تفاوت ورق اکسین و کاویان

به گزارش مجله 10 از 10، تفاوت ورق اکسین و کاویان، به عنوان دو کالای مهم در صنایع مختلف که در ساخت و سازها و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، در این مقاله مورد آنالیز قرار گرفته است.

تفاوت ورق اکسین و کاویان

کارخانه های مختلف باتوجه به تجهیزات و مواد اولیه ای که در اختیار دارند، ورق های فولادی را در ابعاد و ضخامت های خاص خود فراوری می کنند. بعضی از این کارخانه ها ملاک خود را جدول وزن اشتال قرار می دهند و بر این اساس فراوریات خود را روانه بازار می کنند و بعضی ممکن است کمی سنگین تر یا سبک تر از جدول اشتال، این کالاها را فراوری کنند.

با توجه به اینکه کارخانه ورق اکسین و کاویان دو فراوریکننده مهم ورق های باکیفیت در کشور به شمار می روند، مهم است که تفاوت این دو را بدانید و با توجه به احتیاج و کاربرد مورد نظر خود، یکی را انتخاب نمایید. البته، قیمت این کالاها و مقایسه قیمت ورق اکسین و کاویان نیز دو عامل مهم پیش از خرید به شمار می روند که باید آنالیز شوند.

آشنایی با کارخانه های فراوریکننده ورق اکسین و کاویان

کارخانه فولاد اکسین خوزستان، یکی از مهم ترین کارخانه های فراوریکننده ورق در جنوب کشور است که فعالیت خود را از سال 1384 شروع کرده و در نزدیکی شهر اهواز واقع شده است. فراوریات این کارخانه در صنایع مختلفی چون ساخت مخازن، تجهیزات دریایی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

کارخانه ورق کاویان نیز یکی از قدیمی ترین کارخانه ها در جنوب کشور و در نزدیکی اهواز است که به عنوان اولین فراوریکننده ورق های ضخیم فولادی در کشور شناخته می گردد.

انواع ورق اکسین

کارخانه فولاد اکسین، انواع ورق گرم را در استانداردها و گریدهای مختلف فراوری می کند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ورق اکسین St37
  • ورق St52
  • ورق 34CrMo4
  • ورق اکسین A517 Gr B
  • ورق A283 Gr C
  • ورق اکسین A516 Gr 70
  • ورق APIL X65
  • ورق A573 Gr 70
  • ورق API5L X60

انواع ورق کاویان

فولاد کاویان، فراوریکننده ورق سیاه ضخیم در دو گرید مهم St37 و St52 است که در صنعت ساخت و ساز و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت ورق کاویان این دو گرید، با یکدیگر فرق دارد و با توجه به بودجه و کاربرد باید ورق مورد احتیاج خود را انتخاب نمایید.

البته قیمت ورق سیاه گیلان و سایر برندها می تواند بر روی نظر شما برای خرید کالایتان اثر بگذارد.

تفاوت ورق کاویان و اکسین در ابعاد

مهم ترین تفاوت ورق اکسین و کاویان، در ابعاد و سایز است. هر دو کارخانه مذکور، در فراوری ورق های ضخیم فعالیت دارند. منظور از ورق ضخیم، ورق های دارای ضخامت بیش از 8 میلی متر است.

کارخانه ورق اکسین، این کالا را در دو عرض 2 و 2.5 متر و طول های 6 و 12 متر عرضه می کند درحالی که کارخانه ورق کاویان، این ورق را در دو عرض 1.25 و 1.5 متر و طول 6 متر به بازار ارائه می دهد.

گفتنیست که هر دوی این کارخانه ها این کالا را به صورت شیت فابریک به خریداران عرضه می کنند.

فرق ورق اکسین و کاویان در تامین مواد اولیه

دیگر فرق ورق اکسین و کاویان، در تامین مواد اولیه است. شرکت اکسین اهواز، فراوری ورق فولادی را از صفر تا صد فرایندهای فراوری کالا، خود پیش می برند. به عبارتی، از ساخت اسلب گرفته تا فراوری ورق، همگی در این کارخانه انجام می شوند. در مقابل، کارخانه کاویان، اسلب را به عنوان ماده اولیه، از تامین کنندگان معتبر و باکیفیت خریداری می کند و از آن برای فراوری ورق استفاده می کند.

تفاوت ورق اکسین و کاویان در کیفیت

هر دو ورق اکسین و کاویان، در کیفیت های قابل قبول و مطلوبی فراوری می شوند. با این حال، ورق اکسین را ورقی بسیار باکیفیت می دانند. فولاد اکسین خوزستان، انواع ورق سیاه در گریدهای آلیاژی مختلف را فراوری می کند که هر یک مناسب برای صنایع خاص خود هستند. این ورق ها، به واسطه کیفیت بسیار بالای خود، عملکرد بسیار قوی در صنایع از خود نشان می دهند.

با این تفاسیر، معین کاربرد ورق پیش از خرید آن بسیار مهم است. در صورتی که قصد خرید ورق اکسید یا کاویان را دارید، ابتدا معین کنید که در چه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و متناسب با احتیاج خود، یکی از این برندها را با توجه به معینات ورق، انتخاب نمایید.

ورق اکسین یا کاویان؛ کدام را بخریم؟

همانطور که گفته شد، پیش از خرید هر ورق فولادی، معین صنعت مصرف آن بسیار مهم است. هر یک از ورق های اکسین و کاویان معینات مکانیکی، استحکام و ویژگی های خاص خود را دارند، بنابراین باید با توجه به کاربرد، یکی از آن ها را انتخاب نمود.

بنابراین پیش از خرید ابتدا معین نمایید که برای چه کاربردی این ورق را احتیاج دارید، سپس با دقت به ویژگی های هر یک و تفاوت ورق اکسین و کاویان، یکی از آن ها را انتخاب و خریداری نمایید.

خرید انواع ورق فراوری برندهای مختلف از آیرومارت

بازرگانی های متعدد در سراسر کشور، به ارائه انواع ورق فولادی مشغولند. کارخانه های مختلفی این ورق ها را فراوری می کنند که فولاد کاویان و فولاد اکسین خوزستان از جمله آن ها هستند. این دو کارخانه ورق فولادی، ورق های ضخیم را به بازار عرضه می کنند. اطلاع از تفاوت ورق اکسین و کاویان، برای شناخت بهتر آن ها و انتخاب آگاهانه برای کاربردهای مورد احتیاج در صنعت، اهمیت دارد.

بازرگانی فولاد آیرومارت، یکی از ارائه دهندگان انواع ورق فولادی در آلیاژها و برندهای مختلف سراسر کشور است که هر دو ورق کاویان و اکسین را به خریداران عرضه می کند.

شما می توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه بازرگانی به آدرس iromart.com و یا تماس با کارشناسان آن به وسیله شماره تلفن 02145306، ضمن استعلام قیمت، سفارش خرید خود را ثبت نمایید.

آنالیز این بازرگانی و نحوه ارائه خدمات آن، ثابت کرده است که آیرومارت پایبند به شعار خود، یک کلیک تا خرید آهن است تا فرایند خرید را برای مشتریان، ساده نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 26 تیر 1402 بروزرسانی: 26 تیر 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2386

به "تفاوت ورق اکسین و کاویان" امتیاز دهید

2 کاربر به "تفاوت ورق اکسین و کاویان" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت ورق اکسین و کاویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید