اهمیت فلسفه یین یانگ در غذاهای چینی

به گزارش مجله 10 از 10، یکی از اصول کلیدی تفکر چینی دوگانگی یین و یانگ همان یین یانگ است. با توجه به فلسفه تائو، این اصل در فرهنگ چینی، از طب سنتی هنرهای طبیعی تا مواد غذایی را شامل می گردد. به خاطر داشته باشید که این موضوع به معنای تعادل طعم ها، مواد تشکیل دهنده و تکنیک های پخت وپز است که به یک وعده غذایی چینی متناسب، منتهی می گردد. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

اهمیت فلسفه یین یانگ در غذاهای چینی

فلسفه یین یانگ چیست؟

مفهوم یین و یانگ بیان می نماید که همه چیز در دنیا متشکل از دو نیرو متضاد، اما مکمل است. همه چیزهایی که در اصول یین وجود دارد، لزوماً با یانگ مرتبط است، مانند شب و روز، یا گرم و سرد. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

نماد یین و یانگ

در خصوص فلسفه یانگ باید گفت که یانگ، دارای میزان زیادی انرژی گرم، قوی، مردانه و روشن است، درحالی که یین، با چیزهایی زنانه، سرد، نرم و تاریک، در ارتباط است. بااین حال، مهم است به خاطر داشته باشید که فلسفه یین و یانگ در ارتباط باهم و در همه چیز حضور دارند. وقتی چیزی را به اصول یین نسبت داده و یا از یانگ صحبت می کنیم، صحبت از شرایط نسبی است. هیچ چیز صرفاً یین و یا یانگ نیست. درخت آرزوها

چه نوع مواد غذایی یین و چه نوع مواد غذایی یانگ هستند؟

بعضی غذاها در درجه اول یین یا خنک نماینده هستند، درحالی که بعضی دیگر، یانگ یا گرم و در بعضی از مواد غذایی دیگر ترکیبی از تعادل یین و یانگ وجود دارد. مردم چین معتقدند که یین و یانگ باید بدن را متعادل سازد که این کار به وسیله صرف غذاهای مناسب به دست می آید.

ترکیبات گیاهی

غذاهای یانگ، معمولاً شیرین و یا تند بوده و دارای رنگ های گرم مانند قرمز یا نارنجی و اغلب آن ها تقریباً خشک هستند. بعضی از این غذاها شامل سیب زمینی، پاپایا، فلفل و گوشت بره است.

در مقابل، غذاهای یین، تلخ یا شور هستند، معمولاً دارای رطوبت بالاتری بوده و تمایل به رنگ سبز یا سرد دارند. غذاهایی که در آب رشد می نمایند، معمولاً در دسته یین قرار می گیرند. نمونه هایی از آن ها عبارت اند از خیار، توفو، لوتوس و سس سویا.

علاوه بر این، روش های مختلف پخت و پز در یین و یانگ فرق دارد. در یانگ، معمولاً غذاها را سرخ می نمایند درصورتی که در یین، معمولاً غذاها به صورت بخارپز طبخ می شوند. سوغات چین

چرا حفظ تعادل یین و یانگ در رژیم غذایی اهمیت دارد؟

با توجه به طب سنتی چینی، سلامت معنوی، جسمی و عاطفی، همگی به وسیله تعادل یین و یانگ در بدن تنظیم می گردد. کمبود و یا افراط در این کار منجر به بیماری های جسمی و روانی می گردد.

به این ترتیب، حفظ رژیم متعادل و صرف غذای مناسب در زمان مناسب سال، مهم است. به اسم مثال، طبع سرما با افراط در مواد غذایی یین ارتباط داشته و به این ترتیب به وسیله غذاهای یانگ می توان بدن را تسکین داد. علاوه بر این، مردم چینی، غذاهای یین را بیشتر مصرف می نمایند تا گرمای شدید تابستان را از بین ببرند، درحالی که بدن آن ها با غذاهای یانگ در زمستان گرم می گردد.

فلسفه یین یانگ چگونه به غذای چینی اعمال می گردد؟

یک وعده غذایی چینی به حفظ تعادل اهمیت زیادی می دهد. ترکیبات مختلف برای ایجاد تعادل در طعم (شیرین، ترش، تند، تلخ و شور) و سبک بافت و پخت وپز، تأثیر زیادی دارد. ترکیب خوبی از سبزیجات، گوشت و نشاسته (برنج یا رشته فرنگی) بسیار مهم است. در کنارغذاهای خشک و سرخ شده، بهتر است یک کاسه سوپ اضافه گردد. سرآشپز چینی، حتی به تعادل رنگ در غذا توجه خواهد نمود. به اسم مثال، گوشت قرمز باید همراه با سبزیجات و فلفل بوده و نوعی تضاد در رنگ ایجاد گردد.

علاوه بر این، اید گفت مردم چینی غذاهای متنوعی می خورند و ازآنجاکه هر وعده غذایی برای آن ها متنوع و متعادل است، غذاهای ینی یکی از پرطرفدارترین و سالم ترین غذاها در دنیا به تعداد می رود.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1877

به "اهمیت فلسفه یین یانگ در غذاهای چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت فلسفه یین یانگ در غذاهای چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید