خرید یک شرکت برای استفاده از نانوذرات لیپیدی در صنعت دارو

به گزارش مجله 10 از 10، مرک (Merck) اقدام به خرید شرکت اگزلید (Exelead) نموده است. اگزلید سازنده اجزای کلیدی در دارو های mRNA است.

خرید یک شرکت برای استفاده از نانوذرات لیپیدی در صنعت دارو

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مرک (Merck) اقدام به خرید شرکت اگزلید (Exelead) نموده است. اگزلید سازنده اجزای کلیدی در داروهای mRNA است. این شرکت آلمانی که ظرفیت خود را برای فراوری دارو های RNA پیغام رسان افزایش می دهد به تازگی خبر خرید شرکت اگزلید، مستقر در ایندیاناپولیس را گفت.

اگزلید که مرک آن را به قیمت 780 میلیون دلار به صورت نقدی خریداری می نماید، در حوزه نانوذرات لیپیدی تخصص دارد، حباب های ریز چربی که برای رساندن RNA پیغام رسان مصنوعی به بدن استفاده می شوند. این نانوذرات به وسیله فایزر و بیونتک و بعلاوه در واکسن های مادرنا استفاده می شوند. شرکت اگزلید در فراوری واکسن های مادرنا همکاری هایی با این شرکت داشته است.

این شرکت ها انتظار دارند که معامله خرید در سه ماهه اول امسال میلادی کامل گردد. مرک گفته است که میخواهد دفتر مرکزی اگزلید را در ایندیاناپولیس، جایی که این شرکت بیش از 200 کارمند دارد، توسعه دهد.

موفقیت واکسن های mRNA برای کووید-19 باعث علاقه و سرمایه گذاری در فناوری ساخت داروی بیماری های عفونی شده است. این خرید شرکت مرک، یکی از فراورینمایندگان بزرگ صنعت دارو، نشان دهنده انتظارات این شرکت از حوزه نانوذرات لیپیدی است. احتمالا مرک انتظار دارد که فراوری دارو های mRNA و اجزای آن ها در آینده یک تجارت رو به رشد خواهد بود.

بلن گاریجو، مدیرعامل مرک در بیانیه ای گفت: خرید اگزلید ما را قادر می سازد تا با ارائه خدمات پیشرو به مشتریان خود، پتانسیل قابل توجه بازار در حال رشد سریع درمان های mRNA را به دست آوریم.

این معامله تقریباً یک سال پس از خرید شرکت آمپتک (AmpTec)، به وسیله مرک انجام می گردد. آمپتک شرکت دیگری است که در فراوری mRNA تخصص دارد.

واکسن ها و درمان های mRNA دارای اجزای متعددی هستند که هسته آن توالی ژنتیکی RNA پیغام رسان کدنماینده پروتئین هدف است. اما برای رسیدن به این توالی به سلول های مورد نظر در بدن، داروسازان باید mRNA را در پوسته ای از لیپید ها بپیچند که بعضی از آن ها معمول و آسان ساخته می شوند در حالی که بعضی دیگر پیچیده تر هستند.

سپس mRNA و لیپید ها با دقت ترکیب می شوند تا نانوذرات لیپیدی ایجاد نمایند که می توانند به اجزای دیگر متصل شوند تا یک دارو یا واکسن تزریقی بسازند.

اگزلید می گوید که می تواند نانوذرات لیپیدی و بعلاوه محصولات دیگری مانند کمپلکس های لیپوزومی و الیگونوکلئوتید ها را بسازد. این شرکت پنج دارو از جمله Krystexxa از Horizon Therapeutics، Oncaspar Serviers و Kalbitor از Takeda Pharmaceuticals فراوری می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2096

به "خرید یک شرکت برای استفاده از نانوذرات لیپیدی در صنعت دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید یک شرکت برای استفاده از نانوذرات لیپیدی در صنعت دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید