توسعه پلتفرم های زیست شناسی مصنوعی سریع تر می گردد

به گزارش مجله 10 از 10، یکی از شرکت های تولیدکننده DNA سنتزی، کوشش می نماید با کنترل DNA سنتزی، موجب سرعت بخشیدن به زیست شناسی مصنوعی در دنیا گردد.

توسعه پلتفرم های زیست شناسی مصنوعی سریع تر می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت انگلیسی در حوزه زیست شناسی مصنوعی فعالیت دارد. محققان شرکت عوونتیکس با پژوهشگران و متخصصان مرکز ایمک (Imec) در بلژیک که در حوزه فناوری نانو پیشرو هستند، همکاری مشترکی شروع کردند.

این استارت آپ بریتانیایی در حال توسعه پلتفورم دسکتاپی برای سنتز سریع ژن در مقیاس های بالا است. قرار است عوونتیکس با همکاری ایمک روی افزایش کارایی در فرآیند فراوری فناوری مبتنی بر MEMS روی ویفر های 200 میلی متری کار نمایند.

با این همکاری مشترک، عوونتیکس میخواهد تا این پلتفورم را در مقیاس انبوه به بهره برداری برساند. این تراشه جدید یک قطعه کلیدی در پلتفورم DNA دسکتاپ است. در صورتی که این پلتفورم دسکتاپ به بهره برداری اصلی برسد، می تواند به رشد سریع زیست شناسی مصنوعی یاری شایانی کند.

این شرکت بریتانیایی از یک تراشه سیلیکونی که با فرآیند MEMS ساخته شده است، برای کنترل DNA سنتزی استفاده می نماید. در این فناوری، هزاران سایت مستقل و کنترل شده روی تراشه به صورت موازی و در حجم بالا اقدام به فراوری DNA مصنوعی می نمایند.

بعد از این سنتز، رشته ها روی تراشه آرایش پیدا نموده و به صورت دو رشته ای درمی آیند که این کار برای تشخیص خطا و زدایش اشتباهات روی رشته های DNA است که موجب می گردد خطا در کل فرآیند کاهش یافته و دقت فرآیند افزایش یابد. این روش، سرعتی چند ده برابر بیشتر از روش ها و راهبرد های رایج در زیست شناسی سنتزی دارد.

Imec یک مؤسسه بلژیکی است که با همکاری شرکت های خصوصی در حوزه های نیمه هادی، حسگری، هوش مصنوعی، علوم زنده و فناوری دیجیتال فعالیت دارد. فناوری های نوآورانه این مؤسسه برای حوزه های مختلف نظیر شهر های هوشمند، صنعت انرژی و سلامت استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 848

به "توسعه پلتفرم های زیست شناسی مصنوعی سریع تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پلتفرم های زیست شناسی مصنوعی سریع تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید