تور ارزان اروپا: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ کدام کشورها بیشترین ضرر احتمالی را متحمل می شوند؟

به گزارش مجله 10 از 10، مردم بریتانیا در همه پرسی که دیروز 24 ژوئن نتایج آن اعلام شد، با اکثریت آرا خواهان خروج از اتحادیه اروپا شدند؛ نتیجه ای که به باور تحلیل گران هزینه های سنگین مالی هم برای بریتانیا و هم برای 27 عضو اتحادیه اروپا خواهد داشت.

تور ارزان اروپا: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ کدام کشورها بیشترین ضرر احتمالی را متحمل می شوند؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اما اگر به آمار و داده های مالی حجم مبادلات دو جانبه نگاهی بیندازیم، احتمال می رود 6 کشور عضو این اتحادیه بیشتر از سایرین در معرض خطر زیان های سنگین مالی باشند.

دو کشور مدیترانه ای مالت و قبرس که مقصد پرطرفدار گردشگران بریتانیایی بودند، ایرلند جنوبی همسایه بریتانیا و کشورهای لتونی، لیتوانی و لهستان که جمعیت شهرواندن جویای کار این کشورها در صنعت بریتانیا مشغول به کار بودند، به علت وابستگی زیاد به صنعت گردشگری و تجارت بریتانیا در معرض بیشترین آسیب مالی قرار دارند.

حجم مبادلات تجاری 500 میلیارد دلاری بریتانیا با اتحادیه اروپا در سال 2015، مهم ترین مسئله مورد بحث در مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود. در حالی که بریتانیا گزینه باقی ماندن در پیمان تجارت آزاد اتحادیه اروپا را پیش روی خود دارد، گزینه ای که کشورهایی همانند سویس و نروژ آن را انتخاب نموده اند، پرداخت حق عضویت به اتحادیه اروپا، برای باقی ماندن در پیمان تجارت از چالش های جدی پیش روی قانون گذاران شکاک به اتحادیه اروپا بریتانیایی خواهد بود. با این حال، حجم بالای مبادلات تجاری دوجانبه میان بریتانیا و آلمان (حدود 137 میلیارد دلار) و بریتانیا با هلند (73 میلیارد دلار)، فشارها را روی هر دو سوی ماجرا برای یافتن راه حلی مشترک افزایش خواهد داد.

هنگامی که نسبت حجم مبادلات کشورهای اتحادیه اروپا با بریتانیا بر حجم مبادلات کلی این کشورها را در نظر بگیریم، آلمان جایی در میانه لیست با 5/8 درصد از حجم کل مبادلات تجاری خود، در کنار بریتانیا از خروج این کشور متضرر خواهد شد. این در حالی است که بلژیک با حدود 7 درصد از حجم مبادلات تجاری، قبرس با 8 درصد از مبادلات تجاری ضرر احتمالی بیشتری را متحمل خواهند شد. ایرلند جنوبی همسایه بریتانیا، با 18/6 درصد از حجم مبادلات کلی تجاری خود، در معرض بیشترین آسیب نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار خواهد داشت. ایرلند بعلاوه با برقراری مجدد قوانین کنترل مرزی که احتمالا تا دو سال دیگر با فعال شدن ماده پنجاه معاهده لیسبون و خروج بریتانیا از اتحادیه اعمال می گردد، به عنوان کشوری که تنها با بریتانیا مرز مشترک دارد، در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

گردشگران بریتانیایی در سال 2014 مطابق آمار اتحادیه اروپا، با حدود 900 میلیون یورو سهم 14 درصدی از کل سرمایه در جریان گردشگری را به خود اختصاص داده اند. در این میان اقتصاد کشورهای مدیترانه ای قبرس و مالت، با سهم 25 و 23 درصدی گردشگران بریتانیا از صنعت توریسم این کشورها، بیشتر به جیب این گردشگران وابسته است. این دو کشور کوچک، به ترتیب در رده های دوم و چهارم در معرض خطرترین اقتصادها ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار دارند.

اگر در پی کشورهایی هستید که کمترین آسیب احتمالی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را متحمل می شوند، به کشورهایی که در جهت رود دانوب قرار گرفته اند و به طور دقیق به چهار کشور اتریش، مجارستان، بلغارستان و اسلواکی نگاه کنید. تنها 3 درصد از تجارت و گردشگری این چهار کشور به بریتانیا وابسته است.

منبع: کجارو / bloomberg.com
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2122

به "تور ارزان اروپا: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ کدام کشورها بیشترین ضرر احتمالی را متحمل می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ کدام کشورها بیشترین ضرر احتمالی را متحمل می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید