شروع سال تحصیلی و کلاف سردرگم فاصله گذاری اجتماعی در تهران ، با مسئولان بی تدبیر تا کجا پیش برویم؟

به گزارش مجله 10 از 10، با شروع سال تحصیلی و رفت و آمدهای مردم در شهر عملا فاصله گذاری اجتماعی به یک طنز بیشتر شبیه است تا قوانین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در تهران!

شروع سال تحصیلی و کلاف سردرگم فاصله گذاری اجتماعی در تهران ، با مسئولان بی تدبیر تا کجا پیش برویم؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، شهربانو نوری نیا- نیروی انسانی از قدرترین نیرو ها در هرکشوری است که تربیت آن زحمت بسیار و از دست دادن آن ضرر های زیادی وارد میکند.

از اولین روز ورود کرونا ، این مهمان ناخوانده ناشناخته، کشور هزینه های زیادی جهت مقابله با آن خرج نموده است و چه نیرو هایی که بازوان چرخ مالی و... کشور بوده اند را از دست داد و چه استعداد هایی که درهمین محدودیت ها و فشار ها بروز پیدا نموده است.

جامعه تحصیل نموده و مطلع و فرهیخته نه تنها باعث رشد آن کشور در زمینه داخلی بلکه درزمینه بین المللی هم خواهد رشد.تاریخ غنیِ ایران و ایرانیان ما را مجاب میکند که به آیندگانمان نیز توجه ویژه بکنیم.

دانش آموزان و دانشجویان فعلی همان بذر های امیدی هستند که با مراقبت شیرینی ثمره هایشان زیر دندان همگان خواهد رفت.

سلامتی، امنیت، پیشرفت، محبت، احتیاج های اولیه (خوراک، پوشاک، مسکن) وتحصیل همگی جزوی از بدیهی ترین چیز های مورد احتیاج افراد، بخصوص فرزندان هر مرز و بوم است.باتوجه به حساسیت های موجود درامر تعلیم و تربیت بچه ها، نوجوان و جوانان و تمامی افراد مرتبط با این حوزه ها میبایست با برنامه های اصولی و هدفمند این سرمایه ها را به جهت درست سوق دهند.خواه والدین و سرپرست باشند یا مسئولان کشوری مرتبط با این حوزه ها.

با قراری گیری کشور در شرایط ناپایدار و دست وپنجه نرم کردن با ویروس کرونا و تبعاتش، به کار گیری تمام توان و نیرو های تربیت شده در شرایط بحران زده جهت تدبیرو مدیریت بسیار لازم و ضروریست.

هرساله مهرماه موعد بازگشایی تمام موسسات و آکادمی تحصیلی درکشور می بوده، ولی سال جاری شرایط متفاوت بود و تصمیمات متفاوت تر است.

اگر بخواهیم از تصمیمات خارق العاده بگوییم راه به جایی نمیرسد، ولی سوالی که ایجاد میگردد، این است که چرا درکنار همه جواب های مربوط و غیر مربوط، عقلانی و غیرعقلانی از واژه غافلگیری و از این قبیل لغات استفاده می گردد؟!

مگر نه آنکه بیش از 7 ماه است که کرونا قدم در ایران گذاشته است؟! پس چرا هنوز غافلگیر میشوند؟ پس چرا هنوز بی تدبیری وجود دارد؟ چرا هنوز بدون هیچ برنامه ریزی و استراژیک پیش میروند؟

بازگشایی زودهنگام مدارس آن هم به صورت حضوری را در شرایطی اعلام کردند که همه را در شوک فرو برد.

کافیست پای حرف خانواده ها، دانش آموزان، معلمان و کادر آموزشی بنشینیم تا به عمق مسائل و نگرانی های بی اندازه و ابهام ها و سوال و مطالبه های ان ها پی ببریم.

عدم آمادگی و عدم وجود تسهیلات و امکانات جهت تحصیل مطمئن و بدون خطر همگی ناشی از بی تدبیری مسئولان و اهمیت ندادن به این امر مهم است.

شکایت خانواده ها بخصوص برای دانش اموزان مقاطع ابتدایی و گله گذاری فرهنگیانی که باید حضور داشته باشند و بیان مطالب ریزو درشت خود روضه مفصل است، اما قبل از مدرسه و دانشگاه چیزی که مطرح است نحوه رسیدن به انهاست!

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص تمهیدات شرکت بهره برداری متروی تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به شیوع کرونا و احتمال آموزش از راه دور، برآوردی از افزایش تعداد مسافران با آغاز سال تحصیلی نداریم، به همین دلیل تمهیدات فعلی مان را برای آغاز سال تحصیلی نیز ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه سرفاصله حرکت قطار ها به دلیل نبود امکانات بیشتر از این، کاهش پیدا نمی کند، می افزاید: همه امکانات را تجمیع کردیم تا در آغاز سال تحصیلی جدید، سرفاصله حرکت قطار ها در خط یک و چهار، 3.5 دقیقه، در خط 2، 3دقیقه و در خط 3 همان شش دقیقه بماند.

نوبخت با بیان اینکه هنوز شرایط تشکیل مدارس و مراکز آموزشی معین نیست و به همین دلیل برآوردی از حضور دانش آموزان و... در ایستگاه های مترو نداریم، ادامه می دهد: باید ببینیم به چه میزان استفاده از مترو با آغاز سال تحصیلی افزایش می یابد تا براساس آن برنامه ریزی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و... انجام گردد.

باتوجه به گفته های مدیر عامل مترو تهران سوال ایجاد می گرددکه چگونه این همه بی تفاوت نسبت به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، آن هم درشرایط خطرناک فعلی هستید؟ چگونه هیچ گونه برآورد و آمادگی ذهنی و آمار و ارقام ولو از سال های قبل و شبیه سازی و... انجام نمیدهید؟

چرا با وجود اینکه بحث و تاکید برسر عدم تجمع درمکان های سر بسته هست هیچ تلاشی برای افزایش امنیت سلامت روح و جسم شهروندان به وسیله افزایش ناوگان یا دیگر چیز ها نمی کنید؟

چرا هیچگونه تمهیداتی برای اغاز سال تحصیلی جدید ندارید مگر غیر از این است که کرونا در هر13 دقیقه جان یک نفر را میگیرد پس چگونه اینقدر راحت اعلام میکنید هیچ تمهیداتی ندارید البته شاید، چون متقاضی استفاده از اینگونه وسائل حمل و نقل عمومی نیستید احساس احتیاج یا خطر نمیکنید الله اعلم!

از فرودین بحث های زیادی بین پلیس هدایت رانندگی و شهرداری و... جهت، بود یا نبود طرح ترافیک در ایام کرونا وجود داشت.

نکته ای که با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها جالب توجه است این است که مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در آئین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با اشاره به اعلام دیرهنگام آغاز سال تحصیلی جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش گفت به خاطر تجربیات همکاران شهرداری و پلیس راهور روز گذشته هماهنگی های خوبی برای بازگشایی مدارس انجام گرفت.

وی اضافه نمود پیش بینی می کنیم 10 تا 15 درصد به بار ترافیکی شهر اضافه نموده گردد.

هاشمی با اشاره به اینکه برنامه های کنترل بار ترافیکی بازگشایی مدارس آغاز شده و قسمتی از این برنامه ها به این نتیجه رسیده ادامه داد: قسمتی در دستور کار است که در این هفته به هفته آینده اجرایی می گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه مهمترین اقدامات مربوط به پلیس است اضافه نمود: همچنین خط کشی در بزرگراه ها و معابر شریانی و اطراف مدارس از دیگر فعالیت های پیش بینی شده است و ایمن سازی جهت های اطراف مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

حال که به مرور هوا سردتر میگردد و طرح ترافیک وجود ندارد با اینکه مردم از ناوگان حمل ونقل استفاده میکنند و حجم استفاده از وسایل نقلیه شخصی نیز بیشتر شده است این اتفاق باعث الودگی هوا و تحت خطر بودن بیشتر قشر اسیب پذیر بچه ها مدرسه ای که مجبور به حضور در کلاس هستند با وجود تهدید خطر کرونا نیست؟

برای مثال طبق گفته دکتر زالی جمعیت 960 هزار نفری منطقه 4 شهرداری تهران که معادل یک ونیم برابر جمعیت استان ایلام است به جهت دشواری کنترل بیماری کووید 19 در تهران نام برد.

پس با وجود اجبار به حضور درمدرسه و دانشگاه ولو یک روز یا چند ساعت؛ خطراتی که دانش اموزان و خانواده هایشان و کادر فرهنگی را تحت شعاع قرار میدهد غیر قابل انکار است و نگرانی و اعتراض افراد بجاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1327

به "شروع سال تحصیلی و کلاف سردرگم فاصله گذاری اجتماعی در تهران ، با مسئولان بی تدبیر تا کجا پیش برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سال تحصیلی و کلاف سردرگم فاصله گذاری اجتماعی در تهران ، با مسئولان بی تدبیر تا کجا پیش برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید