باید و نبایدهای حمل دارو در سفرهای هوایی

به گزارش مجله 10 از 10، دارو در هواپیما

یکی از بدترین قسمت های سفرهای هوایی که همواره مسافران از آن گلایه دارند این است که وسایلی را با خود و به همراه خود به فرودگاه برده اند اما در فرودگاه برای آن ها دردسر زیادی به وجود آمده است و حتی در مواردی نه تنها آن وسیله از آن ها گرفته شده است بلکه مجازاتی هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. فکر می کنید آن ها دقیقا چه وسایلی بوده اند؟ حتی به ذهنتان هم نمی رسد که یکی از این موراد مربوط به مسافری است که قرص سرماخوردگی بزرگسالان همراه خود داشته است! یا مثلا در خصوص دیگری اجازه همره داشتن اسپری خوشبو کننده بدن برای فرد وجود نداشته است و آن شخص مجبور شده است تا قبل از سوار شدن به هواپیما آن را دور بیندازد، فکرش را کنید که این اتفاق در خصوص یکی از وسایل گران قیمت تان بیفتد که نمی دانسته اید در آن صورت چکار می کنید؟ شاید برای ما خیلی عادی باشد اما هر فرودگاهی در هر کشوری قوانین خاص خود را دارد و خیلی از مواقع وسایل بسیار معمولی که اصلا حتی فکرش را هم نمی کنید می توانند حسابی در سفر دردسر ساز شوند و دقیقا یکی از دردسر سازترین آن ها هم داروها هستند و به همین علت در این نوشتار خبرنگاران می خواهیم درباره دارو در هواپیما صحبت کنیم تا بدانیم چه محدودیت هایی درباره حمل آن ها داریم. با ما همراه شوید:

باید و نبایدهای حمل دارو در سفرهای هوایی

همان طور که گفته شد در برخی از فرودگاه های دنیا همراه داشتن دارو ممنوع است اما گاهی هم بسیاری از داروها علیرغم تاثثیر قوی ای که می توانند ر وی بدن انسان بگذارند ممنوع نمی شوند، پس از کجا باید متوجه شد؟ اگر بلیط هواپیما را خریداری نموده اید و قصد سفر باهواپیما را دارید و باید دارو همراهتان ببرید در صورتی که مراحل زیر را دنبال کنید برای حمل دارو در هواپیما مشکل نخواهید خورد:

قدم اول: اول از همه این که بهتر است داروهایتان را به جای چمدان داخل یک کیف دستی و یا کیف کوچکی که همراهتان دارید قرار دهید تا در صورتی که برای چمدان مسئله ای پیش آمد داروهایتان را از دست نداده باشید، گاهی برخی از این داروها واقعا حیاتی هستند. بعد این که همواره حتما قرص ها را در بسته های خودشان نگه داری کنید این مورد به مسئول فرودگاه هم یاری می نماید تا راحت تر داروهایتان را شناسایی کند و دچار مشکل نشوید. در صورتی که خواستید داروها را در ظرف دیگری نگهداری کنید حتما روی ظرف برچسب دارو را بزنید.

قدم دوم: در صورتی که دارویی دارید که به صورت مایع است، آن را در داخل یک کیسه بگذارید تا مامور فوردگاه به جای اینکه چمدانتان را با دست چک کند و احتمال ریختن دارویتان زیاد گردد داخل کیف و یا کیسه را فورا با صفحه نمایش چک کند. این کار به گذر زودتر خودتان از بخش بازرسی هم یاری زیادی می نماید.

قدم سوم: قدم سوم باز هم در باره داروهایی با خاصیت مایعی و ژل مانند است، اگر چنین دارویی همراهتان دارید و وزن زیادی هم ندارد مثلا کمتر از 100 گرم است بهتر است تا آن ها را در کیسه پلاستکیی همراهتان نگه دارید به جای اینکه بخواهید آن را در چمدان بگذراید در این صورت مامورها می توانند وسایلتان را با سرعت بیشتری چک نمایند و شما هم لازم نیست تا وقت زیادی را برای بازرسی بگذرانید. آن ها بازرسی این کیسه را با اشعه ایکس ری انجام می دهند.

قدم چهارم: در صورتی که دارویی داشتید که مایع بود و وزن بیشتر از 100 گرم داشت بهتر است تا آن ها را داخل کیف بزرگی قرار دهید. موقع بازرسی به مامور فروگاه بگویید که داخل این کیف داروی مایع واقع شده است، آنها کیف را ممکن است نگردند و گاهی هم در صورت لزوم با دقت بیشتری می گردند تا مایع نریزد.

قدم پنجم: اگر دارویی دارید که ضروری است خنک و در دمای پایین نگه داری گردد بهتر است تا آن ها را در کیسه های یخ بگذارید و به مامور فروگاه هم بگویید. اگر لازم باشد آن ها خودشان بازرسی را با دست انجام می دهند.

قدم ششم: در صورتی که می خواهید دارو در هواپیما همراهتان ببرید و این دارو به همراه سرنگ است و ضروری است تا سرنگ جدا همراهتان باشد حتما اول از همه آن ها را در یک جای سخت و محکم نگه داری کنید تا به خودتان یا کسی آسیبی نرسد. قدم دوم این است که از پزشکتان بخواهید تا روی دارو بنویسد که باید با سرنگ تزریق گردد، مامورین فرودگاه به میزان دکترتان اطلاعات پزشکی ندارند! قدم سوم این است که داروها و سرنگ مربوطشان را کنار هم قرا دهید تا احتمال هر گونه شک بی مورد را از بین ببرید. حتی می توانید از قبل به مامورهای امنیتی بگویید که همراهتان چنین داروهایی دارید.

در پایین هم چندین نکته درباره بردن دارو در هواپیما وجود دارد که انجام دادن آن ها کارتان را در فوردگاه راحت تر کند و به شما یاری می نماید تا راحت تر از سد امنیتی رد شوید:

  • دقت کنید در صورتی که داروهایی را دارید همراهتان می برید که در ظرفی به غیر از ظرف اصلی خودشان واقع شده است حتما به دکترتان اطلاع دهید تا برایتان در یک نسخه بنویسند که دارو متعلق به شماست. مخصوصا اگر میزان این داروها زیاد باشد پزشک حتما باید نوشته باشد که دارو مخصوص مصرف شخصی خود شماست.
  • بهتر است برای از بین بردن هر شک و تردید بی فایده و اضافه ای در هواپیما دارویی را که واقعا احتیاج دارید به همان میزان که در سفر احتیاج پیدا می کنید همراهتان ببرید تا احتمال بدگمانی آن ها را کم کنید.
  • رعایت نکات بالا درباره حمل دارو در هواپیما به شما یاری می نماید تا راحت تر بتوانید از ماموران امنیتی رد شوید، اما یادتان باشد که اگر باز همه این موارد را رعایت کنید باز هم ممکن است که کمی معطل شوید پس آمادگی این موضوع را داشته باشید.
منبع: الی گشت
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2132

به "باید و نبایدهای حمل دارو در سفرهای هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نبایدهای حمل دارو در سفرهای هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید