ایتالیا خواهان حضور در خط مقدم توسعه روابط مالی با ایران شد

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران: سفیر ایتالیا و بزرگ ترین شرکت بیمه ایتالیا در نشستی با رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کردند: می خواهیم در خط مقدم توسعه روابط مالی با ایران قرار بگیریم.

ایتالیا خواهان حضور در خط مقدم توسعه روابط مالی با ایران شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، رییس هیات عامل ایمیدرو در این دیدار اظهار امیدوراری کرد که با توجه به سابقه همکاری دو کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی بیمه ساچه در کنار بانک ها و شرکت های ایتالیایی طرح های بیشتری را در ایران به اجرا در آورند.

مهدی کرباسیان با بیان اینکه تحریم های یکجانیه علیه ایران تنها منافع کشور ما را تحت تاثیر قرار نداده گفت: یکی از کشورهایی که بیشترین ضرر را از تحریم ها متحمل شده ایتالیا است اما با توجه به شرایط جدید، فضای افزایش حضور شرکت های این کشور در صنایعی همچون فولاد، آلومینیوم، زغالسنگ و .. فراهم شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پاسخ به درخواست سفیر ایتالیا مبنی بر تشکیل شرکت های مشترک گفت: با توجه به وجود طرح های متعدد معدنی و صنایع معدنی در ایران، آماده حضور شرکت های ایتالیایی برای سرمایه گذاری مشترک یا اجرای طرح ها به صورت قراردادهای پیمانکاری در این بخش ها هستیم.

مائورو کونچیاتوری (Mauro Conciatori) سفیر ایتالیا که همراه با دیپلمات های آن کشور در ایران، معاون بیمه ساچه و همچنین نمایندگانی از بانک های ایتالیایی در این نشست حضور داشت توضیح داد: با توجه به وجود ظرفیت های بالقوه مالی در ایران، به محض باز شدن درهای مالی ایران به روی جهان و نتیجه بخش بودن مذاکرات ایران و 5+1، فضای مطلوبی برای همکاری های دو جانبه به ویژه در حوزه معدن و صنایع معدنی ایجاد می گردد.

وی ادامه داد: ایران و ایتالیا باید راستا توسعه روابط را به گونه ای هموار نمایند که الگویی برای افزایش همکاری ها به ویژه در بخش های مختلف مالی برای سایر کشورها شوند.

سفیر ایتالیا با اشاره به اهداف والای این کشور برای افزایش همکاری ها با ایران گفت: ایجاد شرکت هایی برای سرمایه گذاری مشترک و چند جانبه و نیز فعالیت های پیمانکاری از برنامه های پیش رو در جهت به کارگیری توانمندی های موجود است.

وی سابقه همکاری های دو کشور را تاریخی دانست و اضافه نمود: در چند دهه اخیر نیز شرکت های بزرگ ایتالیایی در بخش های فراوری فولاد، سنگ آهن، آلومینیوم، زغالسنگ و نیز پوشش های بیمه ای و بانکی فعالیت های چشمگیری داشته اند. وی خاطر نشان کرد: بدون توسعه همکاری ها با کشور میزبان(ایران) قادر به پیاده سازی اهداف خود نیستیم.

رییس بخش توسعه جهانی بیمه ساچه نیز در این نشست به سوابق همکاری های بیمه ای دو کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره نمود و گفت: بیمه ساچه در این حوزه قراردادهایی به ارزش 3.5 میلیارد یورو با ایران منعقد نموده بود اما علاقمندیم این روابط، بیش از پیش توسعه یابد.

رائول عسکری ادامه داد: در ملاقات با مقامات مختلف ایرانی تاکید نموده ایم که می خواهیم با به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه 5+1 در خط مقدم توسعه روابط قرار گیریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 546

به "ایتالیا خواهان حضور در خط مقدم توسعه روابط مالی با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا خواهان حضور در خط مقدم توسعه روابط مالی با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید