الشرق الاوسط: تماس هایی بدون واسطه بین ایران و مصر برقرار شده است

به گزارش مجله 10 از 10، تهران (پانا) - طبق اطلاع الشرق الاوسط، در دو ماه اخیر تماس هایی بدون واسطه بین ایران و مصر اجرا شده است اما نمی توان آن ها را سیاسی توصیف کرد زیرا در سطح کارشناسان و متخصصان مصری و ایران و اکتشافی بوده است.

الشرق الاوسط: تماس هایی بدون واسطه بین ایران و مصر برقرار شده است

به گزارش شفقنا از روزنامه الشرق الاوسط از یک منبع مصری مطلع از پرونده روابط با ایران، طی دو ماه گذشته تماس هایی بدون واسطه بین ایران و مصر صورت گرفته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه تماس های میان کارشناسان مصری و ایران اکتشافی و همزمان با مذاکرات میان قاهره و آنکارا بوده است، اضافه کرد: قاهره به صورت تقریبا پیوسته و اعلام نشده، پیامی هایی را از تهران درباره تمایل به از سرگیری روابط فیمابین دریافت می نماید.

براساس نوشته روزنامه مذکور، این موضوع پس از آن صورت گرفت که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در سخنانی یادآور شد که پیشرفت رو به جلوی روابط بین قاهره و تهران به نفع منطقه است.

او بعلاوه گفته بود که توسعه این روابط با مذاکرات با عربستان سعودی در ارتباط است.

دو روز گذشته نیز مسعود حسینیان مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه ایران طی سخنانی گفته بود که کشورش در راستای بهبود روابط با مصر کوشش می نماید و اینکه حل مسائل میان ایران و عربستان می تواند روی این قضیه تاثیر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1965

به "الشرق الاوسط: تماس هایی بدون واسطه بین ایران و مصر برقرار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الشرق الاوسط: تماس هایی بدون واسطه بین ایران و مصر برقرار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید