باید بازسازی بخشهای مختلف بازار اراک به صورت اولویت بندی انجام گردد

به گزارش مجله 10 از 10، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، باید بازسازی بخشهای مختلف بازار اراک به صورت اولویت بندی انجام گردد.

باید بازسازی بخشهای مختلف بازار اراک به صورت اولویت بندی انجام گردد

علی چگینی، عضو شورای شهر اراک در صحن علنی شورای شهر اراک در مورد آنالیز شرایط احیا و تعمیرات بازار تاریخی شهر بیان نمود: براساس جلسات برگزار شده در کمیسیون عمران شورای شهر اراک در سال اول فعالیت مقرر شد که بازسازی و احیای بخشی از سراها به وسیله اداره کل اوقاف و بخشی به وسیله شهرداری انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کوشش بر این است که هماهنگی بازسازی حفظ گردد و در این راستا پیمانکاران باید منسجم عمل نمایند، گفت: نظارت بر امر بازسازی و مصالح مورد استفاده به اداره کل میراث فرهنگی سپرده شده و پیمانکاران نیز باید زیر نظر میراث فرهنگی عمل نمایند.

چگینی توضیح داد: هیچ اولویت بندی برای احیا و بازسازی بازار در طرح مشاور و اداره کل میراث وجود ندارد، اگر بارندگی اخیر در اراک در زمانی طولانی صورت میگرفت، آسیب های سازه ای خود را نشان میداد و ممکن بود حادثه تلخی رخ دهد، بر این اساس باید در بازسازی بازار و سراها نیز باید اولویت بندی صورت گیرد.

در این جلسه علی جعفر محصولی، عضو شورای شهر نیز در مورد عدم پرداخت حقوق بعضی از کارگران تحت قرارداد شهرداری گفت: متاسفانه فرایند پرداخت حقوق پرسنل و نیروهای مرکز معاینه فنی درست نیست و حتی به علت پرداخت نشدن حقوق، بیمه بعضی از نیروها قطع شده است، حقوق، حق کارگر است و باید شهرداری تحت هر شرایطی پرداخت گردد.

نایب رئیس شورای شهر اراک نیز در این جلسه بیان نمود: ظرفیت سازمان عمران شهرداری طبق انتظارات نیست و اگر قرار است که این سازمان در جهت اهداف حرکت کند، باید تجهیزات لازم تامین گردد، البته نگهداری تجهیزات نیز باید در اولویت قرار گیرد.

داوود قربانی اضافه نمود: مدیر سازمان عمران در ماههای اخیر عملکرد قابل قبولی داشته و ظرفیت سازمان و کارخانه آسفالت را فعال نموده است. باید نسبت به تامین تجهیزات نگاه مثبت داشت اگر تامین نیازهای سازمان را به تعویق بیاندازیم قطعا باید ارقام بیشتری را پرداخت کنیم. باید نسبت به خرید 13 دستگاه انواع تولیدات شرکت هپکو با سازمان همراهی کرد.

در این جلسه، حسن قربانی به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده 100 و وحید میرنظامی به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده 77 معرفی شدند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2236

به "باید بازسازی بخشهای مختلف بازار اراک به صورت اولویت بندی انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید بازسازی بخشهای مختلف بازار اراک به صورت اولویت بندی انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید