خورد. البته در این زمینه این نکته لازم به ذکر است که فرودگاه بین المللی دوبرونیک در واقع در سال 1936 ساخته و افتتاح شده است ولی تا سال 1962، تنها در فصل های پر مسافری همانند تابستان این فرودگاه باز می شده است و ازآن استفاده می نموده اند.

به صورت کلی تنها 2 ماه از این فرودگاه استفاده می شده است و 10 از سال بسته بوده است. این فرودگاه در آن سال ها با تنها با یکی از ایرلاین های داخلی به نام Aeroput کار می کرد که آن هم تنها به وسیله زاگرب مسافران را به این فرودگاه منتقل می نموده است.

این فرودگاه بعد از تاسیس موجود و البته بهسازی، در سال 1987 میلادی شاهد آماری در زمینه حمل و نقل و جا به جایی مسافران نهاده شد که تا آن موقع برایش دور از دسترس بود و به شکل رویا می مانست. بر طبق آمار این فرودگاه در سال 1987 میلادی، 835818 مسافر را در پروازهای خارجی و بین المللی و 586742 نفر را در پروازهای داخلی جا به جا نموده است.

البته باید این نکته را اشاره نماییم که این فرودگاه بعد از فروپاشی یوگوسلاوی، مجددا در سال 2005 بود که توانست آماری مسافری بیش از 1 میلیون نفر را داشته باشد. فرودگاه دوبرونیک در برنامه ای بسیار بزرگ، ترتیبی برای بهسازی و بازسازی این فرودگاه را اجرا کرد که در طی آن به طور مثال ترمینال قدیمی آن خراب و مجددا ساخته شده است.

برآورد هزینه های بهسازی این فرودگاه بیش از 70 میلیون یورو برآورد شده بود که فرودگاه این مبلغ را از بانک های اروپایی دریافت کرد. در ماه مه سال 2010 بود که یک ترمینال تازه در این فرودگاه به مساحت 13700 متر مربع افتتاح شد. افتتاح این ترمینال تازه باعث شده است که ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه بسیار بیش از پیش گردد. ترمینال های فرودگاه دوبرونیک متشکل از سه ناحیه نهایی، A، B و C است.

ترمینال C در آوریل 2017 افتتاح شد و یکی از امانت بسیار بزرگ برای ورود و خروج مسافران و بعلاوهی تسهیل ر امر چک این مسافران شده است. برنامه فرودگاه برای آینده این است که می خواهد تبدیل به مرکز یک منطقه تجاری بسیار گسترده گردد و یک هتل فرودگاه 4 ستاره هم در اطراف خود داشته باشد و اینگونه است که به اهداف جلب مسافران بیشتر می رسد.

برنامه های بلند مدت این فرودگاه نیز راه اندازی یک باند پرواز تازه و تبدیل باند موجود به باند سواری هواپیماها است. این فرودگاه بعلاوه دارای طولانی ترین باند فرودگاهی کشور کرواسی است که به آن این امکان را می دهد تا هواپیماهای پهن پیکر را جایگزین نماید. این فرودگاه یک مقصد مهم برای پروازهای تفریحی در فصل تعطیلات تابستانی در قاره اروپا می باشد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی دوبرونیک

نام فرودگاه بین المللی دوبرونیک: Dubrovnik Airport

کد یاتا: DBV

کد ایکائو: LDDU

نوع فرودگاه: مسافربری

ارتفاع از سطح دریا: 161 متر

ترمینال های فرودگاه: 3 ترمینال مجزا

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی دوبرونیک: www.airport-dubrovnik.hr

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی دوبرونیک

شما با استفاده از اتوبوس شاتل فرودگاه و تاکسی می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. اتوبوس ها از فرودگاه مسافران را سوار می نمایند و به سمت ایستگاه اتوبوس دوبرونیک می فرایند. تمام اتوبوس ها در طول راستا در ایستگاه پایل (Pile) که کنار شهر قدیم دوبرونیک است هم توقف می نمایند.

اتوبوس شاتل فرودگاه یکی از برترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه دوبرونیک است. تاکسی یکی از برترین و راحت ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه دوبرونیک است و به راحتی شما را به هتل می رساند. ایستگاه تاکسی ها درست مقابل ترمینال قرار گرفته است و به محض خروج از ساختمان ترمینال می توانید تاکسی ها را مشاهده کنید.

امکانات فرودگاه بین المللی دوبرونیک

  • این فرودگاه دارای پارکینگ اختصاصی است و شما می توانید در صورت احتیاج با پرداخت هزینه ای اضافی، وسیله نقلیه خود ار در پارکینگ این فرودگاه تا مدتی تعیین پارک کنید.
  • دراین فرودگاه بسیاری از برندها دارای فروشگاه هستند. علاوه بر این برندها، انواع فروشگاه های دیگر و مارکت های مختلف نیز وجود دارند.
  • چرخ دستی های موجود در این فروشگاه رایگان هستند و اگر مایل هستید که آن را برایتان حمل نمایند، می توانید هم از سرویس رزرو آن لاین قبل از سفر و هم هنگامی که در فرودگاه هستید این سرویس را انتخاب کنید.
  • رستوران های مختلف در این فرودگاه موجود است است. چند کافه خوب هم در آن موجود است.
منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2141

به "معرفی فرودگاه بین المللی دوبرونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی دوبرونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید