داشتن دارایی هاى دیجیتال اقتصاد مردم و دولت ها را قوی تر می کند

به گزارش مجله 10 از 10، تهران (پانا) - عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با بیان اینکه داشتن دارایی هاى دیجیتال اقتصاد مردم، دولتها و ممالک را قوی تر می کند، می گوید با پیگیری و مذاکرات اجرا شده قرار است با توجه به تجارت و قابلیت های موجود در کیش، تولید رمز ارز ملی با موضوع این جزیره به زودی به مرحله اجرا در آید که بخش هایی غیر از ماینینگ از جمله صرافی و کیف پول دیجیتال، خدمات جانبی رمز ارزها، کنترل ها و راه اندازی رمز ارز ملی در این جزیره را شامل می شود.

داشتن دارایی هاى دیجیتال اقتصاد مردم و دولت ها را قوی تر می کند

به گزارش دبیرخانه همایش جهت شغلی رشته های علوم مالی؛ علی پاک باخته گان زنجانی در همایش جهت شغلی رشته های علوم مالی که در دانشگاه خوارزمی و به مدت دو روز برگزار گشت با تاکید بر اینکه باید با اقتصاد روز دنیا حرکت کنیم، گفت: فلسفه به وجود آمدن بیتکوین در سال 2008 از طریق شرکت یا گروه ساتوشی بود(هویتش دقیقاً معین نیست) آنها آمدند تا ارز رمزنگاری شده را به دنیا هدیه دهند و زمانی که این ارز به وجود آمد زیر 0/5 دلار بود و کم کم افزایش قیمت یافته و در حال حاضر به سقف 69 هزار دلار رسیده است .

پاک باخته گان زنجانی گفت: در اقتصاد بلاکچین،حوزه های دیگری نیز شاهدیم از جمله حوزه دیفای که عملاً بانکداری دنیا را کنار زده است.

وی در توضیح این مطلب افزود: اعتماد بیش از حد مردم به دولت ها و بانک ها در همه کشورها و از جمله کشور ما باعث شده که اتفاقات و اختلاس هایی را که شاهدیم به وجود بیاید و این، به دلیل اعتماد مردم به سران حکومت و بانک هاست که فساد آفرینی می کند.

وی ادامه داد: در حوزه دیفای در اقتصاد بلاکچین، در واقع پلت فرم هایی وجود دارند که خدمات سپرده گذاری و بدهی را به شما ارائه می کنند. با سپرده گذاری در این پلت فرم ها می توان سودی براساس نوع سرویس معین شده دریافت کرد. در اینجا سپرده مستقیما به دست فردی که تقاضای وام گرفتن از این پلت فرم را دارد خواهد رسید که در ازای درخواست خود نیز وثیقه ای به شکل رمزارز در اختیار این پلت فرم قرار داده است. به عبارت دیگر کنترل کامل دارایی های شما در اختیار خودتان است، شیوه خرج شدن آن را می توانید خودتان معین کنید و هر زمان که بخواهید می توانید دارایی خود را برداشت

کنید.

پاک باخته گان زنجانی ادامه داد: حوزه دیگراقتصاد بلاکچین ، NFT است که درواقع به دارایی دیجیتالی می گویند که قابل نباشد. این دارایی دیجیتال، ارزش خود را به صورت نوعی از رمزارز حفظ می کند. در حقیقت، همانطور که یک فرش دستبافت یا تابلوی نقاشی، ارزش خود را در طول زمان حفظ می کند و نوعی سرمایه گذاری به شمار می آید، در رابطه با NFT نیز همین امر صدق می کند.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای به اهمیت آگاهی و دانستن اقتصادکلان اشاره کرده و گفت: اقتصاد کلان کمک می کند که بتوان در حوزه های مختلف از جمله بازارهای مالی، تحلیل های درستی داشت و به عنوان پیش نیازِ شناسایی بازار رمزارزها نیز محسوب می شود و ما در آموزش های خودمان در ابتدا مباحث اقتصاد کلان را به افراد آموزش می دهیم .

پاک باخته گان زنجانی ادامه داد: حوزه بعدی ، متاورس است که برای اولین بار از طریق فیسبوک مطرح شد واژه متاورس نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی استفاده شد و اکنون توجهات را در سیلیکون ولی جلب کرده و به ایده فضای مجازی مشترکی اشاره دارد که در آن می توان با استفاده از دستگاه های مختلف، به افراد دسترسی پیدا کرد.

وی در ادامه صحبت های خود به این موضوع تاکید کرد که ارزهای دیجیتال وارد سیزدهمین سالگرد خود شده ولی همچنان یک کودک است و نوجوان بالغ نیست. امروز هر کسی که بتواند ارزهای دیجیتال خریداری کند از هر مالی بهتر است و سرمایه گذاری بزرگی انجام داده است .

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به مردم توصیه کرد: امروز کسی که بتواند ارزهای دیجیتال خریداری کند از هر مالی بهتر است و سرمایه گذاری بزرگی انجام داده است .

پاک باخته گان زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید و رونمایی از اولین دستگاه کارت خوان (POS) ایرانی مبتنی بر ارز دیجیتال در سال گذشته گفت: این دستگاه را تولید کردیم و در نمایشگاه ترکیه نیز آن را به تمام دنیایان معرفی کردیم؛ درواقع با تولید این دستگاه، شاهد ظهور نسل سوم دستگاه های خودپرداز هستیم. دستگاهی که به راحتی خرید و فروش همه رمزارزها را ممکن می کند.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد بلاک چین، حوزه های زیادی داریم گفت: در سال 1993 زمانی که بحث دنیای بدون مرز و دنیای بدون پلیس مالی مطرح شد و صحبت از دهکده دنیای بود ،فرا فناوری بلاکچین به وجود آمد و در یک سیستم غیر متمرکز تلاش کرد تا دنیا را بدون مرز کند. در این دنیا، دیگر ناظر و کنترل کننده بر مالکیت های مردمی وجود ندارد و هر کسی فقط خودش می داند که چه دارایی هایی دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2109

به "داشتن دارایی هاى دیجیتال اقتصاد مردم و دولت ها را قوی تر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داشتن دارایی هاى دیجیتال اقتصاد مردم و دولت ها را قوی تر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید