حضور آتش نشانان قزوینی در بیش از 2 هزار عملیات

به گزارش مجله 10 از 10، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از اجرای 2 هزار و 79 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در 6 ماه نخست سال جاری اطلاع داد.

حضور آتش نشانان قزوینی در بیش از 2 هزار عملیات

موسی خانی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از اجرای 2 هزار و 79 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در 6 ماه نخست سال جاری با 133 مجروح، 33 فوتی و 650 نجات یافته اطلاع داد.

موسی خانی اضافه نمود: از مجموع عملیات های اجرا شده طی این مدت یک هزار و 227 مورد مربوط به حوادث و 852 مورد مربوط به آتش سوزی بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته، آتش سوزی ها هشت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: آتش نشانان این سازمان علاوه بر انجام ماموریت در داخل سطح شهر در حوادث خارج از محدوده هم امداد رسانی نموده اند که جزو وظایف شهرداری نبوده است.

موسی خانی با بیان اینکه تعداد عملیات های امداد و نجات بیش از عملیات های آتش سوزی است، اضافه نمود: اطفای حریق منازل مسکونی، مراکز تجاری، صنعتی و کارخانجات تولیدی، آتش سوزی خودرو و حوادث مربوط به حبس شدن در آسانسور و تصادفات جاده ای بیشترین آمار حوادث را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه نمود: بعلاوه طی این مدت 108 مورد از حیوانات اهلی و وحشی که دچار حادثه شده و در چاه افتاده بودند؛ به وسیله آتش نشانان نجات یافتند و این موضوع نشان دهنده این است که آتش نشانان حافظ جان تمام موجودات زنده هستند.

این مسوول با اشاره به وقوع آتش سوزی ها در علفزار ها و مراتع در ساعات مختلف شبانه روز، توضیح داد: به رغم اینکه ماموران و خودرو های آتش نشانی مشخصی برای اطفای حریق علفزار ها و مراتع در نظر گرفته شده، ولی فراوانی این حوادث مشکلاتی برای عملیات نجات و حریق شهری ایجاد می نماید.

آتش نشانان قزوینی 650 نفر را از مرگ نجات دادند

وی خاطر نشان کرد: در این مدت آتش نشانان در 469 مورد عملیات اطفای حریق مربوط به علفزار، باغ و خرمن حضور یافتند که آمار بسیار بالایی محسوب می گردد.

به گفته موسی خانی، روزانه به طور میانگین 450 تا 550 مورد تماس تلفنی با سازمان برقرار می گردد که بخشی از آن ها بی مورد تشخیص داده می گردد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین مهمترین وظیفه این سازمان را امداد و نجات و اطفای حریق دانست و اضافه نمود: در کنار این دو مقوله، وظیفه آموزش و پیشگیری را برعهده داریم تا با بالا بردن فرهنگ ایمنی از مقدار حوادث بکاهیم.

موسی خانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین دارای 230 نیروی انسانی عملیاتی و ستادی است که در ایستگاه های ثابت و سیار در حال خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه براساس استاندارد های جهانی هر 50 هزار نفر جمعیت احتیاجمند یک ایستگاه آتش نشانی است، توضیح داد: این استاندارد در قزوین رعایت شده به طوری که هم اکنون 9 ایستگاه شهری و 2 ایستگاه سیار وجود دارد.

این مسوول با بیان اینکه این سازمان از لحاظ تجهیزات در حد میانه واقع شده است، تاکید نمود: هم اکنون آتش نشانی قزوین دارای 2 نردبان 35 متری و 55 متری مجهز است که با توجه به وجود ساختمان های بلند مرتبه در قزوین، احتیاج به این نردبان ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی از تمام افراد خواست هرگونه حادثه یا آتش سوزی را بلافاصله به شماره 125 آتش نشانی اطلاع دهند.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2259

به "حضور آتش نشانان قزوینی در بیش از 2 هزار عملیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور آتش نشانان قزوینی در بیش از 2 هزار عملیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید