راهنمای سفر به سه شهر دیدنی چین

به گزارش مجله 10 از 10، آنچه در سفر به این سه شهر باید بدانید

اگر چین را به عنوان مقصد گردشگری تان در نظر گرفتید، انتخاب بعدی تان شهری است که به آن سفر خواهید کرد. چین از معدود کشورهایی است که اکثر شهرهای آن برای توریست ها جذاب است. برای تصمیم گیری بهتر از شهرهای چین بیشتر بدانید. با خبرنگاران همراه شوید و با این سه شهر چین آشنا شوید:

راهنمای سفر به سه شهر دیدنی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

راهنمای سفر شیان (Xian):

شهر شیان در بخش مرکزی شمال غرب چین قرار گرفته و درست همانند یک کتاب تاریخ زندگی، تغییرات بزرگ کشور را ثبت نموده است. این شهر در دوره باستان با نام چانگ ان (Changan) به معنای شهر جاودانه خوانده شده و به عنوان یکی از زادگاه های تمدن چین در حوضه رودخانه زرد شناخته می گردد. این شهر با داشتن پایانه جاده ابریشم و سایت ارتش سفالین (Terracotta Warriors) سلسله چین (Qin) در سراسر دنیا از شهرت خاصی برخوردار است. این شهر با بیش از سه هزار سال قدمت تاریخی و بیش از هزار و صد سال عنوان پایتختی سلسله های باستانی چین، از میراث تاریخی شگفت انگیزی برخوردار است. معمولا گردشگران از دیدن تعداد زیاد سایت های تاریخی و آثار فرهنگی این شهر شگفت زده می شوند.

این شهر از دهه 1990 میلادی به عنوان پیشرو برنامه (Chinas Western Development Drive Program) شناخته شده و می توان گفت شیان یک مرکز مهم مالی، فرهنگی، صنعتی و آموزشی مهم منطقه مرکزی شمال غرب چین است که همه امکانات آسایش و راحتی بازدیدکنندگان خود را فراهم می سازد.

راهنمای سفر گویلین(Guilin):

گویلین به جهت داشتن چشم اندازهای زیبا و کم نظیر در چین بهترین نمونه شناخته می گردد. این شهر در شمال شرقی منطقه خودمختار گوانگشی جوانگ (Guangxi Zhuang) در جنوب این کشور قرار گرفته است و به جهت داشتن گنجینه های زیبای تاریخی و طبیعی، به عنوان مروارید صنعت گردشگری چین مطرح شده است. این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ گردشگری چین با مساحتی در حدود 27 هزار و 800 کیلومتر مربع (10 هزار و 727 مایل مربع)، شهری نسبتا متراکم از نظر تراکم آثار گردشگری شناخته می گردد.

در واقع می توان گفت چشم انداز خیره کننده گویلین یک نوع سحر و جادویی است که این شهر از خود ارائه می دهد. مناظر تپه هایی با اشکال عجیب یا کارست (karsts)، (پدیده خوردگی و انحلال توده سنگ های کربناته از قبیل آهک، سنگ گچ و دولومیت)، پوشش گیاهی سبز از بامبو و درختانی همواره سبز چون کاج، آب های شفاف و غارهای شگفت انگیز، این شهر را به محلی جذاب و دیدنی تبدیل نموده است. گویلین با قدمتی بیش از دو هزار سال یک شهر مهم فرهنگی محسوب شده و از دوره سلسله سونگ شمالی به عنوان مرکز سیاسی، مالی و فرهنگی گوانگشی شناخته شده است.

راهنمای سفر چنگدو (Chengdu):

چنگدو مرکز استان سیچوآن (Sichuan) در جنوب غربی چین و زادگاه پانداهای بزرگ است که وجود این پانداها باعث شده تا از شهرت بالایی برخودار گردد. این شهر در غرب حوزه رودخانه سیچوآن و مرکز دشت چنگدو قرار گرفته و دارای 12.3 هزار کیلومتر مربع (4 هزارو 749 مایل مربع) و جمعیتی بیش از یازده میلیون نفر است. استان سیچوآن به جهت استفاده از پروژه آبیاری دوجیانگ یان (Dujiangyan) که در سال 256 پیش از میلاد ایجاد شده، به عنوان ایالتی بهشتی شهرت پیدا نموده است. گفتنی است که در ادبیات چین، از این استان به عنوان تیان فو ژی گوا (Tian Fu Zhi Guo)، به معنای محلی غنی از منابع طبیعی یاد شده است.

چنگدو به عنوان مرکز استان، با داشتن خاکی حاصل خیز، یک شهر مهم فراوری کننده مولد غذایی به حساب می آید. رودخانه های مین (Min) و تیئو (Tuo)، دو شاخه از رودخانه یانگ تسه، چهل رودخانه دیگر را به هم متصل می کنند و آب منطقه ای نزدیک به 700 کیلومتر مربع (270.27 مایل مربع) را تامین می کنند. علاوه بر آن، این شهر دارای منابع معدنی فراوان است که باعث شده تا زمینی به شدت حاصلخیز داشته باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 421

به "راهنمای سفر به سه شهر دیدنی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سه شهر دیدنی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید