تولید دوربینی که از درون اشیا عکس می گیرد

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این دوربین می تواند تصاویر فوق دقیقی را از درون اشیای جامد تهیه کند و برای این کار از تاباندن لیزر در طول موج چند تراهرتز استفاده می کند.

تولید دوربینی که از درون اشیا عکس می گیرد

تصاویری که با استفاده از این دوربین تهیه می شوند، ابرطیفی نام گرفته اند. زیرا متشکل از پیکسل هایی هستند که در درون هر یک از آنها امضای الکترومغناطیسی اشیای مختلف با دقت بالا مشاهده می شود. تا به حال از این روش برای تصویربرداری عمقی از انواع کاغذ، البسه، پلاستیک و غیره استفاده شده است.

مهم ترین مزیت این روش آن است که بر خلاف روش عکسبرداری مبتنی بر اشعه ایکس، هیچ خطری برای سلامتی انسان ها و سایر موجودات ایجاد نمی کند. بنابراین می توان از روش یادشده برای عکاسی و نمونه برداری از اشیای بیولوژیک مختلف بهره گرفت.

دوربین تولید شده بدین منظور از یک کریستال غیرخطی برای تبدیل نور لیزر استاندارد به الگوهای تراهرتز بهره می گیرد. در نهایت تصویر مدل نهایی با استفاده از تک پیکسل های تراهرتز به تدریج بازسازی و تکمیل می شود. این دوربین در آینده کاربردهای گسترده ای برای تأمین امنیت فرودگاه ها و ادارات، انجام بازرسی، افزایش دقت حسگرهای هوشمند خودروها، کنترل کیفیت در زمان ساخت محصولات گوناگون و حتی مبارزه با بیماری هایی مانند سرطان پوست خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 896

به "تولید دوربینی که از درون اشیا عکس می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید دوربینی که از درون اشیا عکس می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید