خبرنگاران بهبودی زخم های کهنه پیکر سلامت در بوشهر

به گزارش مجله 10 از 10، بوشهر- خبرنگاران- افزایش تخت های بیمارستانی از 898 تخت در سال 1392 به 2هزار و 300 تخت در سال 99 مهمترین گام دولت تدبیر و امید در راستای دستیابی به عدالت اجتماعی و بهبودی زخم های کهنه برجای مانده بر پیکر سلامت در استان بوشهر است.

خبرنگاران بهبودی زخم های کهنه پیکر سلامت در بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز سه شنبه درنشست با خبرنگاران گفت: در دولت تدبیر و امید با راه اندازی یکهزارو 402 تخت جدید بیمارستانی در مراکز بهداشتی درمانی این استان در زمان حاضر شاخص تخت های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر به 1.8 تخت رسیده است.

دکتر سعید کشمیری اضافه نمود: با توجه به برنامه ریزی اجرا شده و بهره برداری از پروژه های در دست اجرا تا سال 1404 تخت های بیمارستانی استان بوشهر به 2هزار و 400 تخت می رسد و براین اساس به ازای هر هزار نفر 2.2 تخت در این استان وجود خواهد داشت.

کشمیری با تاکید بر عدالت در دسترسی به سلامت اعلام کرد: در زمان حاضر یکهزار تخت بیمارستانی دولتی، 550 تخت عمومی و غیر دولتی و 750 تخت دیالیز و اورژانس در استان بوشهر وجود دارد اما این استان از یک عقب ماندگی تاریخی در بحث درمان روبرور است.

وی ادامه داد: برای نمونه عمر بیمارستان کنگان در جنوب استان بوشهر 27 سال است و پیش از آن هیچ تخت بیمارستانی در این منطقه وجود نداشته و در مرکز استان نیز به غیر از بیمارستان قدیمی فاطمه زهرا (س) بوشهر هیچ مرکز درمانی دیگری نبوده است.

وی اعلام کرد: این درحالی است که امروز با کوشش های اجرا شده تخت های بیمارستانی افزایش یافته و بیمارستان شهدای خلیج فارس نیز باید تقویت گردد و درکنار آن احداث بیمارستان جایگزین بوشهر لازم است.

کشمیری در باره شهرستان دیلم گفت: قبل از دولت تدبیر و امید تنها پنج پزشک عمومی در این شهرستان وجود داشت اما امروز با راه اندازی کلینیک تخت های ویژه گسترش و بیشتر رشته ها فعال و بسیاری از تخصص ها از جمله جراحی عمومی، زنان، بیهوشی، داخلی، اطفال در منطقه حضور دارند و بزودی با همکاری خیری نیکوکار دستگاه سی تی اسکن این شهرستان راه اندازی می گردد.

سه برابر شدن شمار تخت های مراقبت ویژه در استان بوشهر

کشمیری اضافه نمود: اتقاق مهم دیگر در بخش درمان استان بوشهر در دولت تدبیر و امید سه برابر شدن شمار تخت های مراقبت های ویژه است که با اجرای طرح تحول سلامت تعداد تخت های ویژه از در این استان از 88 تخت در سال 92 به 200 تخت تا پیش از شیوع کرونا افزایش یافت.

وی اعلام کرد: همچنین با شیوع ویروس کرونا و احتیاج استان به تخت های ویژه 40 تخت مراقبت ویژه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از محل یاری های شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس به ظرفیت استان بوشهر در این بخش اضافه نموده شد.

نوسازی فضاهای بهداشتی با یاری خیران

کشمیری ادامه داد: با توجه به پروژه های اجرا شده در بخش سلامت استان بوشهر امروز بیشتر فضاهای بهداشتی و درمانی در این استان نوسازی و از 100 هزار مترمربع زیربنای بهداشتی موجود 50 هزار مترمربع بازسازی شده است.

وی یادآور شد: حضور خیران در کنار مجموعه بهداشت و درمان در این مدت بسیار چشمگیر بوده به نحوی که در این مدت 25 میلیارد تومان یاری نیکوکاران در بخش سلامت جذب شده است.

توسعه اورژانس و زیرساخت های سلامت در بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه نمود: در هفت سال گذشته افزایش تخت های اورژانس بیمارستانی به 322 تخت و توسعه چهار بخش اورژانس در استان از دیگر گام های موثر در تقویت زیرساخت های بیمارستانی است.

وی یادآور شد: همچنین احداث بیمارستان 110 تختخوابی اورژانس بوشهر نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروگاه اتمی از جمله پروژه های مهم استان است هرچند 50 تخت از این بیمارستان شامل تخت های ویژه است اما در مجموع به تخت های اورژانس و مراقبت های ویژه استان اضافه نموده می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه نمود: برای ساخت این بیمارستان 67 میلیارد تومان در بخش سازه ای و 50 میلیارد تومان در بخش تجهیز هزینه شده است.

کشمیری در باره اورژانس هوایی بوشهر گفت: خدمات اورژانس هوایی در 2سال گذشته پررنگ تر شد و ده ها ماموریت مهم برای نجات افراد در این استان انجام داد که بتازگی زمین مناسبی برای احداث پایگاه اورژانس هوایی مجهز به آشیانه اختصاص یافته است و کوشش می گردد یک فروند بالگرد اختصاصی در تملک دانشگاه برای استان بوشهر تامین گردد.

وی ادامه داد: درهمه جاده های استان بوشهر در هر 27 کیلومتر یک پایگاه بین راهی اورژانس ایجاد شده این در حالی است که این شاخص در کشور به 40 کیلومتر می رسد.

کشمیری یکی از مسائل پایگاه های اورژانس استان بوشهر را کانکسی بودن آنها عنوان نمود و گفت: قرار است سال جاری سه پایگاه از مجموع پایگاه های موجود در استان نوسازی گردد.

وی ادامه داد: با افزایش شمار آمبولانس های اورژانس در استان بوشهر امروز شاخص رسیدن بر بالین بیماران در شهر 6 دقیقه و در جاده 14 دقیقه مشخص شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امروز با توسعه زیرساخت های بهداشتی همه روستاهای بالای 500 نفر جمعیت این استان خانه بهداشت متصل به اینترنت دارند و هر خانواده بوشهری در روستاها و 90 درصد خانوارهای شهری دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

وی یادآور شد: در هفت سال گذشته 176 پروژه عمرانی در حوزه بهداشتی با 38هزار و 520 مترمربع شامل 68 خانه سلامت، 20 پایگاه مرکز خدمات جامع سلامت، 56 خانه پزشک، پنج ساختمان شبکه، 2 آزمایشگاه احداث و تجهیز 12 کلینیک ثابت و 10 کلینیک سیار دهان ودندان، 18 آزمایشگاه مدرن و 23 اتاق احیا روستایی اجرا شدهاست و 28 دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات آی سی یو در این استان راه اندازی شده است.

کشمیری ادامه داد: همچنین 20 مرکز مشخص برای ارائه خدمات درمانی و مراقبتی بیماری کرونا تجهیز و راه اندازی شده و افتتاح یک مرکز، 2 خانه بهداشت و 2 محل اسکان پزشک در صورت تامین اعتبار تجهیز در دستور کار است.

طرح های عمرانی بهداشتی در دست اجرا در بوشهر

وی ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان فاطمه زهرای(س) بوشهر، 17 شهریور برازجان، 110 تختی عسلویه، 110 تختی اوژانس هسته ای و توسعه بخش های بیمارستانی در شهرهای خورموج، کنگان، گناوه و دیلم را از جمله طرح های درمانی در دست اجرای استان بوشهر عنوان نمود.

کشمیری یادآور شد: با اجرای طرح های یاد شده عمرانی بهداشتی در استان بوشهر 30 درصد به تخت های بیمارستانی این استان اضافه نموده می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین 22 پروژه عمرانی بهداشتی نیز در هفته دولت و دهه فجر سال جاری در استان بوشهر افتتاح می گردد که بهره برداری از آنها نقشی مهم در توسعه زیرساخت های درمانی این استان دارد.

وی ادامه داد: اجرای دانشکده پزشکی و دندانپزشکی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی در مساحت 19 هزار مترمربع است که از سال 90 شروع شد و تا به امروز بیش از 60 میلیارد تومان برای آن اعتبار هزینه شده است.

کشمیری گفت: این پروژه با مشارکت 40 میلیارد تومانی وزرات نفت شروع شد و با تمام شدن تعهد نفت پروژه متوقف و پس از آن با همت وزارت بهداشت دوباره فعال و از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری نیز 40 میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

وی اضافه نمود: در دولت تدبیر و امید 150 پروژه مهم بهداشتی و درمانی در روستاها و شهرهای استان بوشهر اضافه شده و اگر کمتر از 10 پروژه دیگر در استان تکمیل شوند در هیچ نقطه ای از این استان ساختمان قدیمی نخواهیم داشت.

کشمیری با اشاره به نقش بیمارستان تامین اجتماعی و نفت در عسلویه گفت: همچنین سال جاری بیمارستان صحرایی 60 تخته نیروی دریایی سپاه در عسلویه راه اندازی می گردد.

رفع شدن کمبود عمومی شبکه های بهداشت بزودی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به کمبود پزشک عمومی در شبکه های بهداشتی گفت: بتازگی دولت با سهمیه ای که به نیروهای بومی استان بوشهر برای آموزش داده است انتظار می رود مشکل کمبود پزشک در روستاهای استان بوشهر به صورت ریشه ای رفع گردد.

کشمیری اعلام کرد: با توجه به پوشش مطلوب بهداشتی در استان بوشهر این استان در پوشش شاخص بهداشتی جزو پنج دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1254

به "خبرنگاران بهبودی زخم های کهنه پیکر سلامت در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهبودی زخم های کهنه پیکر سلامت در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید